در باره ترور اسماعیل هنیه در تهران, علیه جنگ تروریست‌ها، علیه دولتهای تروریستی

اعلامیه حزب حکمتیست 

در باره ترور اسماعیل هنیه در تهران

علیه جنگ تروریست‌ها، علیه دولتهای تروریستی

با ترور اسماعیل هنیه در تهران و فواد شکر در لبنان، موج جدیدی از تهدید و تبلیغات جنگی از جانب دولتها و نیروهای تروریستی در منطقه آغاز شده است. ترورهای اخیر ادامه جنگ ارتجاعی تروریسم دولتی و تروریسم اسلامی است که زندگی مردم منطقه را گروگان گرفته اند. هدف ترور اسماعیل هنیه در تهران آنهم در یک منطقه بشدت حفاظت شده و امنیتی رژیم، پرووکاسیون برای گسترش جنگ در منطقه است که دولت نتانیاهو بشدت به آن احتیاج دارد. یک هدف دیگر ترورها و تشدید تقابل دولت اسرائیل و جمهوری اسلامی، منزوی کردن خواست جهانی پایان نسل کشی در غزه و حل مسئله فلسطین است. 

با اقدامات تروریستی دولت اسرائیل و تهدیدهای تروریستی جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی اش برای اقدام تلافی جویانه، خطر جنگ در منطقه افزایش یافته است. تاکنون “اقدامات تلافی جویانه” هماهنگ شده صورت گرفته است اما این نسخه ای نجاتبخش برای اجتناب از درگیری گسترده تر نیست. هر عمل یک سوی جدال تروریستی میتواند شرایط جدید و پیچیده ای ایجاد کند. جنگ تروریستها و اهداف آن تماماً ضد جامعه و ارتجاعی است و حاصلی جز تروریزه کردن جوامع، کشتار انسانهای بیگناه و سلب حقوق اولیه مردم نداشته است. هر اقدام تروریسم دولتی آمریکا و اسرائیل به نیروهای تروریستی اسلام سیاسی پلاتفرم میدهد و هر عمل جنبش تروریستی اسلام سیاسی موقعیت نیروهای اولترا راست و فاشیست در هیئت حاکمه اسرائیل و کمپ تروریسم دولتی را تقویت میکند.   

حزب کمونیست کارگری حکمتیست گسترش تهدیدات جنگی، گسیل ناوگانهای آمریکا و میلیتاریزه کردن بیشتر منطقه توسط دولتها را محکوم میکند. ما و مردم آزادیخواه در ایران و منطقه، کنار هیچ سوی این جدال تروریستی قرار نمیگیریم. منفعت ما در پایان دادن به جنگ تروریستها، سرنگونی جمهوری اسلامی و دولتهای مستبد و آدمکش، گسترش مبارزه برابری طلبانه و سوسیالیستی کارگران و مردم منطقه علیه نظم کنونی و دولتهای مرتجع حافظ آنست. 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست بر توقف فوری نسل کشی در غزه و جنگ اسرائیل علیه مردم فلسطین تاکید دارد. مسئله ملی فلسطین پاسخ نظامی ندارد، باید آمریکا و اسرائیل را وادار به برسمیت شناسی دولت مستقل فلسطین کرد. 

فراخوان ما به کارگران و مردم آزادیخواه ایران اینست که با تشدید مبارزه انقلابی علیه تبلیغات جنگی و قلدری نظامی بایستیم. منفعت مردم در ایران و کشورهای منطقه هیچوقت توسط تروریستهای متفرقه دولتی و غیردولتی نمایندگی نشده و نمیشود. تنش و درگیری نظامی جمهوری اسلامی و دولت اسرائیل، علیه روند انقلابی و مبارزه جاری برای سرنگونی جمهوری اسلامی است. هر بار مردم ایران میخواهند تکلیف را با ارتجاع اسلامی یکسره کنند، شبح جنگ تلاش دارد صورت مسئله را عوض کند. سیاست انقلابی علیه جنگ تروریست ها و اهداف ارتجاعی آنهاست. برای مبارزه با تروریسم باید دولتهای تروریستی را بزیر کشید و نیروهای تروریستی را از میدان بدر کرد. تنها گسترش مبارزه جنبشهای سکولار و پیشرو، جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر، زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب میتوانند تروریسم و میلیتاریسم را منزوی و شکست دهند. 

نه به تروریسم دولتی، نه به تروریسم اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

٢ اوت ٢٠٢٤ ١٢ مرداد ١٤٠٣

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate