اخباروگزارش های کارگری ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

در دوازدهمین سالگرد جان باختن ۸ آتش نشان پتروشیمی بندرامام  درحادثه آتش سوزی ایستگاه میترینگ یادشان را گرامی بداریم

در ۱۳ مرداد۱۳۹۱، در پی آتش سوزی در واحد میترینگ پتروشیمی بندرامام بدلیل نشت شدید گاز ۸ آتش نشان این مجتمع  جان خودرا ازدست دادند.

– اقدام به خودکشی وبه کما رفتن یک کارگر اخراجی دیگرپتروشیمی ارغوان گستر

با احتساب اقدام به خودکشی ۳ کارگر اخراجی پتروشیمی ارغوان گستروهمسر یکی از کارگران تعداد خودکشی ها به ۴ نفررسید

– ششمین روز اعتصاب کارگران  کارخانه واگن پارس دراعتراض به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب

– ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت  نفت و گاز پارس عسلویه

– تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت آبادان نسبت به واگذاری و فروش منازل سازمانی

–  اعتصاب پرستاران بیمارستان های کرج دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی معدن تیتانیوم کهنوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت گلف اجنسی ایران بندرامام نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

– تامین هزینه های اربعین با پول بازنشستگان 

– ادامه  وگسترش اعتراضات کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود با تجمع تراکتوری در فلکه خوراسگان وزیار

– اعتراض جمعی از اهالی روستای باغ برج و عشایرکوشاهی نسبت به فعالیت مخرب معادن منطقه وناودی جنگل های بخش صوغان شهرستان ارزوئیه با تشکیل زنجیره انسانی

– به یاری شریفه محمدی، پخشان عزیزی و سایر محکومین به اعدام برخیزیم

– محرومیت ۳۷ نفر از زنان زندانی سیاسی بند زنان اوین، از ملاقات

– شکیلا منفرد از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد

– شرکت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در دهمین کنگرەی آموزش بین‌الملل

– تجمع اعتراضی کامیونداران درون شهری اصفهان نسبت به سهمیه  کم سوخت

– ادامه اعتراضات حواله داران شرکت مدیران خودرو نسبت به افزایش قیمت با برپایی تجمع  مقابل وزارت صنعت

– اعتصاب معامله گران تالار بورس تهران و أصفهان دراعتراض به به وضعیت قرمز بازار

– بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران اینبار مصدومیت ۱۸ نفردر میاندوآب

– زنده زنده سوختن یک کارگر در آتش‌سوزی اتاقک کارگری در جنوب تهران

– جان باختن یک کارگرمعدن زغال سنگ داربید خون بر اثر سقوط از ارتفاع

*******

*اقدام به خودکشی وبه کما رفتن یک کارگر اخراجی دیگرپتروشیمی ارغوان گستر

با احتساب اقدام به خودکشی ۳ کارگر اخراجی پتروشیمی ارغوان گستروهمسر یکی از کارگران تعداد خودکشی ها به ۴ نفررسید

جمعه شب(۱۲ مرداد)، یک کارگر اخراجی دیگرپتروشیمی ارغوان گستر بنام رضا اسماعیلی ۳۸ ساله  اقدام به خودکشی کرد وبه کما رفت.با احتساب اقدام به خودکشی ۳ کارگر اخراجی پتروشیمی ارغوان گستروهمسر یکی از کارگران تعداد خودکشی ها به ۴ نفررسید.

یک منبع کارگری در شهر چوار در استان ایلام با تایید خبر اقدام به خودکشی یکی دیگر از کارگران اخراجی پتروشیمی ارغوان گستر به خبرنگاررسانه ای گفت: سید رضا اسماعیلی ۳۸ ساله اهل لاشه کن از روستا‌های همجوار با پتروشیمی ارغوان گستر و دارای سه فرزند دخترو پسر کوچک است که نیمه شب جمعه (۱۲ مرداد ماه) به دلیل مشکلات ناشی از بیکاری در محل سکونت خود با خوردن قرص دست به خودکشی زد.

گفته می‌شود حوالی ساعت ۸ صبح روز جمعه خانواده او با پیکر بی‌جان وی روبرو شده که در کنار او بسته‌ای خالی قرص وجود داشته است. با حضور گروهای امدادی این کارگر هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان رازی ایلام در حالت کما بستری است و وضعیت نامساعدی دارد.

وی گفت: سیدرضا اسماعیلی با ۵ سال سابقه‌ی کار موقت در پتروشیمی، در پی اقدام شرکت پیمانکار در تعدیل نیرو به دلیل مشکلات ناشی از بیکاری دست به این اقدام زده است. طبق اظهارات همکاران وی این کارگر روز قبل از حادثه برای چندمین بار برای رفع مشکل بیکاری خود به واحد اداری استخدامی محل کار سابق خود مراجعه کرده اما آنها شرط به کارگری مجدد وی را قبولی در آزمون اعلام کرده بودند.

*ششمین روز اعتصاب کارگران  کارخانه واگن پارس دراعتراض به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش،تبعیض وممنوع الورودکردن چند همکار حق طلب

روز شنبه ۱۳ مرداد برای ششمین روزمتوالی، کارگران  کارخانه واگن پارس به اعتصابشان  دراعتراض به سطح نازل حقوق ونیزکاهش پرداختی ها وعدم پرداخت بموقعش ،تبعیض وممنوع الورود کردن چند همکار حق طلب ادامه دادند.

کارگران معترض به خبرنگاررسانه ای گفتند: اختلاف میان مدیران و کارگران در یکسال و نیم گذشته به جایی رسیده که دیگر برایمان قابل تحمل نیست؛ از تبعیض و بی‌عدالتی خسته‌ایم.

آنها افزودند:کارخانه واگن پارس اراک در حال حاضر ۱۱۷۰ کارگر دارد و قراردادهای خوبی برای ساخت واگن گرفته؛ تمام خطوط تولید آن فعال است اما علیرغم تولید بالا، از مزایای مزدی کارگران کاسته شده و حقوق‌ها را گاهاً با تاخیر می‌پردازند.  

یک کارگرحق طلب نیزگفت: مسئله‌ی مهم‌تر ، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است؛ مثلاً روز زن به همسران مدیران پاداش چند میلیون تومانی می‌دهند اما کارگران را جا می‌اندازند!  بالاترین رنج حقوقی یک کارگر بعد از ۲۰ سال کار با اضافه کار ۲۵ میلیون بوده؛ حالا اضافه کار را کم کردند و حقوق این کارگر ۲۰ میلیون تومان شده اما در عوض به مدیران حق سفر و هزینه ورزش می‌دهند.

این کارگر افزود: حتی در آخرین مورد قراردادی با یکی از خودروسازی‌ها بستند و ۸۰ خودرو آوردند ۷۰ خودرو برای مدیران و ۱۰ تا برای باقی پرسنل یعنی ۱۱۷۰کارگر!

شروع این دور از اعتراضات کارگران از پنج شنبه چهارم مرداد آغاز شد؛ در آن روز کارگران یک اعتراض مسالمت‌آمیز در محوطه کارخانه ترتیب دادند؛ نشستند و مشکلات‌شان را گفتند؛ اما شنبه که سر کار بازگشتند، چند نفر از کارگران ممنوع‌الورود شده بودند؛ همین مسئله، جرقه‌ای شد برای شروع اعتراضات در روزهای بعد.

کارگران کارخانه واگن پارس اراک درخاتمه گفتند: ما با تبعیض و بی‌عدالتی مشکل داریم، با عملکرد مدیریت مجموعه مشکل داریم؛ باید شرایط این کارخانه و مدیریت آن تغییر کند.

درهمین رابطه:پنجمین روز اعتراض کارگران  کارخانه واگن پارس نسبت به رفتارمدیرعامل با اعتصاب و تجمع وراهپیمایی وسردادن شعار«ملانژاد حیا کن کارخانه را رها کن»

آخرین گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۲ مرداد،ازادامه اعتراضات کارگران  کارخانه واگن پارس نسبت به رفتارمدیرعامل با اعتصاب و تجمع وراهپیمایی وسردادن شعار« ملانژاد حیا کن کارخانه را رها کن»برای پنجمین روزمتوالی+ می باشد.

*ادامه اعتراضات کارگران صنعت نفت نسبت به تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی به تخصصی وپشتیبانی برای ایجاد تفرقه،تعیین سقف حقوق ،اصلاح نشدن کف‌ حقوق برای کارکنان جدیدالاستخدام،عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی،تعیین سقف بازنشستگی و پرداخت نشدن کامل سنوات،اخذ مالیات غیر قانونی وعدم اجرای کامل ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت با برپایی تجمع کارگران شرکت  نفت و گاز پارس عسلویه

*تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت آبادان نسبت به واگذاری و فروش منازل سازمانی

تصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۱۳ مرداد،از تجمع اعتراضی کارگران پالایشگاه نفت آبادان نسبت به واگذاری و فروش منازل سازمانی،خبرمی دهند.

قابل یاد آوری است که هفته گذشته نامه ای در شبکه های اجتماعی مبنی بر درخواست اخذ مجوز مدیرعامل  شرکت پالایش نفت آبادان از وزارت نفت برای واگذاری و فروش منازل سازمانی این شرکت منتشر شد.

*اعتصاب پرستاران بیمارستان های کرج دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

در هفته ای که گذشت پرستاران بیمارستان های کرج برای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به اعتصاب زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۳مرداد، جمعی از پرستاران بیمارستان‌های کرج، نسبت به دستمزدهای پایین، مطالبات معوق و عدم توجه به خواسته‌های خود، دست به اعتراض زدند.

این پرستاران در روزهای گذشته، از کار دست کشیدند و خواستار رسیدگی به مطالبات قانونی خود شدند.

بنابهمین گزارش یکی از این پرستاران با بیان اینکه «ما در اسفند سال قبل با همین مطالبات تجمع کردیم+ اما صدایمان شنیده نشد و علیرغم گذشت چند ماه هیچ اقدامی صورت نگرفت» خواستار توجه مسئولان به وضعیت دشوار پرستاران شد و گفت: پرستاران استان البرز از شرایط نامناسب به ستوه آمده‌اند.  

+ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران کرج مقابل دانشگاه علوم پزشکی البرز

روز چهارشنبه ۱۶ اسفند، اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران کرج مقابل دانشگاه علوم پزشکی البرزوسردادن شعارهای«پرستارداد بزن حق توفریاد بزن»،«پرستار خواب ندارد حقش خوردن ندارد»،«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»«مسئول بی کفایت استعفا استعفا»،«وزیر بی مبالات کوحاصل وعه هات»،«عین الهی کجایی تا کی امید واهی»،«مسئول ما خوابیده گناه بیمار چیه»،«استثمارپرستار تمام باید گردد»و…..ادامه یافت.

+ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع سراسری مقابل استانداری های البرز،بوشهر، خراسان رضوی،خوزستان،فارس یزد و قم در بیمارستان بهشتی

روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، پرستاران کشوردرادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری دست به تجمع همزمان مقابل استانداری های البرز،بوشهر،خراسان رضوی،خوزستان،فارس ویزد و قم در بیمارستان بهشتی زدند.

*تجمع اعتراضی کارگران اخراجی معدن تیتانیوم کهنوج نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روزشنبه ۱۳ مرداد، کارگران اخراجی معدن تیتانیوم کهنوج برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل این مجتمع معدنی دراستان کرمان زدند.

یکی از کارگران بیکار شده معدن تیتانیوم کهنوج به خبرنگار رسانه ای گفت: صبح امروز (۱۳مرداد ماه) تعدادی از کارگران بیکار شده معدن تیتانیوم کهنوج، با تجمع در مقابل این مجتمع معدنی پیگیر وضعیت شغلی خود شدند.

او گفت: ما ۶۰ نفر کارگر بومی منطقه هستیم که از یک ماه پیش پیگیر بازگشت به کارمان از مسئولان شهرستانی و استانی هستیم.

این کارگر افزود: تیرماه سال جاری، شماری از کارگران پیمانکاری معدن تیتانیوم کهنوج با اتمام کار بیکار شدند و از آن زمان تاکنون به دنبال بازگشت به کار در این پروژه هستند. علارغم آن اخیر برخی مسئولان اعلام کرده‌اند از بدو شروع به کار این طرح عمرانی برای ۷۰۰نفر بومی منطقه اشتغال‌زایی شده و با شروع به کار آن بیشتر نیز خواهد شد. این در حالیست که بخشی از کارگران شاغل این واحد از استانهای دیگر همانند زنجان، فارس، لرستان و کردستان به منطقه کهنوج مهاجرت کرده‌اند.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت گلف اجنسی ایران بندرامام نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه

روزچهارشنبه ۱۰ مرداد، کارگران شرکت گلف اجنسی ایران که ۶۰ درصد سهامش متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و ۴۰ درصد مابقی متعلق به گروه گلف بین الملل می باشد و در صنعت حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی و خدمات وابسته فعالیت دارد در سازمان منطقه ویژه بنادر و دریانوردی استان خوزستان، بندرامام برای اعتراض به به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه دست به تجمع زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۳ مرداد،بنظر کارگران معترض انتصاب مدیرعامل خارج از ضوابط قانونی و حقوقی انتصابات بوده و مشکلات شرکت نیز به همین دلیل رشد یافته است. ضمن اینکه حقوق کارگران همواره به موقع از طریق بانک تجارت پرداخت شده اما با حضور مدیرعامل جدید از تیرماه، حقوق قرار است از صندوق تعاون پرداخت شود و همین امر باعث تاخیر یک ماهه حقوق و بیمه کارگران شده است.

*تامین هزینه های اربعین با پول بازنشستگان 

مطابق سند منتشر شده دولت قصد دارد از طریق بیمه های صندوق های بازنشستگی ، صد ها میلیارد تومان برای هزینه های مراسم اربعین هزینه کند .

این در حالی است که بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در حال زندگی در شرایط زیر خط فقر به سر می برند .

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*ادامه  وگسترش اعتراضات کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود با تجمع تراکتوری در فلکه خوراسگان وزیار

 فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۱۳مرداد، حاکی ازادامه وگسترش اعتراضات کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود برای چندمین روز متوالی در فلکه خوراسگان و شهرزیار می باشد.

*اعتراض جمعی از اهالی روستای باغ برج و عشایرکوشاهی نسبت به فعالیت مخرب معادن منطقه وناودی جنگل های بخش صوغان شهرستان ارزوئیه با تشکیل زنجیره انسانی

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی از اعتراض روزجمعه ۱۲ مرداد، جمعی از اهالی روستای باغ برج و عشایرکوشاهی نسبت به فعالیت مخرب معادن منطقه وناودی جنگل های بخش صوغان شهرستان ارزوئیه دراستان کرمان با تشکیل زنجیره انسانی خبرمی دهند.

*به یاری شریفه محمدی، پخشان عزیزی و سایر محکومین به اعدام برخیزیم

شریفه محمدی که ۱۴ آذر ماه به خاطر فعالیت های کارگری و مدنی بازداشت شده بود بعد از هفت ماه در کمال ناباوری به دنبال یک‌ پرونده سازی ساختگی، با اتهام بغی (قیام‌ مسلحانه علیه حکومت) به اعدام‌ محکوم شد.

به گواه همه کسانی که به نحوی با شریفه محمدی در ارتباط بوده اند وی تنها یک فعال کارگری مستقل است که  در قالب تشکلی از کارگران و فعالین کارگری به نام “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری”، به امر سازماندهی و تشکل یابی کارگران کمک می کرد. وی را با این بهانه و در واقع  ترفند که تشکل یاد شده (کمیته هماهنگی . . .) وابسته به جریان سیاسی مسلحی است که با حکومت در حال جنگ است “باغی” شناخته و با اتهام مجعول و ساختگی “بغی” به اعدام محکوم کردند. با پخشان عزیزی، این زن مبارز و شریف کُرد نیز عیناً همین رفتار را کردند. او را نیز که مددکار حوزه زنان آسیب دیده از جریان واپسگرای داعش بود نیز با همین اتهام به اعدام‌ محکوم کردند.

همچنین وریشه مرادی و نسیم‌ غلامی سیمیاری نیز با همین اتهام در انتظار صدور احکام خود هستند.

فشارهای حکومت و قوه قضائیه، علیه فعالان کارگری و مدنی، البته تنها به این موارد محدود نمی شود. این فشارها به ویژه بعد از جنبش”زن، زندگی، آزادی” تشدید شده  به مراحل حادتری رسیده است. تا آن جا که فقط طی چند هفته اخیر‌‌ تعدادی از فعالین حقوق زنان، در استان گیلان را که برای احقاق حقوق زنان، تلاش و فعالیت می کردند بازداشت کرده و به حبس های طولانی مدت (در مجموع به ۶۰ سال زندان) محکوم نمودند. عوامل حکومت همچنین تعداد زیادی از فعالان کارگری و معلمان را در سرتاسر ایران بازداشت نموده، راهی زندان ها کرده است که ریحانه انصاری نژاد، رضا شهابی، حسن سعیدی، داوود رضوی از فعالان کارگری و رسول بداقی، یکی از فعالان صدیق و شجاع معلمان، تنها نمونه هایی از آن می باشند که به دور از خانواده و فرزندان، در معرض انواع فشارها و بی حقوقی ها قرار دارند.

واقعیت این است که حکومت و عوامل آن بعد از جنبش”زن، زندگی، آزادی”، در صدد برآمده اند تا برای انتقام‌گیری از آن جنبش و به گمان خود ، ایجاد هراس در بین فعالین جنبش های اجتماعی و همچنین جلوگیری از ادامه اعتراضات و تحرکات حق طلبانه و رو به گسترش کارگران و زحمتکشان، علیه نابرابری، فقر، تورم و گرانی روزافزون و انواع محرومیت های اقتصادی و معیشتی، فشار بر فعالین کارگری و اجتماعی را تشدید کرده و با پرونده سازی و ایجاد سناریوهای جعلی و ساختگی، آن ها را قربانی نماید. اگر چه هیچ جرمی مرتکب نشده باشند.

شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری،  باید با توسل به سناریوهای مختلف و اتهامات واهی به اعدام محکوم شوند تا حتی المقدور، سکوتی قبرستانی در جامعه حاکم شود و شرایط بیش از پیش برای بهره کشی از کارگران و قدر قدرتی صاحبان سرمایه، جهت سود اندوزی هرچه بیش تر و فزاینده تر مهیا گردد.

آری صدور حکم اعدام برای پخشان عزیزی، پس از محکومیت شریفه محمدی و انتساب اتهام بغی به وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری در واقع تلاشی است از جانب حکومت و قوه قضائیه، برای تشدید فشار علیه کارگران، معلمان، زنان، بازنشستگان، دانشجویان، ملت های تحت ستم، خانواده های  دادخواه و… که سال هاست از راه های  گوناگون دنبال شده و به مرحله اجرا گذاشته می شود. در واقع حکومت و قوه قضائیه در صددند تا برای ایجاد فضای ترس و وحشت در جامعه و در بین فعالین آن، همچنان جان های بیش تری را بگیرند و انسان های زیاد تری را قربانی کنند. 

ما نگران وضعیت شریفه محمدی و دیگر عزیزانی هستیم که با چنین اتهام ظالمانه و غیرانسانی به اعدام محکوم می شوند. شریفه محمدی، یک کارگر و فعال کارگری مستقل بود که تا آنجا که برایش مقدور بود وقت و زندگی خود را وقف بهبود شرایط زندگی کارگران و توده های محروم و زحمتکش مردم می کرد. پخشان عزیزی نیز انسان شریف و متعهدی است که سال های زیادی از عمر و جوانی خود را صرف امداد رسانی به زنان آسیب دیده از حملات داعش نموده و هدفی جز خدمت به مردم محروم و ستمدیده در سر نداشت. این عزیزان جرمی مرتکب نشده اند که مجبور شوند تاوان آن را با مجازات هایی تا این حد سنگین و غیرانسانی بپردازند.

بی جهت نیست که صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی فعال کارگری و پخشان عزیزی با اتهام واهی بغی، تا این اندازه با واکنش مواجه شده است.

ما یقین داریم که هیچ کارگر و انسان شرافتمندی را نمیتوان یافت که به این اتهامات و احکام ظالمانه اعتراض نداشته باشد.

ما امضا کنندگان زیر، ضمن محکوم کردن احکام ناعادلانه و بغایت ظالمانه اعدام شریفه محمدی و پخشان عزیزی، خواهان نقض احکام غیرانسانی اعدام این عزیزان و آزادی هرچه سریع تر آن ها از زندان می باشیم. آن ها جان شان در معرض خطر جدی است. به هر طریق که می توانیم صدایشان باشیم و به یاری آن ها بشتابیم.

۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

بیدارزنی

گروه اتحاد بازنشستگان.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

کارگران بازنشسته خوزستان

*محرومیت ۳۷ نفر از زنان زندانی سیاسی بند زنان اوین، از ملاقات

بنا به اطلاع‌رسانی حساب کاربری گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی: «دفتر بند زنان اوین، امروز شنبه ۱۳ مردادماه با صدور ابلاغیه‌ای، ۳۷ نفر از زنان زندانی محبوس در این بند را از ملاقات محروم کرده است. دلیل این محرومیت، حمایت و تحصن شبانه‌ی این زندانیان در تاریخ‌های سوم و ششم مردادماه در حیاط زندان و در اعتراض به حکم اعدام #پخشان_عزیزی بوده است».

زنان محبوس در بند زنان اوین، در دو تحصن خود، ضمن سردادن شعارهایی علیه احکام ارتجاعی اعدام، از صدور این احکام غیرانسانی علیه تمامی زندانیان، اعتراض خود را بیان کردند.

در وضعیتی که حاکمیت، با صدور احکام فله‌ای حبس، بغی و اعدام، بیش از گذشته، سرکوب و اختناق را در جامعه تزریق کرده است، صدای محکومان به اعدام و انعکاس فریاد زندانیانی باشیم که با پیوستن به #کارزار_سه‌شنبه‌های_نه‌_به‌_اعدام، علیه این حکومت مرگ‌آور ایستاده‌اند.

*شکیلا منفرد از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد

شکیلا منفرد، زندانی سیاسی شامگاه پنجشنبه یازدهم مردادماه، در پی حال نامساعد جسمی از زندان اوین به بیمارستان منتقل شد. وی از تاریخ نهم مردادماه، در اعتراض به پرونده‌ای که در دوران حبس علیه او گشوده شده، دست به اعتصاب زده است.

شکیلا منفرد توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات اسلام” به شش سال حبس تعزیری و چهار ماه کار اجباری در جهادکشاورزی محکوم شد. نهایتا شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، او را به چهار سال و دو ماه حبس قطعی محکوم کرد.

در دی‌ماه سال ۱۴۰۰، وی از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس برای او گشوده شد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و نهایتا در خردادماه ۱۴۰۱، با حکم شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “عضویت در گروهای مخالف نظام” به دو سال و هشت ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “نشر اکاذیب” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

منبع ۲ خبربالا:کانال بیدارزنی

*شرکت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، در دهمین کنگرەی آموزش بین‌الملل

دهمین کنگره‌ی جهانی آموزش بین‌الملل در بوینس آیرس، آرژانتین برگزار شد. در این کنگره نمایندگانی از ۱۷۸کشور که به نمایندگی از ۳۲ میلیون عضو که صدای معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در سراسر جهان با همراهی با “رشد اتحادیه‌های ما، ارتقای حرفه‌‌ای، دفاع از دموکراسی” شرکت داشتند.

کنگره جهانی آموزش بین‌الملل عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری آموزش بین‌المللی است. کنگره جهانی سیاست‌ها، اصول عمل، برنامه و بودجه‌ی سازمان را تعیین می‌کند و رئیس‌جمهور، معاونان و دبیرکل و همچنین سایر اعضای هیئت اجرایی آموزش بین‌الملل را انتخاب می‌کند. کنگره جهانی متشکل از نمایندگانی است که توسط سازمان‌های عضو آن معرفی شده و نماینده‌ی آن‌ها هستند.

شیوا عاملی‌راد، نماینده‌ی روابط بین‌الملل شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، به نمایندگی از معلمان ایران در این کنفرانس شرکت داشتند و صدای معلمان ایران را به گوش نمایندگان اتحادیه‌های آموزش و پرورش سایر کشورها رساندند. 

گزارش کاملی از این کنگره به زودی منتشر خواهد شد. 

*تجمع اعتراضی کامیونداران درون شهری اصفهان نسبت به سهمیه  کم سوخت

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۱۳ مرداد،از تجمع اعتراضی کامیونداران درون شهری اصفهان نسبت به سهمیه کم سوخت خبرمی دهند.

*ادامه اعتراضات حواله داران شرکت مدیران خودرو نسبت به افزایش قیمت با برپایی تجمع  مقابل وزارت صنعت

برپایه تصاویرمنتشره درشبکه های اجتماعی،روز شنبه ۱۳ مرداد،حواله داران شرکت مدیران خودرو درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به افزایش قیمت دست به تجمع مقابل ساختمان وزارت صنعت در تهران زدند.

*اعتصاب معامله گران تالار بورس تهران و اصفهان دراعتراض به به وضعیت قرمز بازار

روز شنبه ۱۳ مرداد، معامله گران تالار بورس تهران و أصفهان دراعتراض به به وضعیت قرمز بازار دست از کارکشیدند و میز معاملات و سیستم ها را رها کردند.

*بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران اینبار مصدومیت ۱۸ نفردر میاندوآب

مینی بوس حامل کارگران فصلی  میاندوآب با یک دستگاه خودرو باری در مسیر نادرگلی به تک آغاج باروق تصادف کرد و ۱۸ نفر از سرنشینان ۲ خودرو مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند.

*زنده زنده سوختن یک کارگر در آتش‌سوزی اتاقک کارگری در جنوب تهران

جمعه شب(۱۲ مرداد)،براثر آتش سوزی در یک اتاقک کارگری در گاراژمحسن واقع در بزرگراه امام رضا ابتدای خیابان خاور شهردرجنوب تهران یک کارگر زنده زنده سوخت.

*جان باختن یک کارگرمعدن زغال سنگ داربید خون بر اثر سقوط از ارتفاع

روزجمعه ۱۲ مرداد، یک کارگرمعدن زغال سنگ داربید خون بنام اکبر امیری سبتکی حین کار بر اثر سقوط از ارتفاع جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate