اخباروگزارش های کارگری ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– ۳۰هفته مقاومت علیه اعدام؛ تداوم کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در ۱۸ زندان کشور

– ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

تجمع اعتراضی  پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان

اعتصاب پرستاران بیمارستان های اراک

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان پیمانیه جهرم

اعتصاب  و تجمع بیمارستان های ابن سینا، اکبر، امام رضا ،امداد،خاتم الانبیا،شریعتی، قائم ،طالقانی، ولایت و هاشمی‌نژاد مشهد،اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی  وهمچنین اعتصاب ماماهای مشهد

تجمع اعتراضی  پرستاران بیمارستان ۲۲ بهمن و اورژانس ۱۱۵ نیشابور 

اعتصاب پرستاران همدان

حمله وحشیانه حراست بیمارستان امام رضای مشهد به پرستاران حق طلب و مقاوت دربرابرشان با شعار«ولش کن ولش کن»

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از مطالبات پرستاران 

– سومین سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری با برپایی تجمع پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،بهداشت ودرمان،مخابرات و… استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری 

– تجمع اعتراضی اهالی فاز ۲ شهرک گویم شیراز نسبت به بی آبی،بی برقی وبی گازی مقابل استانداری فارس

– ادامه اعتراضات مال باختگان  شرکت رضایت خودرو طراوت نوین با راهپیمایی، تجمع وسردادن شعارها در قزوین

– تجمع اعتراضی مشتریان شرکت آرین موتورنسبت به افزایش قیمت ۲۴۲ میلیون تومانی مقابل ساختمان شورای رقابت

– خبر تکمیلی ،مختار اسدی بازداشت و به تهران منتقل شد 

– اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر

۹۶۰ میلیون ریال جریمه برای اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر 

– مجید کریمی از اتهام انتسابی تبرئه شد

– مسعود فرهیختە از اتهام انتسابی تبرئه شد

– خودکشی یک کودک کارشاغل  درسازمان میادین میوه و تره بار تهران بدنبال مورد اذیت وآزار قرار گرفتن

– بازهم جان باختن یک کارگر پتروشیمی رجال  براثر گرمازدگی اینبار خوزستان

– بازهم جان باختن یک کارگر شهرداری براثر تصادف اینبار رفسنجان

*******

*۳۰هفته مقاومت علیه اعدام؛ تداوم کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در ۱۸ زندان کشور

بنا بر اطلاع منابع موثق، اعتصاب اعتراضی زندانیان در زندان‌های کشور که با نام کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” از بهمن ماه گذشته آغاز شده است، امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد نیز با اعتصاب زندانیان در زندان‌های سراسر کشور ادامه یافته و وارد سی امین هفته خود شد.

این کارزار که اکنون با پیوستن صدها زندانی در ۱۸ زندان سراسر کشور همراه شده، بنا بر بیانیه‌ها و مواضع کنشگران زندانی همراه با آن، از ابتدا مخالفت و اعتراض به نفس اعدام به عنوان یک مجازات غیرانسانی و بدون بازگشت را مستقل از نوع اتهام و یا انگیزه و اعتقادات محکومانِ به اعدام، و لغو این مجازات غیرانسانی را هدف خود قرار داده است.

تداوم و گسترش مداوم این کارزار در حالی است که مقامات قضائی و امنیتی “جمهوری اسلامی” از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۳۱۰ نفر را به دار آویخته و اعدام کرده‌اند، در میان این تعداد قربانی اعدام در چند ماه اخیر، ۱۶ نفر از زنان زندانی نیز اعدام شده‌اند و حکومت با سرعت بخشیدن به ماشین اعدام خود در هفته‌های اخیر،  ۱۱۸ نفر را فقط در مردادماه اعدام کرده است. 

گستردگی استفاده حاکمیت استبداد دینی در چند وقت اخیر از مجازات اعدام، به گونه‌ای بوده است که گویی کارگزاران استبداد به شکل سیستماتیک راه‌حل همه بحران‌ها را در پای چوبه طناب دار یافته و به تعبیری “انتقام سخت” خود را با “اعدام” از فرزندان این آب و خاک می‌گیرند.

در این بین جامعه زنان که می‌تواند نیروی محرکه تغییرات بنیادین در ایران باشد، هدف سرکوب بیشتر در خیابان و در زندان توسط حکومت بوده است؛ آمار ۱۶ اعدام زنان زندانی در۵ ماه اخیر، دستگیری‌ها و خشونت علیه زنان در جامعه به بهانه “حکومت ساخته” حجاب، که در مواردی به مرگ یا نقض حق سلامت دختران و زنان این سرزمین نیز انجامیده، مصداق بارزی از این رویارویی خشونت‌بار حاکمیت با زنان به عنوان نیروی پیشرو در تغیرات بنیادین به حساب می‌آید.

روشن است که “جمهوری اسلامی” در این اعدام‌ها مجموعه‌ای ۱۰۰ یا ۱۲۰ نفره را اعدام نمی‌کند، بلکه ۱۲۰ “تک نفر” را در تنهایی خودشان اعدام می‌کند و همه دیگرانی که شامل هزاران زندانی هستند هم کماکان تنها و بی‌پناه در انتظار آخرین روز زندگی و اجرای حکم اعدام‌شان باقی می‌مانند؛ به همین دلیل  چنان‌که زندانیان زندان اوین و لاکان رشت به درستی اشاره کرده بودند؛ مقابله و متوقف کردن این ماشین کشتار و اعدام در اقدامات و اعتراضات دسته جمعی و سراسری ممکن خواهد بود، یعنی مستقل از انگیزه‌ها، اعتقادات و…از آنجا که اعدام مقوله‌ای اجتماعی است و توسط حکومت اجرا می‌شود، مقابله با آن نیز یک امر اجتماعی بوده که تنها به صورت دسته‌جمعی و با اتحاد امکان‌پذیر خواهد شد.

همین ضرورت اتحاد و همدلی برای مقابله با اعدام را زندانیان کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” بارها مطرح کرده و برای مقابله و جلوگیری از تداوم اعدام‌ها از همگان خواسته‌اند که به هر شکل ممکن بپا خیزند و  زندانیان را برای این مقابله و مقاومتی که از درون زندان شروع شده یاری دهند.

بنا بر اطلاع منابع موثق که به دست ما رسیده، زندانیان اعتصابی “کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام” امروز نیز برای سی امین هفته پیاپی در زندان‌های مختلف کشور از جمله زندان‌ اوین (بندزنان، بن۴، بند ۶ و بند۸)، زندان قزاحصار ( واحد۳ و واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان نظام شیراز، زندان مشهد، زندان قائم‌شهر، زندان لاکان رشت (بندزنان و بند مردان)، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان خوی، زندان نقده، زندان ارومیه، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان و زندان کامیاران در اعتراض به صدور و اجرای احکام اعدام دست به اعتصاب غذا زده‌اند؛ و از همه هم‌وطنان، بویژه زندانیان زندانهای دیگر خواستار پیوستن به این کارزار و حمایت از آن شده‌اند. و از گزارشگر ویژه حقوق بشر خانم مای ساتو، خواستار توجه ویژه به اقدامات ضدانسانی بویژه اعدام در ایران و تلاش بی‌قفه در راستای توقف اعدام‌ها و پایان پذیرفتن این وضعیت غیرانسانی در ایران شده‌اند. 

#کارزار_سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام

۳۰ مرداد ۱۴۰۳

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

تجمع اعتراضی  پرستاران بیمارستان طالقانی آبادان

اعتصاب پرستاران بیمارستان های اراک

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان پیمانیه جهرم

اعتصاب  و تجمع بیمارستان های ابن سینا، اکبر، امام رضا ،امداد،خاتم الانبیا،شریعتی، قائم ،طالقانی، ولایت و هاشمی‌نژاد مشهد،اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی  وهمچنین اعتصاب ماماهای مشهد

تجمع اعتراضی  پرستاران بیمارستان ۲۲ بهمن و اورژانس ۱۱۵ نیشابور 

اعتصاب پرستاران همدان

حمله وحشیانه حراست بیمارستان امام رضای مشهد به پرستاران حق طلب و مقاوت دربرابرشان با شعار«ولش کن ولش کن»

شعارها:

« پرستار داد بزن حق تو فریاد بزن»

«یه ساخت وساز کم بشه مشکل ما حل میشه»

«ازشیرازتا مشهد اعتصاب اعتصاب»

«حقمونو نگیریم شیفتا مون نمی ریم»

«هزینه ها دلاریه حقوق ما ریالیه»

«باکرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

تصاویر:

مشهد:

اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی  

ابن سینا

ماما ها

نیشابور:

همدان:

*بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از مطالبات پرستاران 

پرستاران ایران طی روزهای گذشته در اعتراض به وضعیت معیشتی و شغلی خود دست به اعتصاب و اعتراض زده‌اند. این اعتراضات که از شیراز آغاز شد و به سراسر کشور گسترش یافت، نشان از آن دارد که این قشر زحمتکش از تبعیض به ستوه آمده و اراده کرده‌اند حق خود را با توسل به حرکت جمعی از حاکمیت بگیرند.

آنها به عدم تحقق مطالبات و وعده‌های محقق نشده، معترض و خواهان امنیت شغلی هستند. پرستاران از اضافه‌کاری اجباری که موجب فرسودگی شغلی گشته ،به تنگ آمده‌اند. آنها خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود هستند. بی‌ثباتی شغلی و بیگاری تحمیل شده، آسیب‌های فراوانی را متوجه آنان کرده‌است.

ریشه‌ی این مشکلات و بحران در ساختار نظام بهداشت‌ و درمان در سیاست‌های کلان حاکمیت در عرصه اقتصادی مبنی بر کالایی‌سازی گسترده در عرصه‌های اجتماعی به ویژه در حوزه بهداشت و آموزش است. رویکردی به غایت سودمحور که به دنبال نیروی کار ارزان است.

در این رویکرد، به جای پاسخ دادن به مطالبات اقشار مختلف، حاکمیت می‌کوشد با مشت آهنین، معترضان به وضعیت موجود را منکوب و سرکوب نماید. در همین راستا شاهدیم که  نهادهای سرکوبگر برآنند به اشکال مختلف پرستاران را از ادامه مطالبه‌گری و تجمع و اعتصاب منصرف نماید. به عنوان مثال حراست بیمارستان‌ها در همسویی با نهادهای امنیتی دست به پرونده‌سازی زده، در برخی بیمارستان‌ها اختلال در روند کار بیمارستان را به گردن پرستاران می‌انداخته و با تهدید و ارعاب می‌کوشد آنان را از پیگیری مطالبات منصرف نماید.

با نگاهی به مطالبات، شیوه اعتراض و ریشه‌های معضلات در نظام سلامت، می‌توان تشابه آنها را در نظام آموزشی مشاهده نمود. عدم پرداخت حقوق و دستمزد بالای خط فقر تنها مشکل پرستاران نیست، بلکه کارگران و معلمان و بازنشستگان نیز خواهان دستمزد عادلانه هستند. مطالبه امنیت شغلی و تلاش برای تبدیل وضعیت استخدام امروز از بیمارستان تا کارخانه‌های پتروشیمی در جریان است. پرستاران همان چیزی را می‌خواهند که معلمان خریدخدمت و کارگران پروژه‌‌های نفت و گاز می‌خواهند. استفاده از ابزار تجمع و اعتصاب حقی است که کارگر و معلم و پرستار آن را فریاد می‌زنند و این همه نشان می‌دهد  تمام زحمت‌کشان و کارگران در عرصه‌های مختلف با این مشکلات روبرو بوده و مطالبات مشابهی در حوزه تولیدی و خدماتی خود دارند. به عبارت دیگر امروز پرستاران، معلمان، بازنشستگان و تمام کارگران و زحمت‌کشان با یکدیگر هم‌سرنوشت هستند. از همین رو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از مطالبات پرستاران و اعتراضات آنان حمایت کرده و هر نوع برخورد امنیتی و انتظامی با پرستاران را محکوم می‌کند. 

ما در شورای هماهنگی باور عمیق داریم مسیر تغییر و تحول بنیادین که تامین کننده حقوق اکثریت جامعه است در گرو تشکل‌یابی مستقل می‌باشد. امیدواریم پرستاران عزیز با اتحاد و حرکت جمعی بتوانند به مطالبات خود دست پیدا کرده و با ایجاد و گسترش تشکل‌های مستقل، بیش از گذشته در مسیر خود پویا بمانند.

آنچه ما فرهنگیان ایران را با شما پرستاران وطن همراه می‌کند، دردیست مشترک، که تدبیری برای درمان آن از سوی مسئولان این دیار مشاهده نمی‌شود.

ما را که همدردیم، همراه خود بدانید.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

سی‌ام مردادماه ۱۴۰۳

*سومین سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری با برپایی تجمع پالایشگاه های سوم، پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

سومین هفته متوالی از اعتراضات کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پالایشگاه های:سوم، پنجم، ششم، هفتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

امروز، سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

امروز درحالی سومین هفته از اعتراضات متوالی خود را عملی نمودیم که یکروز قبل از ما همکاران رسمی مان، در پارس جنوبی، سکوهای دریایی نفت و گاز ، پالایشگاه فجر جم و سایر بخشهای نفت با سازماندهی و هماهنگی قبلی، دست از کار کشیده و با طرح مطالبات محقق نشده، به وضع موجود اعتراض نمودند.

اعتراضات همکاران رسمی، برای ما کارگران غیر رسمی در مجتمع گاز پارس جنوبی بدین ترتیب دارای اهمیت است که با وجود ساختار لایه لایه استخدامی، مدیران فاسد هرچه کوشیدند با طرح جنگ میان کارگر رسمی و غیر رسمی، با ایجاد تبعیضات مطالبات ما را از هم جدا کنند و اعتراضات ما کارگران را صنفی، محدود به محیطهای کارمان و در اعتراض به اشتباهات چند همکار رسمی تقلیل دهند با شکست مواجه شدند.

اعتراضات کارگران رسمی، با طرح شعارهای مطرح شده مشترک با ما کارگران غیر رسمی در حالی که در اطرافمان کارگران پروژه ای نفت بیشتر از دو ماه در اعتراضند، هویت واقعی اعتراضات ما را نمایان تر از قبل و ریشه مشترک مشکلات را بیش از پیش افشا نمود.

دیگر نمی‌توانند اعتراضات ما را به صنفی، مسالمت آمیز و در چارچوب قانون کاهش دهند.

اعتراضات همه ما کارگران پارس جنوبی در حالی شدت گرفته است که در شهرهای نزدیک، پرستاران و کارکنان بیمارستان های عسلویه، کنگان، جم و بوشهر هم صدا با همه پرستاران سراسر کشور در خیابانند و هم صدا با سایر بخشهای معترض شعارهای واحد و مشترکی دارند.

این هفته اعتراضات متحد ما مشخصاً متفاوت و از جایگاه اعتراض به همه قوانین و ساختار سرمایه داری فاسدی است که در خدمت اقلیتی مفتخور، خون ما کارگران، پرستاران، معلمان و مزدبگیران و بازنشستگان و همه مردم تحت ستم را در شیشه کرده است و بجز محرومیت و فقر و فلاکت عمومی هیچ دستاوردی نداشته، تولید و سودآوری سرمایه را بر علیه معیشت و منزلت عمومی به کار گرفته است.

از این رو، ما کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری، ضمن اعلام حمایت از اعتراضات همکاران رسمی و پروژه ای خود در اتحاد کامل با اعتراضات پرستاران و سایر مزدبگیران و بازنشستگان و همه بخشهای معترض جامعه اعلام می‌کنیم؛

از این پس به ساعات تعطیلی کار و تجمعات اعتراضی خود خواهیم افزود و بدین ترتیب عدم تمکین به وضع موجود و تولید در خدمت این ساختار سراسر فاسد را به نمایش خواهیم گذاشت.

ما اتحادیه های کارگری دولت ساخته را در مشروعیت بخشیدن به این ساختار فاسد و مافیایی افشا و آن را نقطه مقابل خواسته ها و اعتراضاتمان معرفی، از عوامل آن می‌خواهیم با ترک این اتحادیه و صندلی در خدمت بالایی ها به صفوف متحد اعتراضات کارگران نفت بپیوندند.

در اتحاد و همبستگی کامل با پرستاران، معلمان و سایر مزدبگیران و بازنشستگان و همه معترضان به وضع موجود:

#ایستاده_ایم_تا_پایان

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) صدا و تشکل مستقل کارگران نفت، ضمن حمایت از اعتراضات همکاران در منطقه اقتصادی پارس جنوبی، پالایشگاه جم و سکوهای نفت و گاز و سایر بخش‌های نفت، در اتحاد با اعتراضات هرروزه پرستاران، اعلام میدارد که با همه امکانات خود در هماهنگی لازم، جهت گسترش و به هم پیوستن اعتراضات صنفی و مدنی، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نمود.

ما کارگران همه بخشهای نفت را به اعتراضات وسیع موجود فرامیخوانیم.

مطالبات فوری همکاران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در مجتمع گاز پارس جنوبی؛

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری.

حق ایجاد تشکل و تجمع و اعتراض.

بازگشت به کار فوری و بی قید و شرط کارگران اخراجی، حجت رضایی از پارس جنوبی و یاسر احمدی نژاد از ملی حفاری و کارگران اخراجی پروژه ای.

عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ(هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع دچار تغییراتی شده است.

اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و  نظام پرداخت عادلانه و بدون تبعیض با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان محترم غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان. اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای همکاران محترم اداری و پشتیبانی.

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه) باتجمع مشترک بازنشستگان کشوری ، تامین اجتماعی،بهداشت ودرمان،مخابرات و… استان کرمانشاه مقابل صندوق بازنشستگی کشوری 

شعارها:

«دشمن پرستار دشمن سلامته»

«پرستارسلامت حمایتت می کنیم»

«پرستاربیدار از تبعیض بیزار است»

«معلم زندانی آزاد باید گردد»

«کارگر زندانی آزاد باید گردد»

«نه گرما نه سرما نیست جلودارما»

« تاحق خودنگیریم  دوباره برمی گردیم»

«حسین حسین شعارشان دزدی وغارت کارشان»

«ایران شده ویرانه دراین دور وزمانه»

«ایران پردرآمد چه برسر توآمد»

تحلیلی برتجمع سه شنبه۱۴۰۳/۵/۳۰

تجمع درموعدمقررطبق برنامه های از پیش تعیین شده بانظم وشکوه وابهت و اقتدارخاصی باحمایت ومساعدت تمامی عوامل دست اندرکاروباپشتوانه مطالبه گران حق طلب همیشه همراه درکف خیابان برگزارگردید

پس ازپخش سرودوآهنگهای حماسی وسردادن شعارها، تمامی دلاورمردان شجاع وشیرزنان قهرمان  درصف ممتد و باشکوهی روبه خیابان شعارهای تاثیرگذار واثربخش خویش راسرداده که منجربه شوروشعف وتشویق عابران وسرنشینان خودروهای عبوری گردید.

نکته قابل توجه همکاری ومساعدت تمایل گونه نیروهای انتطامی ، امنیتی درکنترل وبرقراری نظم‌وانضباط بیشترتجمع بود

سپس تجمع کننده گان به جایگاه خویش برگشته وباسردادن شعارها آماده استماع سخنان سخنران اول ازکشوری گشتندکه سخنران هم پیرامون مسائل مهم روزاز جمله تشکیل کابینه دولت چهاردهم وایام اربعین سخنان مبسوط وروشنگرانه ای بیان نمودندکه به شدت مورداستفبال تجمع کننده گان قرارگرفت

بعدازسخنرانی اول دوباره تجمع کننده گان شعارها یی پیرامون مطالبات وحقوق پایمال شده صنفی،فرهنگی،سیاسی، اجتماعی  وغیره سردادند

سپس سخنران دوم ازتامین اجتماعی سخنان غراوروشنگرانه وحق طلبانه ای در ابعادمختلف بیان فرمودندکه به شدت مورداستقبال تجمع کننده گان قرارگرفت

دربخش پایانی هم مجدداً شعارهای حق طلبانه ازسرگرفته شدوبااین شعار:

تاحق خودنگیریم× دوباره برمی گردیم 

تجمع خاتمه یافت.

جاداردازتلاشهای خالصانه ،دلسوزانه ، متعهدانه وجانانه عکاسان وفیلمبردان 

مجریان توانمندوشعارگویان پرانرژی 

برنامه ریزان ودست اندرکاران پرتلاش  گروه انتظامات وتدارکات وبویژه ستون پایدارومستحکم تجمع مطالبه گران وکنشگران دلیرودلاورونستوه همیشه حاضردرکف خیابان نهایت تقدیروتشکر خویش رااعلام نماییم

به این امید که تجمعات آتی را پرشورتر، منسجم تر،هدفمتدتروپرصلابت تراز پیش برگزارنماییم.

موفق ومویدوسربلندوپاینده باشید

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنسسته کرمانشاه

*تجمع اعتراضی اهالی فاز ۲ شهرک گویم شیراز نسبت به بی آبی،بی برقی وبی گازی مقابل استانداری فارس

روز سه شنبه ۳۰ مرداد،جمعی از اهالی فاز ۲ شهرک گویم شیراز بنمایندگی از ۶۰۰ خانواربرای اعتراض به بی آبی،بی برقی وبی گازی مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

*ادامه اعتراضات مال باختگان  شرکت رضایت خودرو طراوت نوین با راهپیمایی، تجمع وسردادن شعارها در قزوین

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۳۰ مرداد،از ادامه اعتراضات مال باختگان  شرکت رضایت خودرو طراوت نوین با راهپیمایی، تجمع وسردادن شعارها در قزوین،خبرمی دهند.

*تجمع اعتراضی مشتریان شرکت آرین موتورنسبت به افزایش قیمت ۲۴۲ میلیون تومانی مقابل ساختمان شورای رقابت

روزسه شنبه ۳۰ مرداد، مشتریان شرکت آرین موتوربرای اعتراض به افزایش قیمت ۲۴۲ میلیون تومانی مقابل ساختمان شورای رقابت درتهران تجمع کردند.

*خبر تکمیلی ،مختار اسدی بازداشت و به تهران منتقل شد 

بنابراخباری که به کانال شورای هماهنگی رسیده است دادگاه انقلاب سنندج به نیابت از دادسری۳۳ اوین آقای اسدی را دستگیری و برای مراحل تکمیلی به  تهران انتقال داده  است 

شواهد حاکی از آن است  که این فعال صنفی معلمان  را احتمالا به بازداشتگاه اوین انتقال خواهند داد 

مختار اسدی از جمله معلمان خوشنام کوردستان است  که از دهه ۸۰ تاکنون بارها  زندانی شده ‌است 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن  حمایت از فعالیت‌های اسدی و سایر فعالین صنفی معلمان بر تداوم جنبش صنفی معلمان پای می فشارد و جامعه معلمان و سایر اقشار را به همراهی برای مبارزه با تمامیت خواهی حاکمان دعوت می کند   

*اطلاعیه کانون صنفی معلمان استان بوشهر

۹۶۰ میلیون ریال جریمه برای اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر 

شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر بوشهر آقایان:

 #محسن_عمرانی 

#اصغر_حاجب 

#محمود_ملاکی 

#عبدالرضا_امانی‌فر 

 اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان بوشهر را به پرداخت ۹۶۰ میلیون ریال در ازای احکام حبسی که پیشتر از طرف دادگاه انقلاب استان بوشهر برای این فعالین صنفی صادر شده بود محکوم کرد (هر فرد ۲۴۰ میلیون ریال).

این حکم در حالی صادر می‌شود که معلمان سالها نسبت به وضعیت معیشتی خود و بی‌عدالتی در نظام پرداخت حقوق اعتراض دارند؛ دستمزد همه آنها زیر خط فقر است و این مساله موجب به قهقرا رفتن آموزش عمومی در کشور و پیامدهای بعدی آن خواهد شد.

سی‌ام ‌شهریور ماه ۱۴۰۳

*مجید کریمی از اتهام انتسابی تبرئه شد

مجید کریمی، فعال صنفی معلمان با حکم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان از اتهام انتسابی تبرئه شد.

وی که از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان سنندج  می باشد ،پیشتر توسط دادگاه انقلاب سنندج بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به سه ماه حبس تعزیری محکوم و حکم صادره به پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شده بود.

“شرکت این معلم در تجمع های اعتراضی، ایراد سخنرانی و حمایت از معلمان زندانی” از مصادیق اتهامی آقای کریمی عنوان شده بود.

مجید کریمی، فعال صنفی معلمان کردستان در جریان اعتراضات معلمان در اوایل سال ۱۴۰۱ بازداشت و جهت بازجویی به اداره اطلاعات سنندج منتقل شده بود. او پس از یک هفته نگهداری در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج به زندان این شهر منتقل شد. آقای کریمی نهایتا مورخ هجدهم خرداد ١۴٠١ با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*مسعود فرهیختە از اتهام انتسابی تبرئه شد

مسعود فرهیختە، فعال صنفی معلمان با حکم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان از اتهام انتسابی تبرئه شد.

وی که از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان اسلام‌شهر می‌باشد برای حمایت از معلمان زندانی انجمن مریوان بە سنندج رفتە بود؛ هنگام بازگشت در ترمینال این شهر در دهم خرداد ۱۴۰۱ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب سنندج بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد. سپس حکم صادره به پرداخت هشت میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شده بود.

“شرکت این معلم در تجمع های اعتراضی، ایراد سخنرانی و حمایت از معلمان زندانی” از مصادیق اتهامی آقای فرهیختە عنوان شده بود.

او پس از یک هفته حبس در سلول انفرادی اداره اطلاعات سنندج به زندان این شهر منتقل شد. آقای فرهیخته نهایتا مورخ هجدهم خرداد ١۴٠١ با تودیع وثیقه به صورت موقت از زندان آزاد شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*خودکشی یک کودک کارشاغل  درسازمان میادین میوه و تره بار تهران بدنبال مورد اذیت وآزار قرار گرفتن

یک نوجوان ۱۳ ساله بنام فرید صادقی  اهل قروه که کارگر سازمان میادین میوه و تره بار تهران بود، پس از آنکه توسط چند تن مورد اذیت و آزار قرار گرفت، دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.

*بازهم جان باختن یک کارگر پتروشیمی رجال  براثر گرمازدگی اینبار خوزستان

روز سه سه شنبه ۳۰ مرداد،یک کارگر پتروشیمی رجال در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر بنام علیرضا عبدالله ‌زاده متولد سال  و یکی از متخصصین واحد بهره‌برداری بدلیل گرمای هوا دچار تشنج شد و قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

*بازهم جان باختن یک کارگر شهرداری براثر تصادف اینبار رفسنجان

یک کارگرخدماتی ۵۰ شهرداری رفسنجان که حین انجام کار سوار یک دستگاه موتورسیکلت بود، بر اثر برخورد ناگهانی به زمین دچار حادثه شد وجان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate