بیانیه گرایش کمونیسم شورایی در محکومیت سیاست جنگ‌طلبی رژیم جمهوری اسلامی

بیانیه گرایش کمونیسم شورایی

در محکومیت سیاست جنگ‌طلبی رژیم جمهوری اسلامی

مردم شریف و آزاده‌ی ایران!

پس از کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر گروه تروریستی حماس در تهران در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ با نهایت تاسف و نگرانی، ما شاهد افزایش تنش‌ها و سیاست‌های جنگ‌طلبانه‌ای هستیم که جمهوری اسلامی در پیش گرفته است. این سیاست‌ها نه تنها تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه به شمار می‌آیند، بلکه آینده‌ای نامطمئن و پرمخاطره برای مردم  کشورمان رقم خواهند زد.

رژیم اسلامی گستاخانه و با توهین آشکار به حیثیت و زندگی مردم تحت ستم ایران سطح دیپلماسی و سیاست ورزی را به بازیچه بلندپروازی‌های جنون آمیز خود تبدیل کرده است. مداحان و مزدوران رژیم و در راس آنها علی خامنه‌ای مقوله دفاع ملی را به خونخواهی قبیله‌ای و انتقام جویی‌های فرقه‌ای تقلیل داده اند.جمهوری اسلامی با ادامه این سیاست‌های مخرب، موجب افزایش تنش‌ها و بحران‌های انسانی در منطقه خواهد شد که تاثیرات جبران‌ناپذیری بر زندگی مردم ما خواهد داشت. همچنین، هزینه‌های سنگین جنگ و درگیری‌ها، منابع ارزشمند کشور را به هدر خواهد داد و فرصت‌های توسعه و پیشرفت را از ملت ما همچنان و در مقیاسی جبران ناپذیر سلب خواهد کرد

دولت اسرائیل باید بداند که حساب رژیم اسلامی از حساب مردم ایران جداست. بنابراین به هر طریقی و در هر سطحی که قصد مقابله با رژیم اسلامی و همدستانش را در داخل و خارج کشور ما دارند این امر نبایستی به هیچ روی بر استقلال ،آزادی و منافع ملی مردم ایران آسیبی وارد آورد. اگر دولت اسرائیل جنگ خود را علیه تروریسم اسلامی و همدستانش تحت عنوان دفاع از خود و مردم اسرائیل به پیش می‌برد بایستی در مصاف با رژیم اسلامی کماکان بر همین سیاست باقی بماند و به هیچ روی مجاز نیست که اقدامات نظامی خود را به نحوی به پیش برد که در موضع تجاوزکارانه قرار بگیرد.

از سوی دیگر دولت روسیه و باندهای الیگارشیک پوتین از سیاست‌های جنگ افروزانه و احمقانه رژیم اسلامی به منظور امتیازگیری در رقابت‌هایشان با قطب دیگر یعنی آمریکا و اروپا در منطقه،آشکارا رژیم اسلامی را به سمت جنگ هل می‌دهند.

ما ضمن محکوم کردن شدید این سیاست‌ها، خواستار توقف فوری هرگونه اقدامات جنگ‌طلبانه و اتخاذ سیاست‌های صلح‌آمیز و همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایگان و جامعه بین‌المللی هستیم. تنها از طریق دیپلماسی و گفتگو می‌توان به صلح و امنیت پایدار دست یافت و آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده ایران و منطقه فراهم کرد.

گرایش کمونیسم شورایی

۲ اگوست ۲۰۲۴ –۱۲ مرداد ۱۴۰۳

#کمونیسم شورایی #آگاهی طبقاتی #خودآگاهی #سازماندهی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate