جمهوری جنایتکار اسلامی بعد از انتحابات اخیر اعدام زندانیان را سرعت بخشیده است!

اطلاعیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست: جمهوری جنایتکار اسلامی بعد از انتحابات اخیر اعدام زندانیان را سرعت بخشیده است!
در فضای جنگی و تنش ایجاد شده میان دولت‌های مرتجع و تروریست اسرائیل و ایران، اعدام و اختناق تشدید شده و ‌جمهوری اسلامی از سر عجز و ناتوانی با اعدام زندانیان  انتقام ترور هنیه را از مردم می‌گیرد.  

از آغاز مضحکه انتخاباتی رئیس جمهوری تا کنون، دهها زندانی را در زندانهای مختلف به دار آویختند. رضا رسایی زندانی سیاسی از بازداشت شدگان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ سحرگاه سه شنبه ششم اوت بدون آخرین ملاقات با خانواده اش اعدام و در شرایط  شدید امنیتی به خاک سپرده شد. روز چهارشنبه هفتم ماه اوت، ۲۲ زندانی دسته جمعی به دار آویخته شدند. امروز نهم اوت نیز دیوان عالی کشور حکم اعدام شش زندانی سیاسی را در زندان وکیل آباد مشهد تایید کرده است. 


جمهوری اسلامی که در کشتار و اعدام و‌ جنایت از همه پیشی گرفته از فضای جنگی و تنش ایجاد شده استفاده کرده به اعدام جوانان در زندان‌ها و‌ دستگیری ‌و تشدید اختناق سرعت بخشیده است. این رژیم که خود با نیروهای نیابتی‌اش یک ‌پای جنگ و ترور در داخل و بیرون مرزها می باشد، از فضای جنگی و ‌‌تشدید تنش با رقبایش در جهت حاشیه ای کردن اعتراض و نارضایتی مردم در داخل بهره می برد. 

جمهوری اسلامی که غرق در بحران‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است برای  مقابله با تشدید نارضایتی و نفرت عمومی مردم ناچار به تغییر آرایش شده و این‌بار پزشکیان را  جلو صحنه رانده به این امید که برای بقای خود وقت بخرند. کابینه پزشکیان که با حمایت از نیروهای نیابتی تروریستی و ‌‌گسترش اعدام در ایران کارش را آغاز كرد، با  گسترش اعدام در زندان‌ها و استفاده از فضای جنگی، برای مقابله با نارضایتی مردم و ‌پیش گیری از برآمدها و خیزش‌های بعدی به میدان آمده است. 


اعدام، دستگیری و تشدید اختناق اگر چه از مردم تلفات می گیرد، اما نتوانسته جامعه را مرعوب کند و به سکوت بکشاند. اعدام رضا رسایی  و حکم اعدام  برای فعالین زن، شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادى و نسیم غلامی سیمیاری با واکنش زندانیان سیاسی، بویژه زنان زندانی  مواجه شده  و به بیزاری و نفرت از جمهوری اسلامی دامن زد. اعتراضات کارگری در اشکال مختلف  در جریان است. بازنشستگان خیابان را ترک نکرده اند. کارگران واگن سازی پارس چند روز است  به اعتراض به  خیابان آمده‌اند. زنان علیه حجاب اجباری با سرکوبگران رژیم می حنگند. 

 
رفتار جنایتکارانه جمهوری اسلامی، اعدام بی وقفه زندانیان، گسترش اختناق و واکنش خشن به اعتراضات، بخاطر ترس از مبارزه و مقاومت عموم مردم است. شورای همکاری نیروهای چپ‌ و ‌کمونیست، همه مردم آزادیخواه در داخل و ‌‌خارج کشور  را به گسترش اعتراض علیه اعدام و اختناق فرا می خواند . 

سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی تنها به دست مردم و در راس آن با شکل گیری اعتصابات سراسری و همبسته کارگران و  مبارزات  زنان و آزادیخواهان امکان پذیر است. این واقعیت روشن، تنها راه رهایی از جنایات فجیع  رژیم جمهوری اسلامی است. 


سرنگون باد رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم 


شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست 

امضاها: اتحاد سوسیالیستی کارگری، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate