اخباروگزارش های کارگری ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– اعتصاب غذا دربیست ونهمین هفته “کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام”

– تداوم اعتصاب غذای کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در بند زنان زندان لاکان

سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری با برپایی تجمع پالایشگاه های سوم، پنجم، هفتم، نهم، دهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

با وجود فشارهای مدیران و حراست و دستگاههای امنیتی در پارس جنوبی به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم.

– ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

نهمین روز اعتصاب در ۹ بیمارستان شیراز

دومین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی پرستاران یزد

اعتصاب پرستاران بیمارستان ولی عصر اراک

اعتصاب پرستاران بیمارستان سلامت نی ریز

اعتصاب پرستاران بیمارستان بهشتی تفت یزد

تجمع اعتراضی پرستاران در اسلام‌آباد غرب

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان خمینی  کنگان

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

– چهارمین روز اعتراض آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع دوباره مقابل نهاد ریاست جمهوری با شعار«نهضتی بیدار است از تبعیض بیزاراست»

– بازداشت دستکم ۴ کارگر حق طلب خط انتقال آب دریا عمان به مشهد چابهار

– اعتراض کارگران آرامستان بهشت محمد رسول زاهدان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

اخراج کارگران حق طلب

– تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری ایلام نسبت به ۳ ماه حقوق وحق بیمه در محل نقلیه شهرداری

– تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان کماکان ادامه دارد

– تجمع اعتراضی کسبه مجتمع تجاری اداری نور نسبت به قطعی مکرر برق

– اطلاعیه شماره بیست و یکم کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی

– جان باختن یک کارگرجوان شناور PLB  حین کاربر اثر ایست قلبی

– جان باختن یک کارگر فلزکاربر اثر سقوط از بازشو سقف سیلو

*******

* اعتصاب غذا دربیست ونهمین هفته “کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام”

از بهمن ماه ۱۴۰۲، وقتی “کارزار سه‌شنبه‌های نه‌ به اعدام” آغاز شد؛ در اعتراض به موج اعدام زندانیان عادی و سپس اعدام جوانان هموطن کُرد واهل سنت بود که با اعدام‌های سیاسی زنده‌یاد #محمد_قبادلو و #فرهاد_سلیمی ادامه یافت، در این ۲۹ هفته، هفته‌ای نبود که شاهد استفاده حکومت از این مجازات قرون وسطایی در زندان‌ها نباشیم.اما وقتی که پس از سقوط بالگرد جلاد ۶۷ و برپایی نمایش “انتصابات”، سازمان سرکوب جمهوری اسلامی تا سرحد ممکن اعدام زندانیان را کاهش داد، ما زندانیان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام هشدار دادیم که این کاهش مصلحتی است و موج گسترده‌ای از اعدام زندانیان را در پی خواهد داشت.

در کمال تاسف حاکمان استبداد دینی و کارگزاران سازمان سرکوب و ارعاب آن‌، همچون دزدان که از فرصت شلوغی و هیاهو استفاده کرده و مال مردم را می‌دزدند از فرصت برگزاری بازی‌های المپیک در پاریس و اخبار پیرامون آن و رکوردشکنی‌ها بهره برده و از سه‌شنبه گذشته تا کنون با اعدام  بیش از ۴۵ نفر از هموطنان زندانی که ۲۹ نفرشان تنها در یک روز و ۲۶ نفر آنها به صورت دسته‌جمعی در زندان قزلحصار بود، رکورد “قتل حکومتی”و اعدام را در چند سال اخیر شکستند؛رکوردشکنی ننگینی که در صدور احکام اعدام نیز ادامه یافته و در چند هفته اخیر ده‌ها نفر از زندانیان سیاسی را در روند دادرسی مبهم به اتهام استبداد ساخته “بغی و افساد فی الارض” به اعدام محکوم کردند، از جمله اخرین موارد آن صدور حکم اعدام برای ۶ زندانی سیاسی _ عقیدتی اهل سنت توسط بی‌دادگاه انقلاب مشهد بود که جانشان در خطر است. همه اینها بعد از تحلیف پزشکیان بود که در آن گفتند:”ایران امن ترین کشور خاورمیانه‌ است”؛ در حکومت اعدام “امنیت” چنین معنا می‌شود.

ما زندانیان کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” ضمن محکوم کردن شدید نقض حقوق بنیادین همبندی‌هایمان در زندان‌های مختلف کشور و گرفتن “حق زندگی” این عزیزان به ویژه زنده یاد رضا رسایی با خانواده این عزیزان ابراز همدردی کرده و مقاومت در برابر این “توحش” را حق خود دانسته و چنانکه شاهد اعتراضات اخیر در زندان‌های مختلف از جمله زندان لاکان رشت و بند زنان زندان اوین بوده‌ایم. که در بند زنان زندان اوین، زندانبانان وحشی زندانیان معترض را مورد حمله و سرکوب قرار دادند؛سرکوبی که قطعا مانع تداوم این اعتراضات نخواهد شد و ما را مرعوب نخواهد کرد.

ما اعضای این کارزار کماکان از همه وجدان‌های بیدار در داخل و خارج از کشور در کمال فروتنی می‌خواهیم پیش از آنکه دستگاه سرکوبِ استبداد دینیِ حاکم بر ایران بار دیگر صدها و هزارها زندانی عمومی و سیاسی و… را در سالن‌های اعدام زندان‌های قزلحصار، کرج، ارومیه، زاهدان، مشهد و ده‌ها زندان دیگر کشور با “سبوعیت”حلق‌آویز کند با همه توان علیه اعدام به پاخواسته و از کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام”به هر شکل ممکن حمایت کنند.

در اخر ضمن گرامی داشت یاد همه قربانیان مجازات غیرانسانی “اعدام” و تاکید بر لزوم “لغو اعدام” برای بیست‌ نهمین هفته پیاپی امروز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ ما زندانیان در ۱۸ زندان از جمله زندان اوین(بندزنان،بند۴،۶و۸)، زندان قزلحصار(واحد۳و۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان نظام شیراز، زندان خوی، زندان نقده، زندان تبریز، زندان ارومیه، زندان اردبیل، زندان سلماس، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان لاکان رشت، زندان قائم‌شهر و زندان مشهد در اعتصاب غذا خواهیم بود.

کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳

‌ *تداوم اعتصاب غذای کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» در بند زنان زندان لاکان

جمعی از زنان زندانی در «بند زنان لاکان رشت» در اعتراض به حکم اعدام #شریفه_محمدی، فعال کارگری و #پخشان_عزیزی، فعال مدنی و دیگر زندانیان محکوم به اعدام، از جمله زندانی سیاسیِ اعدام‌شده، #رضا_رسایی و  ۲۹ زندانی اعدام‌شده به صورت گروهی در زندان قزلحصار در هفته گذشته، در همبستگی با کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، امروز سه‌شنبه، ۲۳ مرداد، دست به اعتصاب غذا زدند.

لازم به ذکر است، طی هفته‌های گذشته ۱۹ زندانی سیاسی در بند زنان و بند مردان زندان لاکان در بیانیه‌های جداگانه اعلام کردند که به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام می‌پیوندند.

*سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری با برپایی تجمع پالایشگاه های سوم، پنجم، هفتم، نهم، دهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

تداوم اعتراضات گسترده هفتگی کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری پالایشگاه های سوم، پنجم، هفتم، نهم، دهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی

امروز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳

بعد از اعتراضات سه شنبه گذشته یکی از همکارانمان در یک شرکت پیمانکاری به واسطه بی تفاوتی مدیران، در موقعیت کار پرخطر و گرمای طاقت فرسا، جان خود را از دست داد.

مطابق با آمار ورودی درمانگاه های کنگان و عسلویه روزانه چندین کارگر بوسیله آمبولانس به دلیل گرمازدگی شدید به این مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

بیهوشی ناشی از گرمازدگی در این روزهای گرم تابستان به مسئله معمول ما کارگران در پارس جنوبی تبدیل شده است و دست کم هرکداممان یکبار آن را تجربه نموده ایم.

با اجبار ما به کار، در شرایط سخت و نا ایمن و گرما و رطوبت بالای نود درصد در سایت یک در کنار پتروشیمی ها و در سایت دو پارس جنوبی به دلیل همجواری با کارخانه سیمان کنگان، نه تنها هیچگونه عدالتی مشاهده نمی‌شود، بلکه با وجود این که حقوقمان را نادیده می‌گیرند عملاً نظام برده داری حکمفرما است.

در همین شرایط در روزهای اخیر، اخبار باج‌خواهی و فساد در یکی از بخشهای زیر مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی، که دیگر یک امر معمول در این ساختار سراسر مافیایی و فاسد است رسانه ای گردید.

اداره کار و اشتغال منطقه ویژه پارس جنوبی، مرجع اصلی رسیدگی کننده به شکایات حقوقی کارگران، بیشتر از آنکه به مطالبات ما کارگران رسیدگی نماید، کانون زد و بند های از بالا با پیمانکاران و معامله های کلان خرید و فروش «نامه اشتغال به کار» است.

این همان ارگان دولتی است که در شرایط عدم تحقق خواسته مان ما را به آن ارجاع میدهند.

مدیران ستادی نفت و پارس جنوبی در تدوین پیمان نامه های اجرایی با دستور از بالا، آنچنان شرایط مفتخوری پیمانکاران و زد و بند با مدیران و ناظرین اجرای پیمان را فراهم نموده اند که حتی با شکایت ما کارگران از طرق به اصطلاح قانونی، هیچ یک از امورمان محقق نمی‌شود و شرایط این چنینی در ساختار تماماً هماهنگ و آلوده، کاملاً محیای استثمار ما کارگران و زد و بند میان ناظرین بر اجرای پیمان ها ( مدیران اجرایی ) و پیمانکاران مافیایی و مفتخور است.

ما میدانیم که منطقه اقتصادی پارس جنوبی، منبع اصلی سودآوری سرمایه در کشور از طریق تولید کلانی است که از گرده ما کارگران کشیده میشود. اما این منبع آنچنان درگیر فساد ساختاری است که نه تنها معیشت ما کارگران در آن در هیچ اولویتی قرار ندارد، بلکه منزلت انسانی ما نیز از بابت اجبار به کارمان در این شرایط کار سخت و طاقت فرسا نشان دهنده این است که جان ما را میخواهند قربانی تولیدی کنند که سود حاصل از آن صرف منافع اقلیت مفتخوری می‌شود که بجز استثمار ما کارگران و به بردگی کشیدنمان و بجز فقر و فلاکت عمومی هیچ نقش دیگری ندارند.

ما اعلام می‌کنیم؛

ارزش توان جسمانی و خلاقیت ما کارگران مسبب تولید و سودآوری سرمایه است.

در این معادله، ما در ازای نقشی که در تولید ایفا مینماییم متعهد به آن و در شرایط عکس چنانچه نقشمان در تولید و حقوقمان نادیده گرفته شود، با برهم خوردن این معادله از آن خارج گردیده و تعهد و الزامی به آن نخواهیم داشت و اعتراضات مان از سر مسالمت با هیچ ارگان و نهادی نخواهد بود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) تشکل و صدای مستقل کارگران، ضمن پشتیبانی از اعتراضات به حق همکاران در پارس جنوبی، همه همکاران در بخشهای مختلف را به پیوستن به این اعتراضات فرامیخوانیم.

اعتراضات ما کارگران ارکان ثالث و شرکتی همسو و در اتحاد و همبستگی با کارگران رسمی و پروژه ای تداوم خواهد داشت.

اهم مطالبات همکاران در پارس جنوبی؛

حذف کامل شرکتهای پیمانکاری،

برخورداری از حق تجمع و اعتراض و بازگشت به کار فوری بی قید و شرط همکارانمان، حجت رضایی از پارس جنوبی و یاسر احمدی نژاد از شرکت ملی حفاری و…

عمل به توافقات قبلی علی الخصوص موضوع مرخصی استحقاقی و پرداخت حق کمپ(هزینه قطع امکانات رفاهی) که به صورت یکجانبه توسط برخی از مسئولان مجتمع دچار تغییراتی شده،

اجرای صحیح طرح طبقه بندی مشاغل و  نظام پرداخت عادلانه و همتراز با نیروهای رسمی و قراردادی پیرو توافقات قبلی با وزارت نفت،

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای رانندگان محترم غیرمالک خودروهای استیجاری، ساماندهی تردد و ایجاد امنیت شغلی برای آنان،

اجرای بدون تبعیض تردد ۱۴ روز کار ۱۴ روز استراحت برای همکاران محترم اداری و پشتیبانی.

#نه_به_بردگی_مزدی 

#اتحاد_اتحاد_علیه_فقر_و_فساد 

#معیشت_منزلت_حق_مسلم_ماست 

#کارگران_ارکان_ثالث_نفت 

#کارگران_پروژه_ای

#افزایش_دستمزد

#حذف_پیمانکاران

#شریفه_را_آزاد_کنید.

*با وجود فشارهای مدیران و حراست و دستگاههای امنیتی در پارس جنوبی به اعتراضات خود ادامه می‌دهیم.

صبح امروز سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ در جریان اعتراضاتمان واحد حراست در برخی از پالایشگاه ها اقدام به بازخواست و تهدید چندتن از همکارانمان نمود.

حراست مجتمع گاز همواره در ایجاد فضای پادگانی در سالهای اخیر بر علیه مطالبات ما کارگران و اعتراضاتمان وارد عمل شده است و در برابر حق طلبی ما کارگران همواره به روش سرکوب عمل نموده است.

از طرفی در بعضی از پالایشگاه ها مدیران واحد ها نیز با تهدید کارگران به عدم حضور در اعتراضات خواستار لغو آن گردیدند و تهدید نمودند از طریق کاهش حق اضافه کاری و کسر کار با شرکت کنندگان در اعتراضات برخورد خواهند نمود.

از پالایشگاه سوم همکاران اعلام نمودند:

(عباس جوانمردی با حضور در تجمع اعتراضی ما کارگران، همکاران تعمیرات مکانیک را تهدید به «برخورد قانونی» نمود و از طریق ارعاب همکارانمان قصد داشت فضای اعتراضات ما کارگران را امنیتی کند که با مقاومت و ایستادگی همکاران مواجه گشت.

عباس جوانمردی نیا رئیس تعمیرات مکانیک پالایشگاه سوم ده سال است به پشتگرمی دستگاههای امنیتی منطقه و حراست مجتمع گاز، بعنوان ناظر اجرای پیمان، مسبب اصلی نارضایتی کارگران و کانون اصلی زد و بند با پیمانکاران و فساد در پالایشگاه سوم است.

در تمامی ده سال گذشته با تخفیفات و الطاف مثال زدنی در تایید صورت وضعیت امور اجرایی پیمانها به پیمانکاران همواره مسیر فساد و چپاول را تا انتهای آن طی نموده است.

عباس جوانمردی با همدستی عوامل خود در سال ۹۸ در یکسری سند سازی خرید کالاهایی که وجود خارجی نداشتند مورد افشای اداره بازرسی پالایشگاه قرار گرفت که تا آن تاریخ بیش از ۹۰ فاکتور آن مشخص و با وجود گزارش آن به رئیس واحد حراست وقت و رئیس تعمیرات کنونی پالایشگاه متاسفانه بر آن سرپوش گذاشته شد و با اخراج مامور خرید واحد تعمیرات مکانیک که کارگر جزء پیمانکاری بود بدون ضوابط اداری پرونده مختومه و عباس جوانمردی همچنان در سمت ناظر اجرای پیمان در پالایشگاه سوم در حال فعالیت است.

همچنین اسناد و مدارک بسیاری از زد و بند مدیریت پالایشگاه سوم در صورت سازی تحویل پروژه های حجمی از جمله پروژه «رنگ و داربست بندی» با پیمانکاران بخصوص پیمانکار کنونی پالایشگاه سوم، شرکت تکاب صنعت مهر به نهادهای امنیتی و بازرسی منطقه گزارش گردیده که هیچکدام مورد تحقیق میدانی قرار نگرفته و شرایط کماکان با اطلاع دستگاه های امنیتی و حراست مجتمع گاز در جریان است.)

همچنین طبق گزارشی که همکارانمان از پالایشگاه اول و دوم به ما ارسال کردند مشخص گردیده است که مدیران و رؤسای حراست این پالایشگاه ها از طریق تهدید کارگران اقدام به جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراضی نموده اند که موجبات نارضایتی شدید کارگران این پالایشگاه ها را سبب گردیده است.

همه این گزارش‌ها حاکی از آن است که علیرغم بیانیه تبلیغاتی کانون انجمن صنفی کارگران پالایشگاه های گاز استان بوشهر، در اخذ مجوز برگزاری تجمعات اعتراضی مدیریت فاسد پارس جنوبی و نهادهای امنیتی نه تنها توجهی به خواسته های ما کارگران ندارند بلکه اعتراضات ما کارگران را تهدیدی بر شرایط چپاول خود میدانند و با هر طریق ممکن قصد دارند با ایجاد فضای امنیتی اعتراضات به حق ما کارگران را عقب برانند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) صدای اعتراضات به حق همکاران و تشکل مستقل کارگری، با انعکاس صدای همکاران، ضمن حمایت کامل خود از اعتراضات کارگران نفت، در برابر همه اقدامات سرکوبگرانه و ضد کارگری ایستاده است و با افشای عوامل سرکوب و فساد در پیشبرد اهداف و خواسته های همکاران از هیچ تلاشی دریغ نخواهد نمود.

اعتراضات ما کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکتهای پیمانکاری در اتحاد و همبستگی با همکاران رسمی و پروژه ای گسترده تر خواهد گشت.

*ادامه وگسترش دورجدیداعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با

نهمین روز اعتصاب در ۹ بیمارستان شیراز

دومین روز اعتصاب وتجمع اعتراضی پرستاران یزد

اعتصاب پرستاران بیمارستان ولی عصر اراک

اعتصاب پرستاران بیمارستان سلامت نی ریز

اعتصاب پرستاران بیمارستان بهشتی تفت یزد

تجمع اعتراضی پرستاران در اسلام‌آباد غرب

تجمع اعتراضی پرستاران بیمارستان خمینی  کنگان

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

تصاویر:

کنگان:

نی ریز:

یزد:

*چهارمین روز اعتراض آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع دوباره مقابل نهاد ریاست جمهوری با شعار«نهضتی بیدار است از تبعیض بیزاراست»

روزسه شنبه ۲۳ مرداد، آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور در چهارمین روز اعتراضشان در ماه جاری نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع دوباره مقابل نهاد ریاست جمهوری با شعار«نهضتی بیدار است از تبعیض بیزاراست» زدند.

یاد آوری:سومین روز اعتراض آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت با برپایی تجمع دوباره مقابل وزارت آموزش و پرورش با شعار«نهضتی داد بزن حق تو فریاد بزن»

روزدوشنبه ۲۲ مرداد، آموزشیاران نهضت سواد آموزی کشور در سومین روز اعتراضشان در ماه جاری+ نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع دوباره مقابل وزارت آموزش و پرورش با شعار«نهضتی داد بزن حق تو فریاد بزن»زدند.

*بازداشت دستکم ۴ کارگر حق طلب خط انتقال آب دریا عمان به مشهد چابهار

روز سه شنبه ۲۳ مرداد،نیروهای سرکوب دستگاه رهبری و دولت دستکم ۴ کارگر حق طلب خط انتقال آب دریا عمان به مشهد چابهار(شرکت پیمانکاری عمران سازان)بدنبال اعتصاب  وتجمعشان دراعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق+ بازداشت کردند.

+پنجمین روزاعتصاب وتجمع کارگران خط انتقال آب دریا عمان به مشهد چابهار دراعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق

روزدوشنبه ۲۲مرداد برای پنجمین روزمتوالی، کارگران خط انتقال آب دریا عمان به مشهد چابهار(پیمانکاری شرکت عمران سازان) به اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق با اعتصاب و تجمع ادامه دادند.

*اعتراض کارگران آرامستان بهشت محمد رسول زاهدان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

اخراج کارگران حق طلب

روزدوشنبه ۲۲ مرداد،کارگران آرامستان بهشت محمد رسول به عدم پرداخت بموقع حقوق اعتراض کردند.کارفرما بجای پاسخگویی به کارگران حق طلب نامه اخراج بدستشان داد.

یکی از این کارگران حق طلب به خبرنگار یک منبع خبری محلی گفت:ما کارگران خدماتی بهشت محمد که دیروز بخاطر حقوقمون رفته بودیم  با رئیس سازمان صحبت کنیم که ناراحت شد و نامه اخراج ما رو زده الان نمیدونیم چکار بکنیم همه ما متاهل هستیم و برای مخارج زندگی خانواده های خود پریشانیم.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری ایلام نسبت به ۳ ماه حقوق وحق بیمه در محل نقلیه شهرداری

روز سه شنبه ۲۳ مرداد،یک منبع خبری محلی با انتشار یک نامه وتصویر از تجمع اعتراضی کارگران شرکتی شهرداری ایلام نسبت به ۳ ماه حقوق وحق بیمه، در محل نقلیه این شهرداری خبرداد.

بخش هایی از نامه:

به این برده‌داری پایان دهید/سه ماه است حقوق دریافت نکرده‌ایم/بیمه‌مان ناقص و ناقض پرداخت می شود

ما کارگران خدماتی(شرکتی) شهرداری ایلام که هم اکنون در محل نقلیه شهرداری تجمع کرده ایم، تقریباً سه ماه است که بابت خرداد، تیر و مردادماه سال‌جاری هیچ‌گونه حقوقی دریافت نکرده‌ایم و در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، روزگارمان به سختی می‌گذرد و شبانه‌روز شرمنده اهل و عیال‌مان هستیم.

اخیراً و برخلاف قانون و رویه جاری، حقوق ما را به شدت کاهش داده اند و اعلام می دارند که یا بروید و یا با همین که ما می‌خواهیم و می‌گوییم، بسوزید و بسازید. آیا این نوع رفتار و برخورد با ما، یک نوع برده‌داری و ظلم و اجحاف در حق ما نیست.!؟

حق بیمه همه ما را چه راننده، چه فنی و … را تحت عنوان{کارگر ساده} و آن هم بصورت ناقص و ناقض پرداخت می کنند.

تا کنون حق بیمه مهرماه و مابه‌التفاوت حقوق مهرماه و آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ ما را پرداخت نکرده اند. به بهانه‌های مختلف از جمله شرکتی بودن و اینکه طرف ما بخش خصوصی است، هیچکس در شهرداری و شورای شهر پاسخگوی‌مان نیست.

آیا شهردار و مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر در این اوضاع تورم و گرانی، می توانند یک روز تأخیر در پرداخت حقوق خود را تحمل کنند.!؟ مگر ما هزینه روزمره و مخارج اهل و عیال را بر عهده نداریم.!؟ آیا از آه درون‌سوز و سفره‌های خالی ما خبر دارند.!؟

*تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان کماکان ادامه دارد

 فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی ، از ادامه تجمع اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان أصفهان در روزهای دوشنب و سه شنبه ۲۲ و ۲۳ مرداد  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود در فلکه خوراسگان  خبرمی دهند.

*تجمع اعتراضی کسبه مجتمع تجاری اداری نور نسبت به قطعی مکرر برق

روزسه شنبه ۲۳ مرداد، کسبه مجتمع تجاری اداری نور نسبت به قطعی مکرر برق ابتدا در مجتمع تجمع کردند وبدلیل عدم پاسخگویی اعتراضشان را به کف خیابان بردند وباعث اختلال در عبور و مرور خودروها و خطوط بی‌آرتی شدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،افزایش دمای هوا در تابستان امسال مطابق سالیان گذشته منجر به کمبود برق برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی شده. این اتفاق موجب قطعی برق کم‌سابقه در کشور شد. در این بین فشار قطعی برق به صاحبان بخش تجاری به علت هزینه بالای خاموشی برای آنان بیشتر نمود پیدا کرده. در همین باره امروز در مجتمع اداری تجاری نور از حوالی ساعت ۱۰ صبح برق قطع شده بود.

در اعتراض به این موضوع، کاسبان مجتمع به مدت نیم ساعت در داخل مجموعه تجمع کرده و چون جوابی نگرفتند، انتقادات خود را به کف خیابان بردند و باعث اختلال در عبور و مرور خودروها و خطوط بی‌آرتی شدند. جمعیت حاضر بعد از حضور نیروی انتظامی و وصل شدن برق در حدود ساعت ۱۶:۳۰ به محل کار خود بازگشتند.

*اطلاعیه شماره بیست و یکم کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی

کارگران، مردم آزادیخواه!

صبح روز سه شنبه  ۲۳ مرداد ماه، عثمان اسماعیلی فعال کارگری، طی تماسی تلفنی از سوی شعبه دوم اجرای احکام کیفری سقز به منظور پیگیری جوابیه ی پزشکی قانونی سنندج، احضار شد؛ پس از حضور ایشان در شعبه مذکور قاضی پرونده به وی ابلاغ نموده که پزشکی قانونی سنندج تایید کرده است، شما توانایی تحمل حبس را دارید و باید به زندان برگردید. سپس وی را بازداشت و به زندان مرکزی سقز منتقل کرده اند.

انتقال مجدد عثمان اسماعیلی به زندان در حالی صورت پذیرفته که فارغ از تنگی کانال نخاع که چهار مهره وی را بشدت درگیر کرده و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد، ۳۰ مرداد ماه می بایست برای پیگیری نتیجه آخرین عمل جراحی اش در بیمارستان فیروزگر تهران حضور پیدا کند. با توجه به انتقال مجدد ایشان به زندان ادامه پروسه ی درمان وی نیز در هاله ای از ابهام فرو می رود. 

لازم به ذکر است عثمان اسماعیلی از زمان اعطای مرخصی استعلاجی در تاریخ ۵ خرداد ماه سال جاری پنج بار در سنندج، مهاباد و تهران تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی اعلام می دارد انتقال مجدد وی به زندان مرکزی سقز کاملا آگاهانه صورت گرفته و نهاد های امنیتی کردستان و دادستان سقز از وخامت جسمانی نامبرده اطلاع کافی و وافی را دارند. لذا هر گونه خطری که جان عثمان اسماعیلی را تهدید کند مسئولیت آن مستقیما به عهده مسئولین امنیتی، قضایی و رییس زندان سقز می باشد. به همین خاطر خواهان آزادی بی قید و شرط ایشان و تمام زندانیان سیاسی دربند در زندان های ایران هستیم.

کمیته دفاع از عثمان اسماعیلی

مرداد ماه ۱۴۰۳

سخنگوی کمیته : یدالله صمدی

۹۸۹۱۸۵۰۲۸۵۶۳+

*جان باختن یک کارگرجوان شناور PLB  حین کاربر اثر ایست قلبی

یک کارگرجوان شناور PLB  حین کاربر اثر ایست قلبی بنام سیروس مهر آزما حین کار روی شناور PLB دچار ایست قلبی شد و قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

درهمین رابطه یک کارگر شرکت فناوری آبهای عمیق(DOT) از فوت یکی از همکاران خود روی شناور PLB خبر داد وبه خبرنگاررسانه ای گفت: یکی از کارگران تحت مسئولیت شرکت فناوری آبهای عمیق از شرکتهای زیر مجموعه ایران صدرا به نام سیروس مهر آزما حین حضور روی شناور PLB دچار ایست قلبی شد و قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه در روز حادثه هیچ کدام از کارگران شناور به دلیل خرابی دریا فعالیت اجرایی نداشته‌اند، در ادامه گفت: کارگران شاغل روی این شناور حداقل هر یک ماه یکبار برای سرکشی از خانوادهای خود به خشکی می‌آیند.

*جان باختن یک کارگر فلزکاربر اثر سقوط از بازشو سقف سیلو

براساس گزارش کوتاه و تصویر آگهی برگزاری مجلس یادبود درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۲۳ مرداد،یک کارگر فلزکار بنام ایمان مرادی بر اثر سقوط از بازشو سقف سیلوجان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate