تجمعات بازنشستگان در شوش، کرمانشاه، اصفهان + اعتراضات کارگران رسمی نفت

تجمعات بازنشستگان در شوش، کرمانشاه، اصفهان

پرستار سلامت حمایت حمایت

امروز ۲۸ مرداد مثل یکشنبه های گذشته بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، کرمانشاه  و فولاد در اصفهان برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند. در شوش و کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات کنار یکدیگر و مقابل تامین اجتماعی تجمع داشتند. در این تجمع اعتراضی یکی از سخنرانان از اعتراضات پرستاران اعلام حمایت کرد  و گفت:”ما بازنشستگان اعلام حمایت میکنیم  از کادر درمان ، از پرستاران عزیز، از پرستارانی که در سالهای متوالی و در شرایط بحرانی در دوره کرونا تلاش کردند اعلام حمایت میکنیم و برایشان آرزوی پیروزی میکنیم”. سخنان او با کف زدن جمعیت و فریاد  “پرستار سلامت حمایت حمایت” مورد تایید جمعیت قرارگرفت.  این بازنشستگان شعار می دادند: “تا حق خود نگیریم،  از پا نمی نشینیم “، و “اتحاد، اعتراض، علیه فقر و فساد”.

در شوش به روال هر هفته در دمای گرمای سوزان تابستانی، بازنشستگان از شهرهای شوش، کرخه و هفت تپه گرد آمده و شعار میدادند:”معیشت، منزلت حق مسلم ماست”، ” گرانی،تورم ، بلای جان مردم”، و با فریاد “اسماعیل گرامی، آزاد باید گردد”، “شریفه محمدی آزاد باید گردد”، “کارگر زندانی آزاد باید گردد”، “معترض زندانی آزاد باید گردد” بر آزادی فوری این فعالین کارگری زندانی و تمامی کارگران زندانی تاکید کردند.

در این روز بازنشستگان فولاد در اصفهان نیز همزمان با بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای دیگر تجمع کرده و مطالبات خود  را طلب کردند. اجرای همسانسازی و افزایش سطح حقوقها به بالای نرخ تورم سی میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به سرکوبگریها و بساط اختلاس و چپاول حاکم از جمله مطالبات سراسری اعلام شده بازنشستگان است. بازنشستگان با فریاد اتحاد اتحاد علیه فقر و فساد صدای اعتراض کل جامعه هستند. از اعتراضاتشان وسیعا حمایت کنیم.

در این روز همچنین کارگران شرکت نگین فام خوزستان در قلعه تل در اعتراض به وضع بد کاری و معیشتی خود و با خواست برکناری مدیریت دست به تجمع زدند. روز گذشته نیز  معلمان بازنشسته ۱۴۰۱ در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و بی پاسخ ماندن مطالباتشان مقابل سازمان برنامه وبودجه در تهران تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸ اوت  ۲۰۲۴

اعتراضات کارگران رسمی نفت در مناطق نفت و گاز ادامه دارد

امروز ۲۸ مرداد کارگران رسمی نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری برای پیگیری مطالباتشان تجمع کردند. دو روز قبل در جمعه بیست و ششم مرداد نیز ماه این کارگران در شرکت نفت فلات‌قاره منطقه سیری و لاوان  تجمع داشتند.

اهم مطالبات کارگران رسمی که سراسری هستند عبارتند از: برکناری مسئولین نالایق و  فاسد، حذف سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت بک پی ماده ۱، عدم تفکیک ۳ گانه‌ی مشاغل عملیاتی و بازنگری اساسنامه‌ی تحمیلی صندوق بازنشستگی.

اعتراضات در نفت گسترده است و کارگران تمام بخشهای نفت به اشکال مختلف در اعتراض هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ مرداد  ۱۴۰۳، ۱۸ اوت  ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate