“کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی”  گزارشی کوتاه

“کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی”

گزارشی کوتاه

خبر حکم اعدام شریفه محمدی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت، اعتراضات وسیعی در داخل و خارج ایران به همراه داشت. هر روز موج اعتراضات و مقابله با احکام وحشیانه طبقه حاکم در ایران شعله ورتر شده و کمپینها و کارزارهای بیشماری در حمایت از شریفه محمدی شکل گرفته و میگیرد.

طی فراخوان گردهمایی عمومی که ۵ جولای منتشر گردید، در جلسه روز سه شنبه ۹ جولای با حضور فعالین و دوستداران طبقه کارگر از کشورهای مختلف اروپایی، آمریکا ، کانادا و استرالیا بعد از بحث و گفتگو، شور ومشورت جمعی ” کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی” تشکیل گردید.

جمع تاکید براین داشت که این شعله ورتر کردن جنگ علیه طبقه کارگر، تشکل یابی و ایجاد تشکلهای مستقل است و کل طبقه کارگر با این حکم مورد حمله قرار گرفته شده است.

جمع تاکید داشت که به هر شکل و توان و امکاناتی که در شهرها و کشورهای مختلف داریم در مقابل جلادان و دژخیمان طبقه سرمایه دار در ایران متحدانه بایستیم. خواهان آزادی فوری شریفه محمدی ، کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی شویم. خواهان بستن زندانها، لغو دستگیریها، شکنجه و اعدام شویم.

در جلسه عمومی، ۱۷ نفر از حاضرین، داوطلب شرکت در گروه هماهنگی کمیته سراسری شدند و با توجه به پیشنهادات و نظرات جمعی کار هماهنگی فعالیتهای پیشرو را بعهده گرفتند.

اولین جلسه گروه هماهنگی ” کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی ” در روز ۱۰ جولای برگزار شد و با توجه به پیشنهادات جلسه عمومی، برنامه ریزی و تقسیم کار لازم را مشخص نمود.

علاوه بر تهیه یک بیانیه، نامه به اتحادیه ها و سندیکاها و تشکل های کارگری و دیدار حضوری با آنها، فعالتر کردن ارتباطات با مطبوعات و استفاده فعالتر از ابزارهای میدیائی، تهیه آفیش از مطالبات کارگران، انتشار بیانیه بر علیه توحش جمهوری اسلامی در لغو حکم اعدام پخشان عزیزی منتشر گردید، برگزاری گردهمائی، پیکت، آکسیون در شهرهای مختلف در خارج کشور، در ایتالیا، سوئد، دانمارک، فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلیس، هلند، استرالیا، آمریکا، کانادا سازماندهی شد و اعتراضات و آکسیونهای بیشتری برنامه ریزی و بی وقفه در حال اجرا می باشد. برگزاری توفان توِئیتری به مدت ۲۴ ساعت و بازبودن یک اتاق مخصوص در کلاب هاوس همراه با خبر و گزارش ، بحث و گفتگو صورت گرفته است. تا کنون چندین اتحادیه از ایتالیا، دانمارک، سوئیس، فرانسه، سوئد، کانادا، هلند، آلمان و استرالیا و نیز بخشهای کشوری امنیستی حکم اعدام شریفه را محکوم و خواهان آزادی فوری شریفه، همه کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی و لغو شکنجه و اعدام شدند. تماس و دیدارهای حضوری با اتحادیه ها و سندیکاها، مطبوعات تلویزیونها و دیگر میدیا ادامه دارد. مصاحباتی با رایو و تلویزیونها برای معرفی و فعالیتهای پیشرو از طرف اعضای گروه هماهنگی و کمیته سراسری صورت گرفته شده است.

هم اکنون با موجی از احکام “بغی” روبرو هستیم، طبقه حاکم در ایران با ترس و وحشت از مبارزات رو به رشد تشکل های مستقل کارگری و یگر جنبشهای اجتماعی، حمله به فعالین کارگری و فعالین جنبش زنان و … را گسترده تر کرده است و از اینرو ” کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی”، از حکم اعدام پخشان عزیزی و سایر محکومین به اعدام، دفاع از آنان را نیز به زنجیره فعالیت های خود افزوده است.

” کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی”، فعالیت خود را در راستای دیگر کمپینها و کارزارهای دفاع از شریفه میداند و همراه با آنها یاری به وسیع تر و سراسری شدن فعالیتها و اعتراضات و موثرتر شدن با تمامی توان میکوشد. همگان را فرامیخوانیم که به کارزارها و کمپینهای سراسری پیوسته و در هر کجا که هستیم و با هر شکل، توان و امکانی که داریم در مقابل جنگ طبقه حاکم علیه طبقه کارگر محکم بایستیم و لغو حکم اعدام شریفه محمدی، پخشان عزیزی، نسیم غلامی سیمیاری، وریشه مرادی و سایر محکومین به اعدام را خواستار و آزادی فوری آنها  را عملی کنیم. متحد و متشکل جنبش لغو اعدام را قوی تر کنیم تا بساط اعدام و دژخیمان حاکم را به زباله دان تاریخ بریزیم! نابود باد بندگی، زنده باد زندگی!

قدرت ما در اتحاد و تشکل یابی هر چه بیشتر ماست!

ضربه به یکی از ما، ضربه به همه ما و به کل طبقه مان است!

همبستگی کارگری مرزی نمیشناسد!

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی

motahedshavim@gmail.com

آگوست ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate