اخباروگزارش های کارگری ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

تجمع اعتراضی  پرستاران مقابل وزارت بهداشت

تجمع اعتراضی  پرستاران اصفهان مقابل استانداری

تجمع اعتراضی پرستاران قزوین  مقابل استانداری

تجمع اعتراضی پرستاران در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز 

تجمع اعتراضی پرستاران تبریز مقابل ستاد مرکزی دانشگاه

تجمع اعتراضی  پرستاران و کارشناسان فوریتهای پزشکی ۱۱۵ تبریز

تجمع اعتراضی پرستاران کرمانشاه مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تجمع اعتراضی پرستاران سیرجان

تجمع اعتراضی پرستاران گیلان در رشت

تجمع اعتراضی  پرستاران دهدشت

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان فجر وپرستاران اورژانس بیمارستان بوعلی مریوان

– دستگیری همکارانمان را تحمل نخواهیم کرد!

– بیانیه حمایتی انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در حمایت از مطالبات صنفی و حق طلبانه پرستاران کشور

قهرمانان دوران کرونا،در زمانی که خیلی از مدعیان کشور بدنبال تزریق واکسن فایزربودند و در پستو نهان ،  میدان مبارزه را خالی نکردند.

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

– ادامه اعتراضات کارگران میدان نفتی آذرمهران نسبت به سطح نازل حقوق ونداشتن امنیت شغلی

– پرداخت ۲ ماه حقوق کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بدنبال تجمع اعتراضیشان

– ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری تاآخرین روز مرداد ماه

– تجمع اعتراضی کشاورزان گندمکار در برابر استانداری، در اعتراض به پرداخت نشدن طلب خود و نرخ پایین خرید گندم

– تجمع  اعتراض اهالی روستای کندوله نسبت به  قطعی آب مقابل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه

– تجمع اعتراضی مینی بوس داران بندرعباس نسبت به مسدودشدن کارت سوخت  مقابل فرمانداری

–  محمود صالحی: ما کارگران هیچ وقت فعالین خود را تنها نگذاشته ایم و نخواهیم گذاشت. ما خواستار لغو این احکام فله ای و محاکمه قاضی صادر کننده رای هستم .

– ممنوعیت ملاقات و حق تماس تلفنی آنیشا اسداللهی، زندانی سیاسی محبوس در اوین

– ابلاغ اتهامات هیأت تخلفات اداری آموزش و پرورش علیه اسماعیل عبدی

– جان باختن ۲ کارگر در کاشان زیر تلی از آوار

*******

*ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

تجمع اعتراضی  پرستاران مقابل وزارت بهداشت

تجمع اعتراضی  پرستاران اصفهان مقابل استانداری

تجمع اعتراضی پرستاران قزوین  مقابل استانداری

تجمع اعتراضی پرستاران در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز 

تجمع اعتراضی پرستاران تبریز مقابل ستاد مرکزی دانشگاه

تجمع اعتراضی  پرستاران و کارشناسان فوریتهای پزشکی ۱۱۵ تبریز

تجمع اعتراضی پرستاران کرمانشاه مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تجمع اعتراضی پرستاران سیرجان

تجمع اعتراضی پرستاران گیلان در رشت

تجمع اعتراضی  پرستاران دهدشت

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان فجر وپرستاران اورژانس بیمارستان بوعلی مریوان

شعارها:

«مسئول بی کفایت استعفا استعفا»

«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»

«پرستار نباشه سیستم از هم می پاشه»

«پرستار نباشه بیمارستان تعطیله»

«نیروی انتظامی توهم بستری میشی»

«تعرفه مون کجا رفت توی جیب کی ها رفت»

«اضافه کار ۲۰ تومنی نمی خوایم نمی خوایم»

«اضافه کار ۲۰ تومن خجالت خجالت»

«اضافه کار ۲۰ تومن نمی خوایم نمی خوایم»

«فوق العاده کار حق ماست حق مسلم ماست»

« پرستار داد بزن حق تو فریاد بزن»

«اقدام بعدی ما اعتصاب اعتصاب»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

« یک اختلاس کم بشه حق ما داده میشه»

«ازشیرازتا تبریزاتحاد اتحاد »

«باکرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«وعده های توخالی  تعرفه پوشالی»

«وعده وعید شعاره پرستار بیچاره»

«تنهاترین دسته ایم از وعده های خسته ایم»

تصاویر:

اصفهان:

اهواز:

تهران:

تبریز:

دهدشت:

قزوین:

مریوان:

*دستگیری همکارانمان را تحمل نخواهیم کرد!

در اعتراضات روزهای گذشته پرستاران و کادر درمانی ، شاهد قرار گرفتن نیروهای حراست و ماموران انتظامی در برابر پرستاران معترض بوده ایم .

با اینکه در بسیاری از  موارد این برخوردهای انتظامی امنیتی با اتحاد و ایستادگی پرستاران روبرو شده است و نتوانستند صفوف متحد پرستاران را در هم بریزند،ولی بنا به اخبار منتشره دو نفر از همکاران در شهر اراک و همچنین سرکار خانم #زهرا_تمدن به همراه چند تن دیگر از پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری تهران  تاکنون دستگیر شده اند. 

پرسنل و پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری قاطعانه اعلام کرده اند، که در صورت عدم آزادی همکارانشان ساکت نبوده و دست از کار کشیده و اعتصاب میکنند 

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران ایران به همه پرستارانی که یکپارچه و یکصدا در دفاع  از همکادان خود در طی تجمعات برخاستند  درود میفرستد و از همه پرستاران  میخواهیم در مورد افرادی ای که احضار و دستگیر میشوند اطلاع رسانی کنید، تا بتوانیم با قدرت اتحاد خود پرستاران بازداشتی  را آزاد کنیم.

اعتراض تجمع  اعتصاب حق مسلم ماست و تا  احقاق حقوق صنفی معیشتی خود اعتراض و اعتصاب را حق خود قلمداد کرده و هر گونه برخورد قضایی امنیتی با پرستاران معترض را تحمل نخواهیم کرد.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

۳۱مرداد ۱۴۰۳

*بیانیه حمایتی انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در حمایت از مطالبات صنفی و حق طلبانه پرستاران کشور

قهرمانان دوران کرونا،در زمانی که خیلی از مدعیان کشور بدنبال تزریق واکسن فایزربودند و در پستو نهان ،  میدان مبارزه را خالی نکردند.

بیانیه حمایتی انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در حمایت از مطالبات صنفی و حق طلبانه پرستاران کشور

هنوز چند سال از کرونا نگذشته و همگی نیک به یاد داریم در دوران کرونا که همه مردم از بیم جان در بیرون از خانه حضور نمی یافتند و جلسات خرد و کلان کشوری و لشکری هم به صورت مجازی برگزار میشد و هنوز نه واکسنی ساخته شده بود و نه کسی از ماهیت این ویروس وارداتی چینی شناخت داشت ؛ این پرستاران و کادر پزشکی بودند که بدون داشتن امکانات لازم در محیط آلوده و خطر آفرین بیمارستان که مملو از بیماران کرونایی بود ؛ حضور می یافتند و جان با ارزش خود که با هیچ کالایی قابل قیاس نیست را به خطر می انداختند.

در این میانه کسری نیرو و شیفت های اضافه کاری و کمبود امکانات بهداشتی و داروهای لازم و تحریم و تاخیر در واردات واکسن کرونا و ارتباط مدام تیمهای پرستاری و پزشکی، موجب شد، تعداد زیادی از این بزرگواران گرفتار این ویروس کشنده شده و چه عزیزانی که درین مسیر جان خویش گذاشتند و رفتند. همانها که مسئولان مدافعان سلامت و جان باختگان این راه را شهدای سلامت نامیدند.

در آن روزهای سخت و وحشت، پرستاران جدید زیادی به کار فراخوانده شدند و اغلب‌شان با بزرگ منشی و با امید به خدمت وعده وعید مسئولان درآن دوران هولناک وارد کارزار گشتند.  متاسفانه پس از کرونا با بسیاری از آنان تسویه حساب شد و به بهانه عدم تعهد استخدامی عذرشان را خواستند. این در حالیست که همیشه دوران سرانه تعداد پرستاران به جمعیت کشور و آمار بیماران با کمبود مواجه بوده و هست. علاوه بر بازنشستگی پرستاران، بحران مهاجرت این قشر به کشورهای دیگر بامید کار و زندگی بهتر،  موجب بیشتر شدن شکاف این توازن شده است.

فشارکاری شیفت های موظفی و  اضافه کاری تحمیلی در ازای دستمزد ناچیز، پرستاران و کادر درمان را به تنگ آورده است.

مجموع بحرانها، فرسودگی و مشکلات روحی روانی ناشی از آنها را می توان از بروز پدیده دهشتناک جدید خودکشی کادر درمان و پرستاران فهمید و به فشار کاری آنان پی برد.

حال عدم افزایش دستمزدها و حقوق، تاخیر در واریز معوقات و اضافه کار و کارانه و….، موجب یک فشار روانی جدید که محصول تورم و شرایط اقتصادی کنونی و عدم پاسخگویی درآمد قبلی با تورم افسارگسیخته فعلی ست؛ مزید بر علت شده تا حاییکه این قشر زحمتکش جامعه به تنگ آمده و تنها راه پیش رو جهت نشان دادن اعتراض خود به شرایط موجود به مسئولان را به اتکای اصل ۲۷ قانون اساسی در تجمعات اعتراضی  صنفی مسالمت آمیز ؛ یافته است. از هفته گذشته شاهد تکرار و تداوم این موضوع در شهرهای متفاوت کشور هستیم.

ما معلمان نیز که طعم این بی عدالتی و فشارهای اقتصادی را پیش و بیش از پرستاران کشیده ایم و در مسیر مطالبه گری صنفی خود در دهه های گذشته ؛ با  راه اندازی تشکل‌های صنفی شهرها و استان های مختلف کشور و استقرار همه آنها تحت لوای شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ؛مطالبات خویش را پیگیر شده ایم، از مدافعان سلامت و تجمعات صنفی و قانونی آنها حمایت می نماییم.

متاسفانه با امنیتی کردن یک مسأله معیشتی و حقوقی؛ خیلی از فعالان صنفی ما در سطح کشوربا بازداشت و تشکیل پرونده های قضایی و هیات تخلفات اداری روبرو شده و با صدور احکام زندان ، جریمه، شلاق، انفصال از خدمت، تبعید موقت مواجه گشته اند.

امید داریم در خصوص اعتراض و تجمعات صنفی کاملا مسالمت آمیز پرستاران عزیز ، حاکمیت بر خلاف رویه ها ناصواب مواجهه با مطالبه گری معلمان؛ عاقلانه و منطقی برخورد نمایند و جلسات فوری با نمایندگان واقعی پرستاران برگزار کرده و مطالبات برحق معوقشان را در کوتاه ترین زمان ممکن برآورده نمایند و دیگر مشکلات و مطالبات آنها را در سال جاری که دولت وفاق ملی ؛ شعار برقراری عدالت و رفع تبعیض داده شده،حل نمایند. 

مسئولان بدانند که جامعه مانند رشته های زنجیر بهم پیوسته می‌باشند و چون یک پیکر که گر عضوی بدرد آورد روزگار ،دگر عضوها را نماند قرار ، ازهم تاثیر می‌پذیرند. 

تبعات و عواقب مشکلات هر قشر و گروهی از جامعه، تاثیر منفی مستقیم و غیر مستقیم بر دیگر اعضا و خانواده‌ها از جمله دستگاههای اجرایی، نظارتی و قضایی و …. میگذارد، بویژه در حوزه پرستاران و کادر بهداشت ودرمان که مسئولیت گرانی بر عهده دارند. 

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی بدرد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند  قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی

نشاید که نامت نهند آدمی 

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی        سی ام مرداد ماه ۱۴۰۱

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

*ادامه اعتراضات کارگران میدان نفتی آذرمهران نسبت به سطح نازل حقوق ونداشتن امنیت شغلی

اعتصاب وتجمع کارگران میدان نفتی آذرمهران که از روزپنج شنبه ۲۵ مرداد+ دراعتراض به سطح نازل حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و تبعیض در پرداخت ها ونداشتن امنیت شغلی مبنی بر عدم ثبت کارکنان در سامانه رسمی شرکت‌های پیمانکاری وزارت نفت (ساپنا)، عدم تبدیل وضعیت اوعدم تخصیص آیتم‌های مصوب و رسمی اداره کارشروع شده است با اعتصاب وبرپایی تجمع کماکان ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۳۱ مرداد،این کارگران  که طی یک هفته گذشته، چندین تجمع ترتیب دادند،گفتند: نزدیک به یکسال یا شاید بیشتر است که مطالبه‌گری می‌کنیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

+اعتصاب وتجمع کارگران میدان نفتی آذر مهران در اعتراض به مشکلات شغلی ومعیشتی

تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۵ مرداد،از اعتصاب وتجمع کارگران میدان نفتی آذر مهران در اعتراض به مشکلات شغلی ومعیشتی،خبرمی دهند.

*پرداخت ۲ ماه حقوق کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی بدنبال تجمع اعتراضیشان

۲ ماه حقوق کارگران واحد ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دلان بدنبال تجمع اعتراضیشان،پرداخت شد.

روزچهارشنبه ۳۱ مرداد، تعدادی از کارگران راننده ماشین‌های بخش ترابری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در گفتگو با خبرنگاررسانه ای از پرداخت دو ماه حقوق معوقه خود بدنبال تجمع اعتراضیشان خبر دادند.

*ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری تاآخرین روز مرداد ماه

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان أصفهان در روزهای یکشنبه تاچهارشنبه یعنی تا آخرین روز مرداد ماه  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری  می باشند.

*تجمع اعتراضی کشاورزان گندمکار در برابر استانداری، در اعتراض به پرداخت نشدن طلب خود و نرخ پایین خرید گندم

تأخیر در پرداخت و کاهش قیمت خرید تضمینی گندم تأثیرات منفی گسترده‌ای بر کشاورزان دارد،  ازجمله کاهش توان مالی آنان. کشاورزان برای تأمین هزینه‌های جاری و سرمایه‌گذاری مجدد به پول حاصل از فروش گندم نیاز دارند. تأخیر در پرداخت این مطالبات می‌تواند موجب کاهش توان مالی آنها و کاهش تولید در سال‌های آینده شود.

بسیاری از کشاورزان برای تأمین هزینه‌های کشت و برداشت به وام‌های بانکی یا قرض از سایر منابع متوسل می‌شوند. تأخیر در دریافت پول می‌تواند موجب افزایش بدهی‌ها و فشار مالی بر آنها شود.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرده‌است که معلمان با تمام زحمت‌کشان هم‌سرنوشت هستند و از مطالبات نیروی کار در بخش‌های مختلف حمایت می‌کند.

*تجمع  اعتراض اهالی روستای کندوله نسبت به  قطعی آب مقابل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه

فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی بتاریخ ۳۱ مرداد،از تجمع  اعتراض اهالی روستای کندوله از توابع بخش دینور شهرستان صحنه دراستان کرمانشاه  نسبت به  قطعی آب مقابل شرکت آب وفاضلاب کرمانشاه،خبرمی دهد.

*تجمع اعتراضی مینی بوس داران بندرعباس نسبت به مسدودشدن کارت سوخت  مقابل فرمانداری 

تصویرمنتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ۳۱ مرداد،از تجمع اعتراضی مینی بوس داران بندرعباس نسبت به مسدودشدن کارت سوخت  مقابل فرمانداری،خبرمی دهد.

*محمود صالحی: ما کارگران هیچ وقت فعالین خود را تنها نگذاشته ایم و نخواهیم گذاشت. ما خواستار لغو این احکام فله ای و محاکمه قاضی صادر کننده رای هستم .

کارگران ، اعضای مستعفی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری .

 همچنان که اطلاع دارید یکی از فعالترین و صادقترین اعضای این کمیته بنام شریفه محمدی که سالها پیش استعفا داده بود در یک دادگاه فرمایشی به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی به اعدام محکوم شده است .

 شریفه محمدی سالها در داخل کمیته هماهنگی برای آگاهی دادن به طبقه کارگر فعالیت کرد و برای رسیدن طبقه کارگر به اهدافش مبارزه نمود. 

امروز شریفه محمدی به کمک تک تک ما کارگران و اعضای مستعفی کمیته هماهنگی نیاز دارد و باید با تمام توان در راستای لغو این احکام فله ای کوشا باشیم. 

ما کارگران هیچ وقت فعالین خود را تنها نگذاشته ایم و نخواهیم گذاشت. ما خواستار لغو این احکام فله ای و محاکمه قاضی صادر کننده رای هستم .

*ممنوعیت ملاقات و حق تماس تلفنی آنیشا اسداللهی، زندانی سیاسی محبوس در اوین

آنیشا اسداللهی، مترجم و مدافع حقوق کارگران که با اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» دوران حبس خود را در بند زنان اوین سپری می‌کند، پس از تحصن اعتراضی زنان زندانی در اوین علیه اعدام #رضا_رسایی، از بازداشت‌شدگان قیام ژینا از حق تماس و ملاقات محروم شده است.

علی اسداللهی، برادر او در حساب اینستاگرامی‌اش اعلام کرده است که تماس بعضی از زنان زندانی در بند زنان اوین از زمان این تحصن اعتراضی در ۱۶مردادماه قطع شده است. او همچنین یادآوری کرده است که این کنش‌گر حقوق کارگران و زنان به دلیل اعتراض به صدور احکام اعدام برای شریفه محمدی و پخشان عزیزی، به‌مدت شش هفته از حق ملاقات با خانواده‌ محروم است».

برگرفته از کانال بیدارزنی

*ابلاغ اتهامات هیأت تخلفات اداری آموزش و پرورش علیه اسماعیل عبدی

هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران طی ابلاغیه‌ای اسماعیل عبدی را به «شرکت در تحصن، اعتصاب و تظاهرات غیر قانونی» و «اعمال فشارهای گروهی برای تحصیل به مقاصد غیر قانونی از طریق عضویت در کانون صنفی معلمان» و «سرپرستی اعتراضات کشوری معلمان» و «حضور در تحصن و تجمع که منجر به بازداشت و محکومیت شده است» متهم نموده است.

شایان ذکر است اتهامات فوق مربوط به فعالیت‌های اسماعیل عبدی در سال‌های ۱۳۹۴ -۱۳۸۵ بوده و ایشان پس از طی دوره طولانی زندان، با چنین اتهامات واهی که پس از ده سال توسط هیأت تخلفات مطرح شده، اکنون در آستانه اخراج از آموزش و پرورش است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن رد اتهامات علیه اسماعیل عبدی، این ابلاغیه‌ را در ادامه‌ی پرونده‌سازی امنیتی برای اعمال فشار بر فعالین صنفی بر شمرده و ضمن محکومیت این اقدام، خواهان لغو همه‌ی احکام و پایان این روند پرونده‌سازی‌ هیأت تخلفات اداری آ.پ است.

*جان باختن ۲ کارگر در کاشان زیر تلی از آوار

روزچهارشنبه ۳۱ مرداد،۲ کارگر ۲۸ و ۴۰ ساله حین کار گودبرداری در میدان گاز کاشان براثر تخریب دیوار زیرتلی از آوار گرفتارشدند و جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate