نشست شورای رهبری حزب سوسیالیست انقلابی ایران برگزار شد

نشست شورای رهبری حزب سوسیالیست انقلابی ایران برگزار شد

 در روز ١٩ مرداد ١٤٠٣ برابر با ٩ آگوست ٢٠٢٤ نشست شورای رهبری حزب سوسیالیست انقلابی با شرکت اکثریت اعضای شورای رهبری برگذار گردید.

دستورات جلسه عبارت بودند از:

١- اوضاع سیاسی جاری و موقعیت کنونی جمهوری اسلامی ومنطقه، به ویژه پس از سر کار آوردن “دولت پزشکیان” و ترور اسماعیل هنیه از رهبران حماس

٢- اولویتها و وظایف فعالین حزب در ایران

٣- انتخابات

در دستور اوضاع سیاسی، که قرار بود رفیق م. تهرانی آنرا در نشست ارائه دهند، متاسفانه به دلیل بروز مشکلات فنی و قطع ارتباط موفق به ارائه آن نشدند، اما بجای ایشان رفیق سلام زیجی  فشرده ی از این دستور را به نشست ارائه دادند. اکنون فایل صوتی مباحث سیاسی این دستور توسط حزب در دسترس عموم قرار داده شده است.

 در دستور دوم رفقا فعالانه پیرامون اولویتها و وظایف فوری حزب شرکت نموده و به توافقات مشترکی رسیدند. از جمله حول بسیج جامعه و طبقه کارگر علیه  هر دو قطب تروریست اسلامی و دولتی درگیر در منطقه،  که در راس آن دو دولت بورژوا مذهبی- فاشیستی اسرائیل و جمهوری اسلامی و همپیمانان آنها قرار دارند، تاکید شد.  تلاش برای شکل دادن به قطب سوم آزادیخوهان  مخالف هر دو سوی  جنگ و حشیانه تروریستها ، مدافع فوری آتش بس و صلح بودند، و به رسمیت شناختن راه حل دو دولتی ، و حمایت قطعی از دولت مستقل فلسطینی از جمله باید شاخصهای مطالبه گری مشترک و بخش لاینفک پرنسیب چنین جنبشی  باشد.

در ادامه  بر گسترش مبارزه انقلابی علیه جمهوری اسلامی، ضرورت فوری سرنگونی کلیت نظام و سیستم سرمایه داری، تاکید مداوم  بر این حقیقت ساده که مسیر تحقق صلح، آزادی، برابری، رفاه، و امنیت همگانی تنها از مجرای استقرار آلترناتیو نظام شوراهای کارگران و زحمتکشان و با افق سوسیالیستی ممکن خواهد گردید از تاکیدات مشترک جلسه  شواری رهبری حزب سوسیالیست انقلابی  بود.

همچنین بر حمایت فوری و متحد تر از زندانیان سیاسی، به ویژه  از زنان زندانی و متحصن، از دختران و زنان مدافع پوشش اختیاری و بسیج جامعه علیه حجاب اجباری تاکید گردید. مبارزه علیه تداوم فقر و ریاضت کشی اقتصادی،که دولت و سرمایه داران به جامعه و کارگران تحمیل کرده اند، یک رکن بسیار مهم مبارزه مستمر جنبش طبقاتی ما کارگران و زحمتکشان جامعه ایران میباشد. بسیج جامعه علیه پدیده شنیع اعدام و مهاجر ستیزی، که جمهوری اسلامی در سایه”نعمت الهی”فضای جنگ افروزی ابزار های سرکوب و جنایت را  گسترده تر از پیش راه انداخته،اعدامها و دستگیریها  را ده چندان کرده است، باید به مقابله قاطع  و متحد علیه وضع موجود به میدان آمد!

در دستور انتخابات، با اتفاق آرا رفقا آذر کیمیا به عنوان دبیر شورای رهبری، سلام زیجی به عنوان سخنگو، م.تهرانی بعنوان مسئول دبیرخانه حزب سوسیالیست انقلابی ایران انتخاب شدند.

در این نشست همچنین در باره ی پاره ای از امورات سازمانی  نیز تصمیمات لازم گرفته شد.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران

iransocialist2017@gmail.com

٢٠ مرداد ١٤٠٣

١٠ آگوست ٢٠٢٤

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate