کارزار جهانی علیه اعدام و در حمایت از شریفه محمدی و پخشان عزیزی

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۱۱

کارزار جهانی علیه اعدام و در حمایت از شریفه محمدی و پخشان عزیزی

در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۰ و ۱۱ اوت (۲۰ و ۲۱) مرداد در حداقل ۲۴ شهر در ۱۴ کشور تجمعات اعتراضی علیه اعدام و علیه احکام اعدام شریفه و پخشان عزیزی و سایر احکام اعدام و یا اتهامات بغی سازمان داده شده است.

بازنشستگان کرمانشاه در تجمع خود در روز ۱۶ مرداد با شعار شریفه محمدی آزاد باید گردد از او حمایت کردند. بازنشستگان شوش نیز در فراخوانی که برای تجمع روز ۲۱ مرداد منتشر کرده‌اند بر شعار شریفه محمدی آزاد باید گردد تاکید کرده‌اند.

شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا در نامه ای به سفیر جمهوری اسلامی در این کشور با اعتراض به صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی، آن را ظالمانه و غیر انسانی و ادامه سرکوب اتحادیه‌های صنفی و فعالان کارگری در ایران‌ نامید و این حکم و سرکوب اعتراضات تشکل‌های مستقل کارگری، و نقض حقوق اساسی کارگران و حقوق بشر‌ را محکوم کرد. این شورا از جمهوری اسلامی خواسته است که فورا حکم اعدام شریفه محمدی را لغو کند، به مجازات اعدام پایان دهد، شریفه و سایر فعالان حقوق کارگران، حقوق بشر و فعالان سیاسی زندانی را آزاد کند، به سرکوب اتحادیه‌های کارگری و صنفی پایان دهد و از آزار و اذیت فعالان کارگری و مدافعان حقوق بشر در ایران دست بردارد.

مادران پارک لاله نیز در بیانیه‌ای که روز ۱۸ مرداد منتشر کرده ضمن اشاره به روند اعدام‌ها در ۴۵ سال گذشته و روند رو به رشد مبارزات و خیزش‌های مردم علیه جمهوری اسلامی، و ضمن اشاره به حکم اعدام شریفه محمدی و پخشان عزیزی، اعلام کرده‌اند که «به عنوان صدایی از جنبش دادخواهی مردم ایران، هرگونه سرکوب، بازداشت، شکنجه و صدور احکام ناعادلانه حبس، شلاق، و صدور و اجرای تمام احکام اعدام چه برای زندانیان سیاسی و چه برای زندانیان غیر سیاسی را به شدت محکوم می‌کنیم و همراه با جنبش‌های مستقل و مردمی در ایران ایستاده‌ایم تا پایان و خواهان لغو فوری تمام احکام اعدام هستیم. ما از صمیم قلب به دایه آذردخت، مادر داغدار رضا رسایی تسلیت می‌گوییم و از اعماق جان با خانواده‌ی داغدار آن‌ها و دیگر خانواده‌های داغدار همدردیم». در این بیانیه به زینب جلالیان که از اسفند ۱۳۸۶ با حکم حبس ابد و تهدید به تجاوز و انواع شکنجه‌ها برای شکستن عزم راسخ او، هم‌چنان در زندان است نیز اشاره شده است.

مادران پارک لاله از کلیه دادخواهان خواسته‌اند که برای دستیابی به مطالبات زیر با آنها همراه شوند:

«آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی، لغو مجازات اعدام و شلاق و پایان دادن به هرگونه شکنجه و کشتار از جمله؛ اعدام، ترور، کشتار خیابانی، قصاص و سنگسار، محاکمه و مجازات آمران و عاملان تمامی جنایت‌های صورت گرفته توسط مسئولان جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا به امروز در دادگاه‌هایی علنی، عادلانه و مردمی (مجازاتی به جز اعدام)، برخورداری از آزادی بیان، اندیشه، قلم بدون قید و شرط، برخورداری از آزادی پوشش و حق کنترل بر بدن بدون قید و شرط، برخورداری از حق اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل، سازمان‌ و احزاب مستقل، برخورداری از برابری حقوق شهروندی و رفع هرگونه تبعیض و جدایی دین از حکومت».

اعدام شنیع‌ترین قتل عمد حکومتی است و باید ملغی شود!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰ اوت ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate