اخباروگزارش های کارگری ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۴ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– تجمع کارگران  کارخانه واگن پارس درهفدهمین روزاعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب مقابل ورودی کارخانه تعطیل شده 

– ادامه دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

دهمین روز اعتصاب در ۹ بیمارستان شیراز

اعتصاب پرستاران بیمارستان ولی عصرنوراباد ممسنی

اعتصاب پرستاران داراب

– انجمن صنفی معلمان فارس:فارس و تجمعات اعتراضی کادر درمان

انجمن صنفی معلمان فارس به نمایندگی از معلمان این استان حمایت خود را از پرستاران زحمتکش فارس و سراسر کشور اعلام می کند و اعتراض آنها را کاملا قانونی می داند.

–  چهارمین روز اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه لاستیک پارس دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله اجرای نشدن طرح طبقه بندی مشاغل،عدم اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آورازجمله حق برخورداری از بازنشستگی دراین رابطه،مشکلات بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی ونداشتن امنیت شغلی بدلیل تولید ناکافی

– تجمع اعتراضی گندمگاران کرمانشاه نسبت به عدم پرداخت مطالبات پس از تحویل گندم به دولت مقابل استانداری

– تجمع  اعتراضی مال باختگان واحدهای مسکونی مهر پردیس نسبت به بلاتکلیفی ۳ ساله مقابل ستادکل فرماندهی ارتش

– ادامه اعتراضات حواله داران   شرکت مدیران خودرو با برپایی تجمع دیگر مقابل ساختمان سازمان حمایت از مصرف کنندگان

– ورود نیروهای اطلاعات به بند زنان سیاسی زندان لاکان رشت و انتقال دو نفر از فعالان حقوق زنان به اداره اطلاعات – تحصن سایر زنان بند زندانی سیاسی لاکان رشت در دفتر افسر نگهبانی

– عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سروناز احمدی در زندان اوین

– کانون نویسندگان ایران:جان سارا جهانی در خطر است

– بازداشت فرمیسک بابایی و احضار تمامی اعضای خانواده‌ی وی در پاوه

– «آشوب در زندان»پرونده‌سازی جدید علیه پخشان عزیزی، زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام

– تبرئه توماج صالحی از اتهام افساد

– جان باختن یک کودک ۵ ساله در کوره آجرپزی ساروقامیش زیر دستگاه لیفتراک

– جان باختن یک کارگرحین کاردریک کارگاه تولیدی شن و ماسه چالوس

*******

*تجمع کارگران  کارخانه واگن پارس درهفدهمین روزاعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب مقابل ورودی کارخانه تعطیل شده 

روزچهارشنبه ۲۴ مرداد، کارگران  کارخانه واگن پارس درهفدهمین روزاعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب مقابل ورودی کارخانه تعطیل شده تجمع کردند.

کارگران کارخانه واگن پارس اراک به خبرنگاررسانه ای گفتند: کارخانه دو روز است تعطیل شده و هنوز مطالبات‌مان برآورده نشده است.

آنها افزودند: دوشنبه هفته جاری در خیابان تجمع کردیم+ که با ما برخورد شد و ما را به کارخانه هدایت کردند؛ روز بعد (سه شنبه) وقتی به کارخانه مراجعه کردیم دیدیم تعطیل است، امروز هم کارخانه همچنان تعطیل است.

آنها ادامه دادند:نشست روز گذشته نمایندگان کارگران با مدیرعامل در استانداری مرکزی بی‌نتیجه بوده است؛ هیچ یک از خواسته‌های کارگران مورد قبول واقع نشده.

این کارگران اضافه کردند: مدیرعامل گفته کارخانه بدهکار است و فقط می‌توانیم به تعداد محدودی از کارگران که مشکلات درمانی و مانند آن دارند، مبلغ محدودی وام بدهیم.

کارگران واگن پارس اراک از امضای طوماری خطاب به مقامات استانی خبر دادند و افزودند: به مطالبه‌گری تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم.  

+پانزدهمین روزاعتصاب و تجمع کارگران  کارخانه واگن پارس دراعتراض به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب

دخالت نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت برای متفرق کردن کارگران حق طلب

روز دوشنبه ۲۲مرداد برای پانزدهمین روز متوالی، کارگران  کارخانه واگن پارس به اعتصاب وتجمعشان دراین واحد تولیدی و درشهراراک دراعتراض به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب ادامه دادند.

نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت  با صف آرای وتهدید برای متفرق کردن کارگران حق طلب وارد صحنه شدند وکارگران معترض با شعارهای«نترسید نترسید ماهمه باهم هستیم»،«کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد»،«کارگرداد بزن حق تو فریاد بزن»و…درمقابلشان مقاومت کردند.

*ادامه دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

دهمین روز اعتصاب در ۹ بیمارستان شیراز

اعتصاب پرستاران بیمارستان ولی عصرنوراباد ممسنی

اعتصاب پرستاران داراب

*انجمن صنفی معلمان فارس:فارس و تجمعات اعتراضی کادر درمان

انجمن صنفی معلمان فارس به نمایندگی از معلمان این استان حمایت خود را از پرستاران زحمتکش فارس و سراسر کشور اعلام می کند و اعتراض آنها را کاملا قانونی می داند.

در هفته اخیر تصاویری از بیمارستان های شیراز در پی اعتصاب دسته جمعی کادر درمان دیده شد که فعالیت این مراکز درمانی را تعطیل کرد. این چندمین اعتصاب و اعتراض پرستاران در سال‌های اخیر می باشد.

در پی آن، این اعتصاب در روزهای ٢١ تا ٢۴ مرداد ماه سال جاری به دیگر  بیمارستان های استان در شهرهای فسا،جهرم،لامرد،آباده و نورآباد ممسنی کشیده شد که همزمان خواهان مطالبات حقوقی و شغلی خود بودند.

از دلایل عمده اعتصاب کادر درمان

١_اجرا نشدن فوق العاده خاص

٢_عدم پرداخت به موقع مطالبات

٣_تداوم اضافه کاری با توجه به شرایط سخت و حساس شغل پرستاری

۴_عدم تحقق مطالبات صنفی و معیشتی

پرستاران،معلمان و همه اقشارجامعه نیاز به یک فضای آرام و زندگی بی دغدغه دارند تا به خوبی و در کمال آرامش از عهده مسئولیت خطیر خود برآیند و بر کیفیت کارشان افزوده شود. 

این حق قانونی هر شهروندی ست که از حداقل های زندگی یعنی حق معیشت برخوردار باشد. 

انجمن صنفی معلمان فارس به نمایندگی از معلمان این استان حمایت خود را از پرستاران زحمتکش فارس و سراسر کشور اعلام می کند و اعتراض آنها را کاملا قانونی می داند.

*چهارمین روز اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه لاستیک پارس دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله اجرای نشدن طرح طبقه بندی مشاغل،عدم اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آورازجمله حق برخورداری از بازنشستگی دراین رابطه،مشکلات بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی ونداشتن امنیت شغلی بدلیل تولید ناکافی

روزچهارشنبه ۲۴ مرداد برای چهارمین روز متوالی+، کارگران کارخانه لاستیک پارس به اعتصاب و تجمعشان دراعتراض به سطح نازل حقوق منجمله اجرای نشدن طرح طبقه بندی مشاغل،عدم اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آورازجمله حق برخورداری از بازنشستگی دراین رابطه،مشکلات بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی ونداشتن امنیت شغلی بدلیل تولید ناکافی،ادامه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده با دخالت مدیرعامل ودادستان ساوه ودادن وعده هایی مبنی بر پاسخگویی به خواسته ها از کارگران خواسته شده برسرکارشان برگردند.

+اعتراض کارگران کارخانه لاستیک پارس نسبت به مشکلات شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل ورودی وفرمانداری ساوه وراهپیمایی درمسیر

براساس تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی،روزیکشنبه ۲۱ مرداد، کارگران کارخانه لاستیک پارس  برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به مشکلات شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ورودی وفرمانداری ساوه وراهپیمایی درمسیرزدند.

*تجمع اعتراضی گندمگاران کرمانشاه نسبت به عدم پرداخت مطالبات پس از تحویل گندم به دولت مقابل استانداری

فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۴ مرداد،از تجمع اعتراضی گندمگاران کرمانشاه نسبت به عدم پرداخت مطالبات پس از تحویل گندم به دولت مقابل استانداری،خبرمی دهد.

*تجمع  اعتراضی مال باختگان واحدهای مسکونی مهر پردیس نسبت به بلاتکلیفی ۳ ساله مقابل ستادکل فرماندهی ارتش

تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۴ مرداد،حاکی از تجمع  اعتراضی مال باختگان واحدهای مسکونی مهر پردیس نسبت به بلاتکلیفی ۳ ساله مقابل ستادکل فرماندهی ارتش،می باشد.

*ادامه اعتراضات حواله داران   شرکت مدیران خودرو با برپایی تجمع دیگر مقابل ساختمان سازمان حمایت از مصرف کنندگان

تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۴ مرداد،از ادامه اعتراضات حواله داران   شرکت مدیران خودرو با برپایی تجمع دیگر مقابل ساختمان سازمان حمایت از مصرف کنندگان،خبرمی دهند.

‌ *ورود نیروهای اطلاعات به بند زنان سیاسی زندان لاکان رشت و انتقال دو نفر از فعالان حقوق زنان به اداره اطلاعات – تحصن سایر زنان بند زندانی سیاسی لاکان رشت در دفتر افسر نگهبانی

بنا بر اطلاع‌رسانی خانواده‌های فعالان حقوق زنان گیلان، ساعتی پیش، ماموران اطلاعات، دو نفر از این زنان زندانی سیاسی را «جهت بازجویی و پاره‌ای از توضیحات»، به اداره اطلاعات رشت منتقل کردند. پیش از آن نیز اعلام کردند که بازجویی در اتاقی در خود زندان انجام خواهد شد.

در این میان، قاضی ناظر حاضر در زندان، هیچ پاسخی به دیگر زنان حاضر در بند سیاسی لاکان نداده است.

سایر زنان زندانی سیاسی این بند نیز در اعتراض به این عملکرد اطلاعات، هم‌اکنون در دفتر افسر نگهبانی این زندان، تحصن کردند.

از نام دو فعال حقوق زنان منتقل شده به اداره اطلاعات رشت، اطلاعی در دست نیست.

منبع خبر:کانال بیدارزنی

*عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت سروناز احمدی در زندان اوین

سرونازاحمدی، فعال حقوق کودکان که در زندان اوین محبوس است، بنا بر توصیه پزشک باید برای سپری کردن مراحل درمان به مرخصی درمانی اعزام شود. با اینحال ضابطین پرونده وی با اعزام وی مخالفت کردند.

یکی از نزدیکان خانم احمدی ضمن انتشار این خبر، نوشت: “سروناز احمدی امروز سه شنبه بیست و سوم مرداد از زندان اوین به پزشک متخصص مغز و اعصاب اعزام شد. پزشک معتمد قوه نیز بر اساس نتایج آزمایشات و نوار مغز طی نامه ای به مسئولین زندان وضعیت سروناز را بسیار وخیم توصیف کرد و درخواست مرخصی اورژانسی کرده است. این در حالیست که سروناز یک سوم از محکومیت سه سال و نیمه خود را طی کرد و طبق قانون امکان استفاده از مرخصی و آزادی مشروط را دارد اما ضابطین امنیتی اجازه استفاده از این حقوق را به او نمیدهند.”

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*کانون نویسندگان ایران:جان سارا جهانی در خطر است

سارا جهانی فعال حقوق زنان که در زندان لاکان رشت با شرایط نامساعد جسمی دوران محکومیت خود را سپری می‌کند به دلیل عدم اجازه مسئولان زندان از رسیدگی تخصصی پزشکی محروم مانده است.

سارا جهانی در پی اسپاسم عضلانی تعادل خود را از دست داده، به زمین خورده و از ناحیه سر و صورت دچار آسیب شده است. با وجود این مسئولان زندان نه تنها او را به مراکز درمانی اعزام نکرده‌اند بلکه به پزشک بهداری نیز اجازه ویزیت او را نداده‌اند و تنها به زدن چند بخیه توسط یک بهیار روی زخم‌های او اکتفا شده است. این در حالی است که او به دلیل شدت خونریزی و پارگی بالای چشم به رسیدگی تخصصی نیاز دارد و باید برای معاینه‌ی پزشکی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شود.

سارا جهانی که به بیماری ام اس مبتلاست از تاریخ هشتم مرداد ماه سال جاری برای تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

این فعال حقوق زنان در مردادماه ۱۴۰۲، در استان گیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و دو ماه بعد با تودیع وثیقه آزاد شد. اسفندماه سال گذشته جهانی و ۱۰ فعال مدنی گیلان در یک پرونده‌ی مشترک مجموعا به بیش از ۶۰ سال زندان محکوم شدند.

*بازداشت فرمیسک بابایی و احضار تمامی اعضای خانواده‌ی وی در پاوه

فرمیسک بابایی، از فعالان سیاسی پاوه، پس از احضار اعضای خانواده‌ی خود به اداره اطلاعات این شهر، بازداشت و به بازداشتگاه میدان نفت کرمانشاه منتقل شده است.

خانواده‌ی وی پس از این بازداشت، با خشونت‌ دیگرباره‌ی ماموران امنیتی مواجه شدند.

از اتهامات مطروحه علیه وی، اطلاعی در دست نیست.

*«آشوب در زندان»پرونده‌سازی جدید علیه پخشان عزیزی، زندانی سیاسی کورد محکوم به اعدام

امروز چهارشنبه ۲۴ مردادماه، پرونده‌ای جدیدی ذیل «آشوب در زندان»، توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای اوین، علیه او گشوده شده است.

بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، این زندانی سیاسی از بابت اتهام‌ «بغی» به  اعدام و همچنین به اتهام «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین او ماه‌هاست که با دستور مستقیم قاضی صلواتی از حق ملاقات با وکیل و‌ ملاقات نیز محروم است.

جان #پخشان_عزیزی در خطر جدی اعدام است، صدایش باشیم.

منبع ۲ خبربالا:کانال بیدارزنی

*تبرئه توماج صالحی از اتهام افساد

روزچهارشنبه ۲۴ مرداد، وکیل توماج صالحی از تبرئه موکلش از اتهام افساد خبرداد.

وکیل توماج صالحی:

شعبه ۵ دادگاه انقلاب اصفهان در پرونده ۱۴۰۱  توماج صالحی پیرامون اتهام افساد، که قبلاً حکم اعدام صادر شده بود رای برائت صادر کرد.

 درباره سایر اتهامات هم قرار موقوفی تعقیب صادر کرد و دو اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای و اخلال درنظم را با صدور قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری ۲ فرستاد.

*جان باختن یک کودک ۵ ساله در کوره آجرپزی ساروقامیش زیر دستگاه لیفتراک

روز چهارشنبه ۲۴ مرداد، یک کودک ۵ ساله بنام سیوان خالندی اهل روستای شیخلر در کوره آجرپزی ساروقامیش از توابع شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی زیر دستگاه لیفتراک رفت و جان خودرا ازدست داد.

*جان باختن یک کارگرحین کاردریک کارگاه تولیدی شن و ماسه چالوس

روزدوشنبه ۲۲ مرداد،یک کارگر ۴۰ ساله اهل نوشهر ویکی از قهرمانان رشته ورزشی ووشو حین کاردریک کارگاه تولیدی شن و ماسه بخش مرزن آباد چالوس براثر سقوط از ارتفاع به علت نقص فنی تجهیزات و اختلال در سامانه برق رسانی ویا…..دردم جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate