جنایتکاران اسلامی رضا رسائی را کشتند

اعلامیه حزب حکمتیست

جنایتکاران اسلامی رضا رسائی را کشتند

یک انقلابی دیگر بدار آویخته شد

در فضای تهدید و لفاظی جنگی دولتهای مرتجع و آدمکش اسرائیل و ایران، سحرگاه امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد با اذان صبح، جمهوری اسلامی زندانی سیاسی رضا رسائی از بازداشتی های خیزش انقلابی ١٤٠١ را بدار آویخت. رضا رسائی با پرونده سازی و تحت شکنجه وادار به اعتراف اجباری برای قتل یکی از عوامل وزارات اطلاعات شده بود. اتهاماتی که رضا رسائی تماما رد کرده بود.  

اعدام رضا رسائی با واکنش اعتراضی زندانیان سیاسی در اوین روبرو شد که متعاقب این اعتراض گارد حفاظت به بند زنان یورش بردند و زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. همینطور زندانیان سیاسی در بندهای زنان و مردان زندان لاکان رشت، در اعتراض به احکام اعدام به “کارزار‌ سه‌شنبه‌های نه به اعدام” پیوستند. امروز در شهرهای صحنه و کرمانشاه فراخوانهائی برای اعتراض به اعدام رضا رسائی منتشر شدند. جمهوری اسلامی در سال جاری حدود ٣٠٠ نفر را اعدام کرده و تعداد زیادی هم اکنون حکم اعدام گرفتند. 

دولت پزشکیان نیز با وعده کمک بیدریغ به نیروهای تروریست نیابتی رژیم و گسترش اعدام کارش را آغاز کرد. جمهوری اسلامی با اعدام رضا رسائی و صدور بیوقفه احکام اعدام با اتکا به پرونده سازی و با استفاده از فضای جنگی در منطقه، برای مواجهه با برآمدهای مجدد توده ای و کارگری آماده میشود. سیاست ارعاب و اعدام تاکنون تلفات سنگینی از اردوی آزادیخواهی گرفته است اما جامعه را مرعوب و تسلیم نکرده است. مبارزه با حکومت اعدام و اعتراض به اعدام بمثابه قتل عمد دولتی هر روز گسترش می یابد. مبارزه انقلابی جاری قانون خودش را دارد، هر عملی با عکس العملی روبرو میشود و هر سیاستی هزینه ای دارد. حکومتی ها تاوان این جنایت را پس خواهند داد. 

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست ضمن ابراز همدردی با خانواده و بستگان رضا رسائی و انقلابیون در سراسر کشور، مردم آزادیخواه را در داخل و خارج کشور به گسترش اعتراض علیه اعدام و حکومت اعدام فرامیخواند. جنبش انقلابی مسببین و مجریان قتلهای سریال دولتی را محاکمه و مجازات خواهد کرد. آنروز که حکومت چوبه های دار و ماشین سرکوب رژیم اسلامی در آتش خشم انقلابی بسوزد، دور نیست!  

اعدام قتل عمد دولتی است

مرگ بر جمهوی اسلامی

آزادیُ برابری، حکومت کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

١٦ مرداد ١٤٠٣- ٦ اوت ٢٠٢٤

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate