مذاکرات قلابی “صلح و اتش بس” در دوحه قطرو بالا رفتن امکان جنگ بزرگ خاورمیانه!

مذاکرات قلابی “صلح و اتش بس” در دوحه قطرو بالا رفتن امکان جنگ بزرگ خاورمیانه!

در اخبار امده که دو روز گذشته در دوحه قطر اولین دور مذاکراتی که قرار بود ثرارداد صلح یا حداقل اتس بس باشد بدون حضور حماس که چه بخواهیم چه نخواهیم اهمیت مهمی در این ماجرا دارد انجام شد.

دو حکومت قطر و مصر که قرار بود “میانجی” باشند کنار صهیونیستها نشستند تا دستورات کاخ سفید را با حکومت صهیونیستی نتنیاهو “مذاکره” کنند.

بایدن که معلوم نیست مخش چقدر کار می کند طبیعتا با مشاورشانش فرموده که می خواهد “اتش بس طی یک هفته با توافق معلوم نیست کی ها انجام شود.

کاخ سفید همچنان در هپروت دنیای یک قطبی است و واقعا فکر می کند که دستور صادر کند ماجراها حل می شود.

سخنگوی حماس امروز اعلام کرد که زیر بار تحمیل کاخ سفید و نتیاهو نمی رود . می گویند نتیاهو حتی به پس گرفتن گروگانهای حماس کفایت ندارد و خواسته که امریکا از او برای ادامه جنگ حمایت کند.

ماجرا اینست که صهیونیستها می خواهند غزه برود زیر نظارات  اتوریته دیگری(هر کی باشد) و حماس در غزه نباشد.می خواهند که معاوضه زندانیان را خودشان طبق نظر خودشان انجام دهند و اسامی حماس را قبول ندارند.

در انسو رژیم اسلامی و جبهه مقاومتش ظاهرا منتظر پایان این مذاکرات هستند و اون “وعده صادق نمره دوم را به این دلیل و دلایل دیگر عقب انداخدته اند.

از دید من شکست این خیمه شب بازی صهیونیستی در دوحه و قاهره حتمی است. رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست خود برای بیرون انداختن فلسطینی ها از غزه مصمم است و بوی جنگ و باروت و جنایت و نابودی مردم در منطقه خاورمیانه بسیار تند است.

شکست مذاکرات اتش بس غزه معادل تشدید امکان یک جنگ منطقه ای است.جنگی که زندگی را ر ایران و بسیاری کشورهای دیگر به خظر می ادنازد.حنگی که امکان دارد بسرعت به سایر مناظق دنیا سرایت کند.

بی تردید صهیونیستها و حامیان امریکائیشان عامل درجه اول شمست این مذاکرات هستند و حکومت حنایتکار امریکا با این نمایش “فشار روی نتیاهو “بطور همزمان به تسلیح ارتش اسرائیل ادامه می دهد.

همانطور که بارها گفتم تنها راه پیایان دادن به این نکبت  صهیونیزم است و توسعه جنبش جهانی صلح و جلوی حاکمان و اسلامیها ایستادن .

تاسفبار اینست که این جنایتها در غزه ادامه دارد و هنوز نتنیاهو و جانیان حاکم بر اسرائیل حتی رهبران کشورهای عربی را بازی می دهند .تاسفبار است که جنگ صهیونیستها با اسلامیها جنگ واقعی طبقاتی محرومان با نظام نکبت سرمایه داری رابه حاشیه رانده.

ننگ بر صهیونیزم و اسلام سیاسی در منطقه خاورمیانه دو سر ارتجاع و جنایت  دو ابزار نظام سرمایه داری.ننگ بر حامیان این دو سر ارتجاعی در حکومتهای امپریالیستی غرب و شرق!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate