فاشیسم جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی را در هم بشکنیم!

فاشیسم جمهوری اسلامی علیه مهاجرین افغانستانی را در هم بشکنیم!

ویدیو رفتار وحشیانه نیروی سرکوب جمهوری اسلامی با پسر بچه ۱۵ ساله افغانستانی موجی از اعتراض برانگیخته است. بسیاری این برخورد وحشیانه را با مورد مشابه برخورد پلیس آمریکا با جورج فلوید که زیر پای پلیس جان سپرد مقایسه کرده‌ و با هشتگ “پایت را از گلویم بردار” شروع به اعتراض کرده‌اند. این ویدئو بار دیگر توجهات را به برخورد فاشیستی جمهوری اسلامی با مهاجرین افغانستانی جلب کرده است. برخورد وحشیانه با سید مهدی، نمونه‌ای از برخورد هر روزه حکومت با مهاجرین افغانستانی است.

در برابر فاشیسم اسلامی علیه این بی‌دفاع‌ترین شهروندان در ایران نباید ساکت نشست. پناهندگان جزئی از جامعه هستند و باید از حقوق برابر با همه مردم در همه زمینه ها برخوردار باشند. زیر پا نهادن حقوق انسانی زحمتکشان گریخته از دست طالبان در خدمت تعرض به حقوق همه مردم است و آن را نباید تحمل کرد. انسانیت شعاری تنیده شده در انقلاب زن زندگی آزادی است. باید بتوانیم همه انسان‌های ستمدیده را جذب مبارزه برای سرنگونی کنیم. این نیروی چندمیلیونی را می‌شود بدل به نیروی جنبش انقلابی زن زندگی آزادی کرد. این انسان‌ها دشمن ما نیستند. دشمن همه ما جمهوری اسلامی است.

از حق کار و زندگی و تحصیل و حقوق اجتماعی همه مهاجران و پناهندگان در ایران باید دفاع کرد. تعرض به یک انسان به بهانه ملیت یا مذهب یا رنگ پوست و ده‌ها برچسب ضد انسانی دیگر، تعرض به همه جامعه است و اهدافی ضد انسانی علیه همه جامعه را دنبال می‌کند و عکس‌العمل همه جامعه را طلب می‌کند. جنبش انقلابی زن زندگی آزادی دست یاری به‌سوی همه مردم ساکن ایران دراز می‌کند و همه را به مبارزه علیه نژادپرستی فرامی‌خواند.

سازمانها، نهادها و فعالین جنبش‌های اعتراضی و سازمان‌دهندگان اعتراضات و اعتصابات کارگری، فعالین حقوق زن و دانشجویان مبارز، نویسندگان و هنرمندان و ورزشکاران معترض و همه مردم شریف و آزاده را فرامی خوانیم که دست در دست مهاجرین حق‌طلب و معترض جنبش وسیعی را علیه فاشیسم حکومتی و غیرحکومتی سازمان دهیم. این صفوف همه ما را در مقابل جمهوری اسلامی و تفرقه‌اندازی‌های آن تقویت میکند.

#پایت_ را_از_گلویم_بردار

زنده ‌باد انسانیت، زنده ‌باد زندگی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مرداد ۱۴۰۳- ۹ اوت ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate