ملت ایران به تروریسم و جنگ نه میگوید

ملت ایران به تروریسم و جنگ نه میگوید

مردمان خاورمیانه قرنها در کنار یکدیگر علیرغم تمام تفاوتها زیسته اند و همچنان میتوانند به این روند ادامه دهند. چنانکه هویت ملی ما ایرانیان با گفتار، پندار و کردار نیک گره خورده است؛ گفتاری از جنس مهر، پنداری صلح جو و کرداری عاری از هرگونه خشونت.

هویت و باور ملی ما ایرانیان که از زمان انقلاب مشروطیت خود را عرضه کرده و به همگان نشان داده، در جنبش #زن_زندگی_آزادی هم نمایان شد و روشن کرد که باور ما احترام به زندگی، اعتقاد به برابری و آرزوی تحقق آزادی است. ما بر اساس منافع ملی، فراتر از مرزهای خود نیز، خواستار صلح با همه ملتها در جهان هستیم و این موضوع نیاز امروزه منطقه ماست.

متاسفانه مدتهاست نیروهای ترور و تخریب در منطقه مانند جمهوری اسلامی، حماس، حزب الله، حشدالشعبی و دولت اسرائیل کوشش دارند منطقه را به سوی تنش بیشتر و جنگ بکشانند.

دعوت از هنیه، رهبر سازمان تروریستی حماس و حضور پررنگ او در مراسم تحلیف ریاست جمهوری و سپس ترور او نشانه نابخردی توام با بی‌کفایتی زمامداران جمهوری اسلامی است که با تصمیمهای غیر مسئولانه خود کشور را به سمت بحرانهای خطرناک پیش می‌برند. سازمان های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و جبهه ملی ایران – اروپا نسبت به سیاستهای نابخردانه‌ای که به تروریسم، قتل حکومتی و جنگ‌ منتهی میشوند و نتیجه‌ای جز بی ثباتی بهمراه ندارند، ابراز نگرانی کرده و هشدار میدهد چنانچه این رویه تغییر نکند، زنجیره کنش و واکنش‌هایی رقم خواهند خورد که همه کشورهای منطقه را از هر هویت و قومی که باشند درگیر خود خواهند نمود.

منطقه ما برای دستیابی به توسعه پایدار پس از سالها تنش نیازمند صلح و آرامش است. سیاست‌های ایدئولوژیک جمهوری اسلامی از بدو پیدایش این نظام در تضاد با منافع ملی بوده و هزینه ناخواسته و نادرستی را به کل ایرانیان و همسایگان ما تحمیل کرده‌اند و همواره ایران را به سمت درگیری‌های ویرانگر برده‌اند. امری که مطلوب هیچ عقل سلیم و منطبق با هویت ایرانیان میهن دوست نیست.

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و جبهه ملی ایران – اروپا هر حرکتی که موجب افزایش تنش یا درگیری جدید در منطقه شود را محکوم و بر رویکرد جنبش های مسالمت آمیز برای ایجاد تغییر تاکید می نمایند.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

جبهه ملی ایران – اروپا 

۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برابر اول اوت ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate