اخباروگزارش های کارگری ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه سیری ولاوان

– بیانیه کانون صنفی معلمان بوشهر در حمایت از پرستاران و کادردرمان

– شورای اسلامی کاربرای شکستن اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس اراک وارد صحنه شد

– تجمع اعتراضی متاضیان مسکن طرح زعفرانیه بیرجند نسبت به بلاتکلیفی مقابل استانداری خراسان جنوبی

– تجمع اعتراضی اهالی روستای خورهه محلات نسبت به حفاری‌ها در تپه باستانی تنبوسه

– کوکب بداغی پگاه فعال صنفی فرهنگیان خوزستان/ ایذه با رای هیات تخلفات به ۴ ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

– جان باختن یک کارگر معدن گل گهر سیرجان براثر سقوط از ارتفاع

– جان باختن یک کارگر در پاوه براثرسقوط از داربست

*******

*جمعه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه سیری ولاوان

*بیانیه کانون صنفی معلمان بوشهر در حمایت از پرستاران و کادردرمان

پرستاران و نیروهای درمانی به ویژه در استان فارس در حالی در این چند هفته به صورت گسترده دست به اعتصاب زده‌اند که از زمان شیوع ویروس کوید ۱۹ بیشترین فشارها و سختی‌ها را متحمل شده و بسیاری در این مسیر جان خود را از دست دادند. حاکمیت با وعده تامین کمبود نیرو، افزایش دستمزد و «شعار شهدای راه سلامت»!!! سعی در دلجویی یا فریب این قشر داشت و امروز با گذشت بیش از چهار سال از آن وعده‌ها نه تنها کادر درمان به هیچکدام از مطالبات خود دست نیافتند بلکه مشکلات آنها افزون‌تر شده است:

١- اجرا نشدن فوق العاده خاص

٢- عدم پرداخت به موقع مطالبات

٣- تداوم اضافه کاری با توجه به شرایط سخت و حساس شغل پرستاری

۴-عدم تحقق مطالبات صنفی و معیشتی

۵- عدم تبدیل وضعیت نیروها

عدم تحقق وعده‌ها عده زیادی از این گروه را مجبور به مهاجرت (فرار از کشور) و باقی مانده را وادار به اعتصاب و تحصن کرده است. 

به راستی چه شخص یا گروه یا نهادی تشویش اذهان عمومی کرده است؟! اتهامی که پای ثابت پرونده همه فعالین صنفی – پرستاران،معلمان و کارگران است!!!!

حاکمیت در برخورد با هر گونه فعالیت و اعتراضی به ویژه تحت لوای کانون‌ها و اصناف یک رویه را در پیش گرفته است:

بی‌توجهی به دلایل اعتراضات،

سرکوب سیستماتیک و واحد در قالب تهدید، پرونده‌سازی، زندان و اخراج.

کانون صنفی معلمان بوشهر ضمن حمایت از اعتصاب قانونی کادر درمان در مسیر مطالبات قانونی خود، انتظار دارد حاکمیت تغییر رویه داده و شنوای مطالبات قانونی اصناف گوناگون و به ویژه پرستاران و کادر درمان باشد.

*شورای اسلامی کاربرای شکستن اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس اراک وارد صحنه شد

شورای اسلامی کار کارخانه واگن پارس اراک طبق روال کار همیشگی این تشکل وابسته حکومتی  برای شکستن اعتصاب کارگران کارخانه واگن پارس اراک وارد صحنه شد وبا انتشار بیانیه ای از کارگران خواست به اعتصابشان پایان دهند.

در بیانیه این شورای کذایی که عصرروز پنجشنبه ۲۵ مرداد رسانه ای شده،با خبردادن از برگزاری جلسه ای بتاریخ ۲۵ مرداد در مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان مربوطه و بهارستان نشینان اراک درباره مشکلات کارگران کارخانه واگن پارس اراک از آنها خواسته شده تا اتمام بررسی و اعلام نتیجه  به کار و فعالیت تولیدی خود همچون گذشته باز گردند تا مذاکرات در چهارچوب قانون بررسی و پیگیری شود.

*تجمع اعتراضی متاضیان مسکن طرح زعفرانیه بیرجند نسبت به بلاتکلیفی مقابل استانداری خراسان جنوبی

متاضیان مسکن طرح زعفرانیه بیرجند برای اعتراض به بلاتکلیفی مقابل استانداری خراسان جنوبی تجمع کردند.

نماینده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه بیرجند در حاشیه این تجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: پروژه نهضت ملی مسکن در اراضی زعفرانیه با  ۲۰۷۲ واحد از ۲۰ آذر ۱۴۰۱و با قرارداد ۲ ساله شروع شده است.

وی با بیان اینکه اعضای این پروژه از اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند که با  قرض و تحمل فشار مالی طی دوسال برای واحد های دو خوابه مبلغ ۵۱۰ میلیون و واحد‌های سه خوابه۶۸۶ میلیون تومان پرداخت کرده اند، ادامه داد: به گفته مدیر کل راه و شهر سازی خراسان جنوبی (۹۰تا ۱۰۰درصد) اعضای این پروژه بطور کامل مبالغ درخواستی را واریز و بانک های عامل هم با توجه به پیشرفت پروژه،۷۰ درصد از وام را واریز کرده اند.

وی افزود: سوال ما این است که چرا پروژه در مهلت مقرر تحویل نمی شود و به گفته مشاور پروژه ۶ ماه تمدید خواهد شد که علاوه بر وام به مرحله سود مشارکت هم خواهد رسید.

یکی از تجمع کنندگان و معترضان هم با گلایه مندی از مسئولان و عدم نظارت بر پیمانکاران پروژه نهضت ملی مسکن زعفرانیه که به  متقاضیان اعلام کرده باید مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان دیگر هم تا دهه فجر امسال واریز کنید، از  مسئولان استان سوال کرد که چرا قیمت مسکن ملی در استان خراسان جنوبی با سایر استانها متفاوت است؟ چرا در واگذاری پروژه ها به انبوه سازان (در ابتدای شروع بکار) مناقصه برگزار نشده و پروژه به برخی افراد و شرکتهای خاص واگذار شده است؟

یکی دیگر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زعفرانیه که در یکی از واحدهای صنعتی استان مشغول بکار است و بگفته خودش ماهانه ۱۳ میلیون تومان حقوق دریافت می کند هم گفت: با مشکلات فراوانی توانستم در این مدت یکسال و نیم مبلغ ۵۱۰ میلیون تومان را برای خرید یک واحد دو خوابه پرداخت کنم، به امید اینکه تا پایان سال واحدم را تحویل بگیرم و از اجاره نشینی خلاص شوم.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای خورهه محلات نسبت به حفاری‌ها در تپه باستانی تنبوسه

فیلم ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۶ مرداد،از تجمع اعتراضی اهالی روستای باستانی خورهه از توابع شهرستان محلات دراستان مرکزی نسبت به حفاری‌ها در تپه باستانی تنبوسه،خبر می دهند.

*کوکب بداغی پگاه فعال صنفی فرهنگیان خوزستان/ ایذه با رای هیات تخلفات به ۴ ماه انفصال از خدمت محکوم شد.

مصادیق صدور حکم عضویت در گروه واتساپی صنفی، همکاری و ارتباط با کانال شورای غیر قانونی هماهنگی تشکل های فرهنگیان ایران و ارسال تصاویر و متن به این کانال در حمایت از محکومین امنیتی (معلمان زندانی) عنوان شده است.

  در این حکم تناقضاتی وجود دارد از جمله در گردش کار هیات تفهیم اتهام انتسابی قید شده طبق گزارش ۱۴۹۳۴/م/۳۶۵/ص مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵اداره کل آپ خوزستان در حالی که در حکم صادره به شماره ۶۴۹۰مورخ ۱۴۰۳/۳/۲۹هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان استان خوزستان به شماره گزارش ۱۴۹۳۴/م/۳۶۵/ص مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۵اداره آپ ایذه اشاره کرده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن حمایت از این‌ معلم بزرگوار، نسبت به صدور احکام ناعادلانه از سوی هیات های تخلفات آموزش و پرورش هشدار می دهد.

*جان باختن یک کارگر معدن گل گهر سیرجان براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگرگر۴۴ ساله خط یک کارخانه تغلیظ معدن گل گهر سیرجان بنام علی مددی زاده بر اثر سقوط از ارتفاع حدود ۶ متری به طبقه پنجم کارخانه جان خود را ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر در پاوه براثرسقوط از داربست 

روزجمعه ۲۶ مرداد،یک کارگربنام ناصر راوند حین کار درروستای چورژی از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه براثرسقوط از داربست جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate