اخباروگزارش های کارگری ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

اعتصاب وتجمع اعتراضی پرستاران مقابل بیمارستان ولی عصر اراک

اعتصاب  و تجمع دستکم ۳ بیمارستان اکبر، امام رضا و قائم  مشهد 

اعتصاب پرستاران یاسوج

– بیانیه حمایت اتحادیه تشکل‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران  از اعتصاب سراسری پرستاران

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی حفاری ایران

– ادامه اعتراضات بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ نسبت به احکام رتبه بندی و درمان و عدم پرداخت مطالبات با برپایی تجمعی دیگر مقابل سازمان برنامه وبودجه در تهران

– تجمع  اعتراضی آموزشیاران نهضت سوادآموزی قم  نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری  

– تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری کماکان ادامه دارد

– تجمع اعتراضی فرهنگیان متقاضی مسکن چهار محال بختیاری نسبت به بلاتکلیفی ۶ ساله مقابل ساختمان اداره کل بازرسی استان

– دیداری با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی تشکل های سیاسی معلمی انجام شده است .روابط عمومی آپ خبر را با عنوان  دیدار اعضای تشکل های صنفی تنظیم کرده است .

– حمایت آناند سینگ (Anand Singh)، هماهنگ‌کننده ارشد منطقه‌ای آموزش بین‌الملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه (EIAP)، از معلمان زندانی و معلمان در معرض حکم زندان

– “بیان آزاد” شماره‌ی ۱۵ منتشر شد

– حمید حاجی عبدل پور فعال دانشجویی و ورودی سال ۹۵ کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ۶ سال حبس محکوم شد.

– سردار شاهمرادیان، دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه علمی کاربردی سنندج، روز شنبه ۲۰ مرداد پس از گذشت ۱۸ ماه از زمان بازداشتش با قرار وثیقه ۷ میلیارد تومانی از زندان سنندج آزاد شد.

– جان باختن ۴۹ کارگربراثر حوادث کاری دراستان أصفهان طی چهارماهه اول سال جاری

– جان باختن یک کارگر اداره مخابرات بانه براثر برق گرفتگی وسقوط از ارتفاع

– جان باختن یک کارگر۲۰ ساله معدن مس سونگون بر اثر سقوط از داربست

– تعداد کارگران جان باخته تصادف سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه مس سرگز اسفندقه ۶ نفرشد

*******

*ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

اعتصاب وتجمع اعتراضی پرستاران مقابل بیمارستان ولی عصر اراک

اعتصاب  و تجمع دستکم ۳ بیمارستان اکبر، امام رضا و قائم  مشهد 

اعتصاب پرستاران یاسوج

شعارها:

« پرستار داد بزن حق تو فریاد بزن»

« پرستار اتحاد اتحاد»

«ازشیرازتا مشهد اعتصاب اعتصاب»

«حقمونو نگیریم شیفت کاری نمی ریم»

«فکر نکنین امروزه قرار ما هر روزه»

« پرستار نباشه بیمارستان تعطیل میشه»

«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»

«مسئول بی کفایت استعفا استعفا»

«نیروی نظامی ما هم بستری می شیم»

«یه اختلاس کم بشه حق ما داده میشه»

«تورم دلاری حقوق ما ریالی»

«باکرونا حنگیدیم حمایتی ندیدیم»

«اضافه کار اجباری نمی خوایم نمی خوایم»

«اضافه کار ۲۰ تومنی نمی خوایم نمی خوایم»

«اضافه کار ۲۰ تومنی خجالت خجالت»

«وعده زیاد شنیدیم ازوعده ها خسته ایم»

تصاویر:

مشهد:

بیمارستان اکبر

بیمارستان امام رضا

بیمارستان قائم

یاسوج:

*بیانیه حمایت اتحادیه تشکل‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران  از اعتصاب سراسری پرستاران

ملت شریف ایران، همکاران گرامی

 و عزیزان در حوزه سلامت

ما اعضای اتحادیه تشکل‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران، با توجه به وضعیت کنونی کشور و شرایط سختی که جامعه پرستاری با آن مواجه است، حمایت همه جانبه و کامل خود از  اعتصاب سراسری پرستاران را از وظایف خود می دانیم.

پرستاران عزیز که با ایثار و ازخودگذشتگی در خط مقدم مبارزه با بیماری‌ها بخصوص از زمان شیوع ویروس کوید ۱۹ بیشترین فشارها و سختی‌ها را متحمل شده و بسیاری در این مسیر جان خود را از دست دادند و درحفظ سلامت جامعه ایستاده‌اند، امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه‌اند. کاهش قدرت خرید، فشار کاری شدید، کمبود امکانات و عدم توجه به حقوق و مطالبات آنان، شرایطی سخت و ناعادلانه را برای این قشر زحمتکش و شریف رقم زده است.

ما کامیونداران به خوبی می‌دانیم که حفظ سلامت جامعه تنها با همکاری و حمایت همه اقشار جامعه ممکن است و امروز نوبت ماست که به حمایت از پرستاران فداکار برخیزیم و اعلام می‌داریم که در این مسیر، همواره در کنار پرستاران و دیگر زحمتکشان کشور خواهیم بود و با تمام توان از حقوق حقه آنها دفاع خواهیم کرد.

اتحاد و همبستگی ما، رمز پیروزی در برابر ناملایمات است و به  این وسیله هشدارمی دهیم که اگر به خواسته‌های برحق پرستاران پاسخ داده نشود؛ ما کامیونداران و رانندگان سراسری در حمایت از آنها دست به اعتصاب و اعتراض خواهیم زد.

با آرزوی روزهایی بهتر برای تمامی اقشار جامعه و تحقق عدالت اجتماعی،

اتحادیه تشکل‌های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران

۱۴۰۳۰۵۲۷

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی حفاری ایران

*ادامه اعتراضات بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ نسبت به احکام رتبه بندی و درمان و عدم پرداخت مطالبات با برپایی تجمعی دیگر مقابل سازمان برنامه وبودجه در تهران

روزشنبه ۲۷ مرداد، بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ در ادامه اعتراضاتشان نسبت به احکام رتبه بندی و درمان و عدم پرداخت مطالبات برای باری دیگرمقابل سازمان برنامه وبودجه در تهران تجمع کردند.

*تجمع  اعتراضی آموزشیاران نهضت سوادآموزی قم  نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری  

تصویرمنتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۷ مرداد،از تجمع  اعتراضی آموزشیاران نهضت سوادآموزی قم  نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری ،خبر می دهد.

*تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری کماکان ادامه دارد

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی از ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان أصفهان در روزهای جمعه و شنبه ۲۶ و ۲۷ مرداد  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان زیرسایه بی خیالی مسئولان استانی وکشوری  خبرمی دهند.

*تجمع اعتراضی فرهنگیان متقاضی مسکن چهار محال بختیاری نسبت به بلاتکلیفی ۶ ساله مقابل ساختمان اداره کل بازرسی استان

براساس تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۷ مرداد، فرهنگیان متقاضی مسکن چهار محال بختیاری برای اعتراض به بلاتکلیفی ۶ ساله دست به تجمع مقابل ساختمان اداره کل بازرسی استان در شهرکرد زدند.

*دیداری با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی تشکل های سیاسی معلمی انجام شده است .روابط عمومی آپ خبر را با عنوان  دیدار اعضای تشکل های صنفی تنظیم کرده است .

محمد حبیبی/سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران

در این دیدار هیچکدام از تشکل های صنفی معلمان حضور نداشته اند .در واقع به این دیدار دعوت نشده بودند .

سه تشکلی که حضور داشتند ، از تشکل های سیاسی اصلاح طلب ، انجمن اسلامی معلمان ، سازمان معلمان و مجمع فرهنگیان، بوده اند .

تنظیم خبر به این شکل ، تکرار بی اخلاقی های دوران انتخابات و سو استفاده از نام و اعتبار تشکل های صنفی در زمان وزارت صحرایی است .

با این همه  پیشنهاد تشکیل کمیته ای برای بررسی وضعیت اخراجی ها در دوران وزارت صحرایی ، دانشجویان ، نو معلمان و فعالان صنفی ، امری ارزشمند و قابل ستایش است و باید از سوی تشکل های صنفی به صورت جدی پیگیری شود .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*حمایت آناند سینگ (Anand Singh)، هماهنگ‌کننده ارشد منطقه‌ای آموزش بین‌الملل در منطقه آسیا و اقیانوسیه (EIAP)، از معلمان زندانی و معلمان در معرض حکم زندان

آناند، بر ضرورت تمرکز آموزش بین‌الملل و نیز تمام اتحادیه‌های آموزشی، به ترویج آموزش عمومی با کیفیت و رایگان، توسعه حرفه‌ای معلمان و حفاظت از حقوق صنفی و انسانی معلمان تاکید داشت. در همین راستا حمایت از تمامی فعالین صنفی کانون‌های صنفی فرهنگیان سراسر ایران، در زیر چتر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران که در معرض تهدیدات امنیتی از جمله زندان، اخراج، بازنشستگی اجباری و غیره هستند، از اولویت‌های این سازمان  باید باشد.  

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*”بیان آزاد” شماره‌ی ۱۵ منتشر شد

پانزدهمین شماره‌ی “بیان آزاد” ، نشریه‌ی اینترنتی کانون نویسندگان ایران، ویژه‌ی سی‌امین سالگرد انتشار بیانیه‌ی “ما نویسنده‌ایم” منتشر شد.

 در بخشی از “سرآغاز” آمده است: … چرا این بیانیه نوشته شد؟ … انتشار آن به چه نحو انجام گرفت؟ …. واکنش‌ها به آن چه بود؟ . . . حکومت چه کرد؟ . . . تبعات انتشار آن برای امضاکنندگان چه بود؟ . . . اثرات آن؟ ثمرات آن؟ . . . گذشته از پرداختن به پرسش‌‌های بالا یک محور اصلی این شماره بررسی نقش نویسنده و روشنفکر در حرکت‌ها و تحولات اجتماعی و حضور در کنش‌های جمعی است. ۲۰ نویسنده عضو کانون نویسندگان ایران درباره مباحث محوری این شماره قلم زده‌اند.

 همچنین در بخش پایانی نشریه چند داستان کوتاه چاپ شده است.

*حمید حاجی عبدل پور فعال دانشجویی و ورودی سال ۹۵ کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ۶ سال حبس محکوم شد.

وی در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب مشهد از بابت اتهام تشکیل گروه تلگرامی به قصد بر هم زدن امنیت ملی به تحمل ۶ سال حبس و در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل ۸ماه زندان محکوم شد و شعبه ۲۰ دادگاه تجدیدنظر خراسان محکومیت وی به ۶ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس را عینا تایید کرد.

در تیرماه ۱۴۰۲، محکومیت وی توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر خراسان در خصوص اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام ۱۴ روز تقلیل پیدا و حکم ۶ سال و ۷ ماه و ۱۶ روز حبس وی قطعی شد.

اوایل آذر ۱۴۰۲ وی پس از ۴۶ روز حضور در سلول انفرادی بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه خراسان، جهت تحمل دوران محکومیت به زندان وکیل آباد منتقل شد.

رییس دانشگاه امیرکبیر با ارسال نامه‌ای به رییس دادگستری از این دانشجو حمایت و تاکید کرد که پرونده وی در دانشگاه رسیدگی و مختومه شده.

پرونده وی در حالی که در دیوان نقض شده بود در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

*سردار شاهمرادیان، دانشجوی مهندسی پزشکی دانشگاه علمی کاربردی سنندج، روز شنبه ۲۰ مرداد پس از گذشت ۱۸ ماه از زمان بازداشتش با قرار وثیقه ۷ میلیارد تومانی از زندان سنندج آزاد شد.

 بنا بر اطلاعات منتشره از سوی کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان، وی در تاریخ ۶ دی ۱۴۰۱، در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی بازداشت و پس از گذراندن دو ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، به بند عمومی منتقل شده بود. به گزارش رسانه حقوق‌بشری هه‌نگاو، این دانشجو از سوی نهادهای امنیتی به محاربه متهم شده و در زمان بازداشت و بازجویی از حقوق اولیه همچون حق دسترسی به وکیل محروم بوده و تحت شکنجه‌های جسمی قرار داشته است به طوری که از ناحیه دست دچار شکستگی می‌شود.

منبع ۲ خبربالا:کانال دانشجویان متحد

*جان باختن ۴۹ کارگربراثر حوادث کاری دراستان اصفهان طی چهارماهه اول سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در چهارماهه ابتدای امسال ۴۹ نفر در حوداث ناشی از کار در استان جان باختند.

وی افزود: در چهار ماه ابتدای سال جاری تلفات ناشی از حوادث کار ۴۹ نفر شامل ۳ زن و ۴۶ مرد بوده است.

وی گفت: بیشترین علل فوت تلفات حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۱۹ فوتی و اصابت جسم سخت با ۱۱ فوتی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که شمار فوت شدگان بر اثر حوادث کار در استان در چهار ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۵درصد کاهش داشته است.

*جان باختن یک کارگر اداره مخابرات بانه براثر برق گرفتگی وسقوط از ارتفاع

روزشنبه ۲۷ مرداد،یک کارگر ۴۳ ساله اداره مخابرات بانه بنام حامد سرافراز متاهل و دارای ۳ فرزند حین کار تعمیرات روی دکل در جاده ترخان آباد بانه دچار برق گرفتگی شد وپس از سقوط جان باخت.

*جان باختن یک کارگر۲۰ ساله معدن مس سونگون بر اثر سقوط از داربست

یک کارگر۲۰ ساله حین کار در پروژه کارخانه فاز۳ تغلیظ معدن مس سونگون واقع در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی بر اثر سقوط از داربست جان خودرا ازدست داد.

*تعداد کارگران جان باخته تصادف سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه مس سرگز اسفندقه ۶ نفرشد

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۷ مرداد،یکی از کارگران مصدوم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه مس سرگز اسفندقه دربیمارستان جان باخت وبدین ترتیب تعداد جان باختگان این حادثه ۶ نفرشد.

یادآوری:تصادف سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه مس سرگز اسفندقه ۷ کشته وزخمی برجاگذاشت

صبح روزپنج شنبه ۲۵ مرداد، سرویس رفت و آمد کارگران کارخانه مس سرگز اسفندقه،استان کرمان در محور اسفندقه تصادف کرد و ۵ کارگردردم جان باختند.

۲ مصدوم این حادثه به بیمارستان خمینی جیرفت وبه اتاق عمل منتقل شدند.حال یکی از مصدومین وخیم گزارش شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate