از «علی» ناموخت اخلاص عمل

ساعاتی پیش، جراح نظام که بنا به منویات رهبر بر سر کار آمده، و بنا به منویات ملوکانه عمل می کند، و همچون رهبرش «علی» خامنه ای، نه به «علی»، «راه علی» و یا «شورا» باور دارد، و نه قرار هم است که «امت» ایران اسلامی را به «عدالت علی» نزدیک کند، لیست وزرای کابینه را به مجلس اسلامی تقدیم کرد.

پیش از این، ۹۴۷ نهاد کارگر محور (فرض بگیریم همه حامی حق و حقوق کارگر هستند)، طی بیانیه ای خواستار انتخاب کاندیدای مورد نظر خود شدند، و مقاله پشت مقاله نوشتند که اگر «جراح نظام» براستی خواهان تغییر و بهبود شرایط کارگران است، بهترین گزینه آنیست که آنها پیشنهاد می کنند. اما کو گوش شنوا.

میدری، شخص پیشنهاد شده برای پست، که در دوران «انتخابات» مشاور اقتصادی پزشکیان بود، در کارنامه کاری (رزومه) خود معاونت وزیر رفاه، معاونت وزیر کار، و استادی در دانشگاه را یدک می کشد. شایان توجه اینکه وی بنا به گزارشات متعددی فرد موفقی در ارائه و پیاده کردن طرح های پیشنهادی نبوده، و بهترین تعریف از وی «اصلاحاتی» بودن وی است، که آنهم قابل بحث است.

نکته قابل توجه دیگر در لیست پیشنهادی پزشکیان، کم توجهی به حضور زنان در کابینه است. تنها فرد پیشنهادی فرزانه صادق است که دارای شناسنامه کاری در رشته خود بوده، اما بنا به فشارهای زاکانی، شهردار تهران، که می خواست بی مهابا و بر خلاف قوانین بناسازی کند، از سمت خود استعفا داد. مشخص نیست فرزانه صادق بتواند در مسند وزیر راه و شهرسازی، فشارهای وارده در سیستم مافیایی نظام اسلامی را تحمل کند.

نکته جالب دیگر اینکه خبرگزاری ایرنا خبر لیست پیشنهادی را چنین گزارش می دهد:

«فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم +رزومه و سوابق اجرایی»
اما در متن، خبری از رزومه (کارنامه کاری) و یا سوابق اجرائی قید نشده است، گویی خودشان می دانند که بهتر است خبر را طوری درز بگیرند که کسی نفهمد این حضرات چه کارنامه اجرائی مخربی داشته اند.

به آنها که در خارج از کشور به فرد مورد نظر خود «رأی» دادند، باید خاطر نشان کرد که آنچه می خوانید و مشاهده می کنید تازه شروع کار است، صبور باشید، دروغ و ریاکاری های مسعود خان هنوز برملا نشده است.

از زمانی که جراح نظام «انتخاب» شده، اعدام و بازداشت شدت پیدا کرده است. دختران که قرار بود «کرامتشان» حفظ شود در خیابان با ضرب و شتم و کشان کشان به بازداشتگاه فرستاده می شوند. شاید جراح نظام بخواهد جا پای خاتمی گذاشته، و قتل های زنجیره ای مارک۲ را رقم بزند. این احتمال پس از پیشنهاد وزیر اطلاعات، سید اسماعیل خطیب، که وزیر اطلاعات رئیسی و از نزدیکان خامنه ای و سپاه است، چندان بعید نیست.

علی ناظر
۲۱ مرداد ۱۴۰۳
۱۱ اوت ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate