اوسی کارپ: بیش از ۱۰۰ نفر در حمله به مدرسه‌ای در غزه کشته شدند.

اوسی کارپ:

بیش از ۱۰۰ نفر در حمله به مدرسه‌ای در غزه کشته شدند.

منتشرشده در روزنامه سوئدی ”داگنز نی‌هتر”

شنبه ۱۰ آگوست ۲۰۲۴، برابر با ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳

https://www.dn.se/varlden/over-100-doda-i-attack-mot-skola-i-gaza/

برگردان به فارسی از نادر ثانی

بسیاری از آوارگان داخلی در غزه به مدارسی مانند اینجا (روز پنجشنبه) در مدرسه‌ای که توسط سازمان ملل در خان یونس اداره می‌شود، پناه می‌برند.

بر اساس گزارش‌های فلسطینی، بیش از صد نفر در حمله روز شنبه رژیم صهیونیستی به مدرسه‌ای در شهر غزه کشته شدند. اسرائیل مدعی است که گروه تروریستی حماس از این ساختمان به عنوان مرکز فرماندهی استفاده کرده است.

بر اساس اطلاعات خبرگزاری الجزیره و خبرگزاری دولتی فلسطین وفا و غیره، تعداد قربانیان حمله روز شنبه به مدرسه الطبعین در شرق شهر غزه به بیش از صد نفر افزایش یافته است. حمله هوایی باید در رابطه با نماز صبح انجام شده باشد.

نیروهای دفاعی اسرائیل این حمله را تایید کرده و در تلگرام می‌نویسند که اعضای حماس را با هواپیماهای جنگی هدف قرار دادند. به گفته ارتش اسرائیل، این گروه تروریستی آنچه را که “مرکز فرماندهی و کنترل” می‌نامد در این مدرسه ساخته بود که در کنار مسجدی قرار دارد که آوارگان غزه در آن پناه گرفته‌اند.

نیروهای مسلح ادعا می‌کنند که تعدادی از اقدامات، از جمله با “مهمات دقیق، نظارت هوایی و گزارشهای اطلاعاتی”، را برای به حداقل رساندن خطر برای غیرنظامیان انجام داده‌اند. آنها همچنین حماس را به نقض سیستماتیک قوانین بین‌المللی متهم می‌کنند که در پشت افراد غیرنظامی و ساختمان‌ها پنهان شده‌اند.

شرایط سیر رویدادها را می‌توان از حملات بی‌شمار در طول سال‌ها تشخیص داد، اما به ویژه اخیراً حملات علیه مدارس در کانون توجه قرار گرفته است. حمله روز شنبه حداقل پنجمین حمله از نوع خود در یک هفته است که در آن بسیاری از غیرنظامیان کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل اینگونه حملات را به این عنوان توضیح می دهد که حماس از خود در پشت سپرهای انسانی محافظت می‌کند.

آژانس حقوق بشر سازمان ملل متحد OHCHR این هفته نوشت که “از الگوی حملات اسرائیل به مدارس در غزه که این بار حداقل ۱۷ کشته و مجموعاً بیش از ۱۶۰ کشته در ماه گذشته را برشمرده است، وحشت زده شده است.”  سازمان OHCHR معتقد است که این نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل از اصول حقوق بشردوستانه یعنی تمایز، تناسب و احتیاط پیروی نکرده است.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate