بیانیه شماره هفت کارزار«علیه حکم شصت سال زندان فعالین حقوق زن در گیلان»

بیانیه شماره هفت کارزار«علیه حکم شصت سال زندان فعالین حقوق زن در گیلان»
بازداشت، احکام طویل المدت زندان و یورش به زندان هم شما را نجات نخواهد داد!

https://wp.me/p9yWrK-cYI

بنا بر اطلاع‌رسانی خانواده‌های فعالان حقوق زنان گیلان،  دیروز، ۲۴ مرداد ۱۴٠۳، ماموران اطلاعات پس از ورود به بند زنان زندانیان سیاسی زندان لاکان، دو نفر از زنان زندانی را « جهت بازجویی» به اداره اطلاعات رشت بردند.
در پی این اقدام ناگهانی و غیر قانونی اداره اطلاعات،  زنان زندانی سیاسی در اعتراض به این عمل، در دفتر افسر نگهبانی ، دست به تحصن زدند.
گفته شده از نام دو فعال حقوق زنان منتقل شده به اداره اطلاعات رشت، اطلاعی در دست نیست.

در روزهای گذشته، دادسرای رشت با عدم تحمل کیفر «یاسمین حشدری» و «سارا جهانی» دو فعال حقوق زنان گیلان موافقت نکرد. سارا جهانی دیروز در پیامی صوتی از زندان لاکان رشت، از بازداشت ناگهانی  و بدون توضیح خود در حالیکه منتظر جواب عدم تحمل کیفری بوده است، وضعیت وخیم جسمانی  و بیماریش، شرایط اسفناک سلامت زندانیان، رفتار غیر انسانی و وحشیانه زندانبانان و یورش ماموران اطلاعات به زندان و بردن دو نفر از  هم بندیهاش به مکانی نامعلوم و اعتراض زنان زندانی به این عمل، گفته است.

هم چنین در ۲۳ مرداد ۱۴٠۳،پنج فعال زن در استان گیلان به اسامی، نینا گلستانی، آناهیتا حجازی، آناهیتا دوستدار، رزیتا رجایی و نگین عدالت‌خواه  که در حوزهٔ فرهنگ و محیط ‌زیست فعال بودند، در مجموع به بیش از ٢٠ سال زندان محکوم شدند.

جمهوری اسلامی از سر تنش های بالا گرفته درون حکومتی، ضعف و استیصال خود در داخل و شرایط بسیار بد و انزوای خود در سطح بین المللی، قصد ارعاب و به عقب راندن مردم از خیابان را دارد.

این در حالیست که در روزهای گذشته شاهد اعتصابات گسترده و بی سابقه پرستاران در بیش از ده شهر و در شهرهای شیراز، یزد، کرج، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، فسا، جهرم، آباده، اهواز، باغملک، زنجان، نورآباد ممسنی، تبریز، تفت یزد، اراک، اسلام‌آباد غرب و کنگان در کنار اعتراضات  هفتگی سراسری بازنشستگان هستیم.

صدور مجازات های طویل المدت زندان برای زنان و فعالین در گیلان، بازداشت و زندان آنان در شرایطی صورت می گیرد که زنان و مردان زندانی از کردستان تا گیلان، در ۱۸ زندان، در حرکتی شجاعانه، جسورانه و وصف ناپذیر، هر سه شنبه علیه اعدامها دست به اعتصاب غذا می زنند. در اتحاد با این مبارزه و ایستادگی، مردم مبارز و آزاده، در ۱۴ کشور و ۲۸ شهر در سراسر جهان، از ۱٠ تا ۱۳ آگوست علیه احکام اعدام و اعدامها به خیابان آمدند.

اتحاد و تشکل یابی در راستای سرنگونی پاسخ مردم مبارز و آزادیخواه در داخل و خارج از کشور به رژیم کودک کش و قاتل مردم است. این جنبش سر ایستادن ندارد.

کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران، در تاریخ ۲۲ تیر ماه برابر با ۱۲ جولای کارزاری را « علیه آزار و اذیت و لغو مجازات طویل المدت زندان فعالین حقوق زن در گیلان» اعلام کرده است و از همه آحاد مردم می خواهد تا با همبستگی و حمایت از این فعالین حقوق زنان، به این کارزار بپیوندند. ما می توانیم با یک اتحاد سراسری در داخل و خارج از کشور، خواست لغو احکام صادره برای فعالین حقوق زنان در گیلان و زنان فعال در عرصه های مختلف اجتماعی از کردستان تا تهران و آزادی بی قید و شرط آنان را، به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

کمیته برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران
۲۵ مرداد ۱۴٠۳
۱۵ آگوست ۲٠۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate