انزوای جمهوری اسلامی در سطح بین المللی، سنگر دیگری که آنرا در یک اتحاد سراسری فتح می کنیم! 

اطلاعیه مطبوعاتی
انزوای جمهوری اسلامی در سطح بین المللی، سنگر دیگری که آنرا در یک اتحاد سراسری فتح می کنیم!
آقای پاترنوته، سخنگوی امور خارجه حزب دمکراتهای ۶۶ هلند، فراخوان با خواست گذاشتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی از دولت هلند را که توسط دیاسپورای ایرانی در هلند و سراسر جهان حمایت شده بود را حمایت و اعلام آمادگی برای آنرا نمود.
فراخوانی با خواست قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط دولت هلند، با امضای بیش از صد تن از افراد شناخته شده، فعالین سیاسی، ژورنالیستها، وکلای حقوق بشری، فعالین حقوق زنان، نویسندگان، زندانیان سیاسی سابق، خانواده های دادخواه، فعالین مدنی و حقوق بشری از ایران و سراسر جهان، در تاریخ اول جولای ۲٠۲۴ منتشر شد.
این فراخوان توسط پریسا پوینده از خانواده های دادخواه و یکی از امضا کنندگان آن، به نمایندگان پارلمان هلند در کمیسیون امور خارجه دولت هلند و دو تن از نمایندگان هلند در پارلمان اروپا فرستاده شد.
در تاریخ ۱۳ آگوست ۲٠۲۴، در ایمیلی توسط منشی آقای پاتر نوته، اعلام شد که ایشان از این فراخوان حمایت می کند و آماده است که آنرا امضا کند.
این اقدام، از اقدامات مثبت و تاثیر گذار در راستای اهداف این فراخوان و منزوی کردن جمهوری اسلامی در سطح بین المللی و اخراج آن از سلزمانهای بین المللی است.
پیشتر شخصیتها، نهادها ی دادخواه، سازمانهای حقوق بشری در کشور های مختلف خواهان تروریست خواندن سپاه پاسداران شده اند. دولت کانادا در ماه ژوئن امسال بدنبال تلاشهای انجمن خانواده  پرواز ۷۵۲ و فعالین سیاسی در کانادا، سپاه پاسداران را تروریست اعلام کرد. باید تلاش کرد در هلند و سراسر جهان شخصیت ها و دولتهای بیشتری از این فراخوان حمایت و به آن بپیوندند.
ما تلاش خواهیم کرد، جمهوری اسلامی را بخاطر جنایت  علیه بشریت از بدو سر کار آمدنش تا به امروز، در سطح بین المللی منزوی کنیم. تا به امروز به یمن انقلاب «زن،  زندکی، آزادی» و تلاشهای دیاسپورای ایرانی در خارج از کشور، شاهد فشارهای زیادی از طرف سازمانهای بین المللی از جمله اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون زنان در سازمان ملل و تحریمهای اعضای سپاه و مسئولان دولتی جمهوری اسلامی بوده ایم.
این اقدامات لازم اما کافی نیستند. سپاه پاسداران یکی از بازوهای اصلی این رژیم در عرصه سیاسی و اقتصادی برای سر کار ماندنش است. باید بتوانیم یکصدا در سراسر جهان این بازوی اصلی رژیم را فلج کنیم تا سنگر اخراج جمهوری اسلامی از سازمانهای بین المللی را  در کنار جارو کردن آن توسط مردم مبارز در ایران، فتح کنیم.
پریسا پوینده، خانواده دادخواه و از امضا کنندگان فراخوان و دبیر کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate