ترور اسماعیل هنیه و خطر جنگ ویرانگر منطقه ای !

در یک نگاه 

ترور اسماعیل هنیه و خطر جنگ ویرانگر منطقه ای !

ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس توسط حکومت تروریست اسرائیل در قلب تهران و چند ساعت بعد از حضورش در مراسم تحلیف پزشکیان به احتمال قوی با همکاری مؤثر عناصر بالای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی صورت گرفته است. این ماجرا یک ضربه گیج کننده به کل جمهوری اسلامی و به خامنه ای و پزشکیان تازه قسم خورده است. جمهوری اسلامی مستأصل برای حفظ موقعیت خود در میان نیروهای نیابتی تروریست و گله حزب الله طرفدارش خود را موظف به پاسخگویی میداند. نداهای “خونخواه هنیه هستیم و تلافی میکنیم” خامنه ای و دیگر سران رژیم در این رابطه است.  

اقدام تروریستی دولت اسرائیل خطر جنگ مستقیم بین دولت اسرائیل و جمهوری اسلامی و دارودسته های نیابتی اش در سطح منطقه را به نحو نگران کننده ای افزایش داده است. جنگ تروریستها به فاز خطرناکی پاگذاشته است. دولت دست راستی نتانیاهو به جنگ با جمهوری اسلامی نیاز دارد. از جمله به دلایل زیر، برای عبور از بن بست دامنگیرش در جنگ و نسل کشی ده ماهه غزه، برای بقای دولتش و پس زدن نارضایتی گسترده مردم و مخالفانش در درون اسرائیل علیه خود، برای به بن بست رساندن هر اقدام ولو محدود در راستای  حل مسئله دیرینه فلسطین و به بن بست رساندن قطعی طرح تشکیل دولت مستقل فلسطین، برای وارد کردن دولت آمریکا به جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی و غیر ممکن کردن هر نوع طرح سازش و پروسه تعامل دولت آمریکا و متحدان غربی اش با جمهوری اسلامی.  

نتانیاهوی فاشیست و دولتش برای ورود به جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی اطمینان دارند، میلیتاریسم وتروریسم دولت آمریکارا به همراه خواهند داشت. او در سفر اخیر باردیگر گارانتی دایمی حمایت هیئت حاکمه آمریکا از دولت مذهبی نژادی اسرائیل را آپدیت کرد. ایده ها و سخنان شوم او در صحن کنگره هیئت حاکمه امپریالیستی ضد بشر و کف زدنها و بشین و پاشوهای مداوم و مشمئزکننده نمایندگان ضد انسان کنگره و جلب حمایت دوباره رؤسای جمهوری فعلی و قبلی یعنی جنایتکارانی چون بایدن و ترامپ و به ویژه امید واری نتانیاهو به بازگشت همپالگیش ترامپ به کاخ سفید وبالاخره دیدن ضعفهای جدی جمهوری اسلامی دلگرمتر از قبل دولت اسرائیل را در مسیر اقدام به جنگ تمام عیار با جمهوری اسلامی قرار داده است.    

در طرف مقابل جبهه تروریسم اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی اش اگر چه به نفع شان نیست و پرهیز دارند که درگیر جنگ بزرگ با دولت اسرائیل و حامیانش شوند، اما مادام که خود در رأس جنگهای موضعی و ایجاد شرایط جنگی کنونی اند و مادام که تروریسم آنها ادامه دارد و مادام که موجویت و بقای  خود را در فضای ناأمن و متشنج در منطقه تعریف میکنند، عملا فراهم کننده شرایط وقوع چنین جنگی خواهند بود. بیش از چهار دهه است که جمهوری اسلامی و جریانات وابسته اش یک پای اصلی جنگ و تروریسم و شرایط جنگی و نیرو دهنده به تروریسم دولتی اسرائیل و آمریکا  در خاورمیانه هستند. 

وقوع جنگ در ابعاد منطقه ای بشدت خطرناک و علیه نفس زندگی و حیات اجتماعی و سیاسی شهروندان جامعه و طبقه کارگر و همه محرومان در منطقه و به ویژه علیه روند تحولات انقلابی و اعتراضی در جامعه ایران علیه جمهوری اسلامی است. در ابعاد میلیونی زندگی شهروندان این دو کشور و منطقه را به تباه میبرد. جنگ دولتهای تروریست اسرائیل و جمهوری اسلامی و حامیانشان لازم به توضیح نیست کل صف بندی سیاسی و نظامی منطقه خاورمیانه را دستخوش تحول میکند. میتواند به چاشنی انفجاری جنگ بزرگتر فراتر از خاورمیانه تبدیل شود. موجب رشد و گسترش گستاخانه تر ناسیونالیسم و مذهب و تروریسم و راسیسم و فاشیسم و به این معنا عقب گرد سیاهتر از وضع فعلی به بشریت شود.    

در مقابل جنگ طلبی و جنگ احتمالی بزرگتر بین دولت اسرائیل و دولت آمریکای متحدش با جمهوری اسلامی و متحدان نیابتی اش باید ایستاد. اولین اقدام فوری و موثر در این راستا اعمال فشار اعتراضی و بین المللی بر دولت دست راستی اسرائیل به منظور قبول آتش بس و پایان دادن به قتل عام مردم و نسل کشی در غزه و تن دادن این رژیم به راه حل دو کشوری برای حل کار ساز مسئله فلسطین است. پیشرفت چنین روندی راه مقابله مؤثر با تروریسم اسلامی و جریاناتی مثل حماس و جهاد در فلسطین و دخالتهای تروریستی و جنگی جمهوری اسلامی در منطقه است. در این اوضاع و در هر شرایطی طبقه کارگر و مردم آزادیخواه در ایران برای دستیابی به آسایش و امنیت و رفاه و برای خشکاندن سایه شوم جنگ و استبداد و سرکوب و ترور بیش از پیش لازمست با روشن بینی و سازمانیابی موثر کارگری و توده ای گامهای جدیتر را برای سرنگونی جمهوری اسلامی برداریم.  

ژوئیه ٢٠٢٤

*** 

رحمان حسین زاده 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate