پرستاران شایسته حمایت گرم همه ما هستند

پرستاران شایسته حمایت گرم همه ما هستند

 

خطاب به همه مردم معترض و آزاده!  

پرستاران و کادر درمان علیه تضییقات همه جانبه‌ نظام نکبت اسلامی علیه آنها، علیه حقوق‌های بسیار ناچیز، علیه فشارهای طاقت‌فرسای کار، تاخیر یکساله در پرداخت کارانه، تبعیض در پرداخت تعرفه‌ها و یا  پرداخت نکردن آن و استاندارد پایین درمان در بیمارستان‌ها، ناامنی شغلی و علیه تهدیدات نیروهای سرکوب حکومت در شهرهای مختلف کشور دست به اعتصاب زده‌اند. حکومت طبق معمول به جای پاسخگویی به مطالبات آنها، دست به تهدید آنها زده تا صف متحد آنها را بشکند. آنها با هوشیاری در مقابل این تهدیدات ایستاده‌اند و به حمایت همه مردم نیاز دارند. به یاری آنها برخیزیم.

تجمعات اعتراضی و اعتصاب پرستاران و کادر درمان که در شهرهای شیراز، یزد، کرج، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان، فسا، جهرم، آباده و زنجان شروع شده، در حال گسترش است. این بزرگترین اعتصاب متحدانه پرستاران و کادر درمان در ۴۵ سال گذشته است.

تعداد پرستاران صدها هزار نفر از تعداد مورد نیاز کمتر است و فشار کمبود پرستار را تعداد کم پرستاران باید تحمل کنند. اما علیرغم فشار کار طاقت‌فرسا حقوق پرستاران و کادر درمان بسیار ناچیز است و بخش قابل توجهی از حقوق‌شان صرف اجاره‌های سنگین میشود. این وضعیت چنان فشاری به پرستاران آورده که تعدادی از پرستاران دست به خودکشی زده و یا در حین کار بر اثر ایست قبلی جانشان را از دست داده‌اند. تنها در هفته‌های گذشته یک پرستار و یک بهیار در شیراز دست به خودکشی زده‌اند. اعتراض و اعتصاب پرستاران علیه این شرایط جهنمی است که حکومت مفتخوران اسلامی به آنها تحمل کرده است.

همه مردمی که گذرشان به بیمارستان‌ افتاده شاهد شرایط غیر انسانی حاکم بر کادر درمان و استاندارد غیر قابل قبول بیمارستان‌ها هستند. این وضعیت جان و سلامت اکثریت شهروندان را به خطر انداخته است. بجز مقامات و آقازاده‌ها و یک قشر کوچک مفتخور که به بیمارستان‌های خصوصی یا بیمارستان‌های کشورهای دیگر دسترسی دارند اکثریت مردم شدیدا از هزینه‌های سنگین دارو و بیمارستان و خدمات درمانی بسیار ناکافی به بیماران و عدم خدمات به همراهان بیماران عصبانی‌اند.

خشم و عصبانیت را باید به اعتراض جمعی تبدیل کرد. باید با تمام قوا از کادر درمان و خواست‌های بحق آنها حمایت کرد. از بازنشستگان تا تشکل‌های کارگری و مردمی، از معلمان تا دانشجویان و دادخواهان و فعالین اجتماعی، از هنرمند تا ورزشکار و نویسنده همه و همه و در همه شهرها جا دارد که قاطعانه از آنها حمایت کنیم. تهدیدات نیروهای امنیتی را محکوم کنیم و خواهان درمان رایگان برای همه مردم شویم.

پشتیبانی قاطع مردم از پرستاران و کادر درمان میتواند به گسترش اعتصاب در سراسر کشور و موفقیت آنها منجر شود. این یک اعتصاب مهم و بزرگترین اعتصاب کادر درمان در طول حیات ننگین این حکومت است. وظیفه همه ما است که به هر شکل که میتوانیم در کنار آنها قرار گیریم و به این اوضاع اسفبار درمان و وضع اسفبار کادر درمان‌مان پایان دهیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲ اوت ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate