در همبستگی با حرکت سه‌شنبه‌های اعتراضیِ «نه به اعدام»

در همبستگی با حرکت

سه‌شنبه‌های اعتراضیِ  «نه به اعدام»

سه‌شنبه ۱۳ آگوست ساعت ۱۷ در  Am  Ernst-August-Platz

 پژواک طنین  نه  به اعدام در  فضای جامعه ایران در  حال اوج گرفتن است و زندانیان سیاسی با مبارزه و مقاومت خود نقش به‌سزایی در  جنبش “نه به  اعدام”  ایفا کرده و می‌کنند. اعتصاب غذای سمبولیک زندانیان سیاسی در بیش از ۱۸ زندان در ایران در سه‌شنبه‌های اعتراضی “نه به اعدام” مسئله  لغو حکم اعدام را به  یکی از مطالبات محوری جامعه تبدیل  کرده است. شعار “هم‌صدا،  هم‌پیمان تا لغو حکم اعدام، ایستاده‌ایم تا پایان” از بند زنان زندانیان سیاسی اوین برخاست‌.  گرچه موجودیت جمهوری اسلامی با اعدام، شکنجه، ترور، زندان، آدم‌ربایی، ناپدیدسازی قهری معترضان، اسیدپاشی به روی زنان و دختران و مسموم کردن دختران و…در یک کلام، جنگ عریان علیه زنان عجین بوده و هست. با وجود این اعمال وحشیانه‌، رژیم اسلامی در ایجاد رعب و وحشت شکست خورده و  مقاومت و مبارزه به اشکال مختلف هم‌چنان در جریان است.  خیزش ژینا و تداوم جنبش زن، زندگی، آزادی، فرهنگ جامعه را در سطوح مختلف به‌شدت تغییر داده است. زنان و دختران ایران  اقتدار نظام زن‌ستیز را هر روزه به چالش می‌کشند. فرهنگ خشونت که اعدام یکی از جلوه‌‌های شنیع آن است نزد اکثریت مردم بی‌اعتبار گشته است. 

شبح جنگ رو‌یارو در فضای ایران و منطقه به پرواز درآمده  و بر بستر مجموعه بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، زیست‌محیطی، و…زمینه‌ی مناسبی برای تداوم جنبش ژن، ژیان، ئازادی فراهم شده است .

  کانون کنشگران نیز از طریق گردهمآیی و شرکت در اکسیون روز  سه‌شنبه ۱۳ آگوست ساعت ۱۷ در  Am  Ernst-August-Platzهمبستگی‌ خود را با حرکت غرور‌آفرین  سه‌شنبه‌های اعتراضی “نه به اعدام” اعلام می‌کند.

نه به اعدام،  نه به شکنجه                    زندانی سياسی آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی ایران   زنده باد آزادی و برابری 

 کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate