ملاقات با علی احساسی مسئول حقوق بشر پارلمان کانادا

اطلاعیه کانال کولبران و سوختبران:
ملاقات با علی احساسی مسئول حقوق بشر پارلمان کانادا
صبح امروز ۵ شنبه ۸ آگوست ۲۰۲۴ هیئتی متشکل از بابک یزدی از طرف حزب کمونیست کارگری، هژار علی‌پور از طرف کانال کولبران و سوختبران و پیشرو علی‌پور از فعالین سیاسی و اجتماعی در خصوص آوارگان ایرانی در ترکیه و عراق و.. با علی احساسی نماینده پارلمان کانادا از منطقه ویلو دیل و مسئول حقوق بشر پارلمان کانادا دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ابتدا بابک یزدی باب گفتگو و هدف از این ملاقات و خواستهای مشخص این جمع را که شامل موارد ذکر شده بود را بیان کرد.
اشاره به اعدام‌های چند ماه گذشته و اینکه معترضین انقلاب زن، زندگی و آزادی را از جمله رضا رسایی که در چند روز گذشته اعدام شد، و شریفه محمدی، پخشان مرادی و دیگر محکومین به اعدام که در معرض خطر جدی اعدام قرار دارند.
در بخش دیگر هه‌ژار علی‌پور از مسئولین کانال کولبران و سوختبران گزارشی از یک نسل کشی آشکار حکومتی که در سکوت کامل که روزانه حکومت اسلامی مرتکب این جنایات می‌شود را ارائه داد.  اشاره به انتقام جمهوری اسلامی از مردم مبارز و انقلابی در کردستان و سیستان و بلوچستان در خیزش انقلاب مهسا و کشتار هر روزه‌ کولبران به منظور ارعاب و زهرچشم گرفتن این رژیم جنایتکار از مردم کردستان و همچنین سیستان و بلوچستان است.
همچنین پیشرو علی‌پور هم ضمن تاکید صحبت‌های بابک یزدی و هه‌ژار علی‌پور در خصوص وضعیت پناهندگان فراری از چنگال رژیم اسلامی که قربانیان این حکومت هستند و اکثرا در ترکیه، اقلیم کردستان عراق و یونان و غیره گرفتارند که نه صدایشان به جای می‌رسد و نه هیچ دولت و نهاد حقوق بشری پاسخگوی این وضعیت می‌باشد، به این موضوع پرداخت.
در مجموع خواست این نشست دخالت بیشتر و فشار به دولت‌ها و مخصوصا دولت کانادا بود، که باید این گفتمان و این وضعیت بغرنج انسانی را بر روی میز پارلمان دولت کانادا به گفتمانی در نقض فاحش حقوق بشر در ایران از سوی جمهوری اسلامی تبدیل کنند.
آقای احساسی ضمن ابراز همدردی و تاسف از این وضعیت فاجعه بار از کولبران تا زندانیان سیاسی و اعدام‌ها و وضعیت پناهندگان گفت؛ در پارلمان‌های کشورهای غربی اکثرا اصلا خبر ندارند در داخل ایران چه می‌گذرد، خبر ندارند که کولبری یا سوختبری برای یک لقمه نان «تراژدی مرگبار» در ایران است.
ایشان اظهار داشتند که دقیقا باید کاری کرد و قول داد شخصا در حیطه وظایف و مسئولیت‌های خودش در پارلمان کانادا وضعیت کولبران را به بحث بگذارد و گزارشی را در این مورد تقدیم پارلمان کانادا و در گزارشی که در مورد نقض حقوق بشر در ایران به سازمان ملل ارائه می دهند حتما وضعیت کولبران را نیز گوشزد کنند تا به فشارهای حداکثری برای متوقف نمودن هرچه فوری جنایت جمهوری اسلامی علیه کولبران و سوختبران تاثیر گذار باشد و توجهات و افکار عموم به این جنایات معطوف شود.
کانال کولبران و سوختبران
۸ آگوست ۲۰۲۴
۱۸ مرداد ۱۴۰۳
 تماس با کانال کولبران و سوختبران
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate