اخباروگزارش های کارگری ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

اخباروگزارش های کارگری ۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ 

– هفته‌ی بیست و هفتم از کارزارِ سه‌شنبه‌های نه به اعدام؛

پیوستن زندان نظام شیراز به کارزار

– اعتصاب غذای «زنان زندانی سیاسی» در زندان لاکان رشت و پیوستن به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام 

– عاتکه رجبی کنشگرفرهنگی:

ضرورت دارد برای سلامت جامعه‌، مقابل مجازات اعدام بایستیم و هریک به نوبه خود، به کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام بپیوندیم.

– چهارمین روز اعتصاب کارگران کارخانه قند خاورمیانه  دراعتراض به‌ سطح نازل حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل وإخراج ۲۰ همکار حق طلب اخراجی

– دومین روز تجمع اعتراضی کارگران اخراجی فولاد شادگان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل شرکت

– تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی بیمارستان پلدخترنسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق

– نودمین روز تجمع اعتراضی جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

– چهل و دومین روز کمپین سال ۱۴۰۳ کارگران پروژه ای(۱۴ روزکار۱۴ روزمرخصی)

– ادامه تجمعات اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود برای چندمین روزمتوالی

– تجمع اعتراضی مال باختگان شرکت  سامان بهمن مقابل شهرداری مشهد

– کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش آموزان پایه اول 

– احضار شروین حاجی‌پور به زندان جهت اجرای حکم سه سال و هشت ماه حبس

– جان باختن کارگر معدن شن و ماسه سرپل ذهاب براثرریزش معدن و واژگونی بیل مکانیکی

*******

*هفته‌ی بیست و هفتم از کارزارِ سه‌شنبه‌های نه به اعدام؛

پیوستن زندان نظام شیراز به کارزار

با سرعت گرفتن ماشین سرکوب و اعدام در هفته گذشته، شاهد اعدام ده‌ها زندانی سیاسی، عقیدتی و عمومی در زندان‌های سراسر کشور بودیم، در این میان زندانی عقیدتی_سیاسی #کامران_شیخه بعد از ۱۵ سال زندان و شکنجه اعدام شد.

کامران و ۶ هم پرونده‌ای دیگر او در روند دادرسی مبهم و غیرعادلانه ۱۴ سال پیش به اتهام قتل یک ماموستای اهل سنت نزدیک حکومت به اعدام محکوم شده بودند. واکنش‌های گسترده به اعدام #خسرو_بشارت دیگر متهم این پرونده‌سازی که پس از ۱۴ روز نگهداری در بند امن #زندان_قزلحصار به دار کشیده شد؛ دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی کامران شیخه آخرین متهم این پرونده‌سازی را به زندان مهاباد منتقل کرده و هفته گذشته این زندانی عقیدتی سیاسی را در زندان ارومیه به دار آویختند.

در هفته گذشته همچنین سه زندانی عقیدتی کرد اهل بوکان به اسامی #سلیمان_ادهمی، #حسین_خسروی و #هیوا_نوری بدون برخورداری از حقوق اولیه و دادرسی عادلانه و در روندی مبهم در دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام حکومت ساخته “بغی” متهم شدند، این اتهام و روند پراشکال دادرسی این زندانیان نگرانی ‌ها درخصوص احتمال صدور حکم غیرانسانی اعدام برای آنها را درپی داشته است.

در طول هفته گذشته نیز زندانی سیاسی پخشان عزیزی در بی‌دادگاه انقلاب تهران شعبه ۲۶ محکوم به اعدام گردید؛ و شاهد تحصن و اعتراض زندانیان زن در زندان اوین و دیگر زندانها به این احکام بودیم و حالا تمام بند زنان اوین، شامل زندانیان سیاسی و عقیدتی، اعلام نموده‌اند که با سه‌شنبه‌های نه به اعدام همراه شده و در اعتصاب غذا خواهند بود. صدور حکم اعدام برای #پخشان_عزیزی بعد از #شریفه_محمدی و انتساب اتهام بغی به #نسیم_غلامی_سیمیاری و وریشه_مرادی  ادامه سرکوب و ستم مضاعف علیه زنان و برای ایجاد رعب و وحشت و ادامه جنگ علیه زنان است.

صدور و اجرای این احکام ضد انسانی و نقض حقوق بشر و به ویژه “حق حیات” در زندان‌های جمهوری اسلامی که شاهد گسترش آن هستیم، در حالی است که در آخرین گزارش آقای جاوید رحمان “گزارشگر ویژه حقوق بشر  در مورد ایران”، جمهوری اسلامی بابت کشتارهای خودسرانه در دهه شصت و سال ۶۷، به جنایت علیه بشریت و نسل کشی محکوم شده و این گزارشگر سازمان ملل در آخرین گزارش خود خواستار محاکمه عاملان آن شده بود.

کارزار #سه_شنبه_های_نه_به_اعدام” که این هفته بنا بر اطلاع منابع موثق شماری از زندانیان در #زندان_نظام_شیراز به آن پیوسته‌اند، این هفته به ۱۷ زندان در سراسر کشور گسترش یافته است که شامل زندانیان با اتهامات مختلف و هدفش لغو اعدام و شکنجه است و این سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ نیز در اعتراض به گسترش اعدامها در زندانهای اوین(بندزنان،بند۴، بند۶، بند۸)،زندان قزلحصار(بند۳وبند۴)،زندان مرکزی کرج، زندان خرم‌آباد، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان تبریز، زندان مشهد، زندان قائم شهر، زندان اردبیل، زندان کامیاران، زندان مریوان ،زندان سلماس، زندان ارومیه، زندان بانه و زندان نظام شیراز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

زندانیان اعتصابی از تمامی فعالان سیاسی ، حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی می‌خواهند برای لغو اعدام و شکنجه و احکام ضد انسانی تلاش کنند و صدای زندانیان اعتصابی باشند.

کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام 

۹ مرداد ۱۴۰۳

*اعتصاب غذای «زنان زندانی سیاسی» در زندان لاکان رشت و پیوستن به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام 

هشت تن از #زنان_زندانی_سیاسی محبوس در زندان #لاکان_رشت اعلام کرده‌اند در مخالفت با حکم اعدام، این هفته سه‌شنبه، ۹ مرداد ۱۴۰۳، اعتصاب غذا می‌کنند و به زندانیان اعتصابی «کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام» می‌پیوندند.

این زندانیان ضمن مخالفت با صدور حکم اعدام برای زندانیان سیاسی و غیرسیاسی، به طور ویژه به خاطر صدور حکم اعدام برای #شریفه_محمدی و #پخشان_عزیزی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

آنها همچنین اعلام نموده‌اند ۱۴ زندانی غیرسیاسی زن در زندان لاکان در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارند و خواهان توجه به وضعیت این زندانیان گمنام و حمایت از آنان هستند.

اسامی زندانیان اعتصابی در کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در زندان لاکان رشت به شرح زیر است:

زهره دادرس، زهرا دادرس، فروغ سمیع‌نیا، شریفه محمدی، آزاده چاوشیان، جلوه جواهری، نگین رضایی، شیوا شاه‌‌سیاه

*عاتکه رجبی کنشگرفرهنگی:

ضرورت دارد برای سلامت جامعه‌، مقابل مجازات اعدام بایستیم و هریک به نوبه خود، به کارزار #سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام بپیوندیم.

تصمیم دارم به مطالعه منابعی که در خصوص محکومیت #حکم_اعدام هستند بپردازم و در جهت حمایتم ازین #کارزار هر سه شنبه با انتشار آنچه آموختم مخالفت خود با اعدام را اعلام دارم با امید به اینکه بتوانیم با بازنشر تحقیقات محققهایی که به چرا اعدام نه؟ پرداخته اند خود و جامعه را آگاه و همراه سازیم.

*چهارمین روز اعتصاب کارگران کارخانه قند خاورمیانه  دراعتراض به‌ سطح نازل حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل وإخراج ۲۰ همکار حق طلب اخراجی

روزسه شنبه ۹ مرداد برای چهارمین روزمتوالی، کارگران کارخانه قند خاورمیانه  به اعتصابشان دراعتراض به‌ سطح نازل حقوق ازجمله عدم اجرای طرح طبقه‌ بندی مشاغل وإخراج ۲۰ همکار حق طلب اخراجی ادامه دادند.

یک کارگر کارخانه قند خاورمیانه  با بیان اینکه چندین سال است از مسئولان شرکت پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستیم و آخرین بار مدیرعامل وقت وعده اجرا آن را تا فروردین سال جاری را داد که متاسفانه تاکنون بعد از گذشت نزدیک به ۵ ماه هنوز عملی نشده است،به خبرنگاررسانه ای گفت: این وعده‌ها در حالی به کارگران داده می‌شود که در حال حاضر کارگران ۴ روز است فعالیت روزانه خود را متوقف کرده‌اند.

وی افزود:بخش دیگری از مطالباتمان مربوط به بازگشت به کار حدود ۲۰ نفر از همکاران است که در پیگیری مطالبات خود و همکاران از ادامه فعالیت در کارخانه کنار گذاشته شده‌اند.

او گفت: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با دیگر کارگران شرکتهای تولیدی منطقه (که کار مشابه انجام می‌دهند) متفاوت است اما مدیران شرکت و هیات مدیره توجهی به مطالبات ما نمی‌کنند.

وی افزود: کارگران قراردادی و شرکتی شاغل در شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه به دلیل‌ عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای شغلی کمترین حقوق را به نسبت سایر کارگران دریافت می‌کنند.

اودرخاتمه اضافه کرد:بایستی قانون کار در رابطه با کارگران قند خاورمیانه که در شرایط سخت مشغول کارند، اجرایی شود.

درهمین رابطه:سومین روزاعتصاب کارگران کارخانه  قند خاورمیانه در اعتراض به اجرای چارت بندی و اخراج تعدادی از کارگران

تصویر وفیلم منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۸ مرداد،از سومین روزاعتصاب کارگران کارخانه  قند خاورمیانه  واقع درشهرستان شوش در اعتراض به اجرای چارت بندی و اخراج تعدادی از کارگران خبرمی دهد.

*دومین روز تجمع اعتراضی کارگران اخراجی فولاد شادگان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل شرکت

روزسه شنبه ۹ مرداد برای دومین روزمتوالی، کارگران اخراجی فولاد شادگان به تجمعشان برای اعتراض به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل شرکت ادامه دادند و خواستاربازگشت بکارشدند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران اخراجی فولاد شادگان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی با برپایی تجمع مقابل شرکت وفرمانداری

روزدوشنبه ۸ مرداد، کارگران اخراجی شرکت صنعت فولاد شادگان واقع در ۳۵ کیلومتری شادگان و ۱۰کیلومتری بندر امام  دراستان خوزستان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل شرکت و فرمانداری شهرستان شادگان دراستان خوزستان زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۸ مرداد، در اجرای طرح فولاد سازی در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰نفر مشغول به کار بوده اند و هم اکنون این تعداد به ۴۰۰ نفر رسیده است.

*تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی بیمارستان پلدخترنسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق

روزسه شنبه ۹ مرداد،کارکنان شرکتی بیمارستان پلدختربرای اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق دست به تجمع دراین واحد درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،تجمع کنندگان در ملاقات با مدیر بیمارستان پلدختر با بیان اینکه ۶ ماه حقوق نگرفته‌اند،اضافه کردند: شرکت جدید پاسخگوی آنها نیست و حتی به تماس‌هایی که از طرف بیمارستان گرفته می‌شود، جواب نمی‌دهد.

*نودمین روز تجمع اعتراضی جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

روز دوشنبه ۸ مرداد برای نودمین روز، تجمع اعتراضی جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه برپاشد.

طبق اعلام وب‌سایت پیش‌بینی وضع هوای شهرهای جهان، روز دوشنبه ۸ مرداد، دمای هوای شهر شوش در استان خوزستان ۵۳ درجه بود و شاخص اشعه فرابنفش به ناسالم‌ترین حد رسید.

«هفت تپه» فقط ۱۵ کیلومتر با شهر شوش فاصله دارد و بنابراین، روز دوشنبه ۸ مرداد، دمای هوای هفت تپه هم ۵۳ درجه بوده. «گروه جوانان بومی ساکن هفت تپه» که تا روز دوشنبه ۸ مرداد، به مدت ۹۱ روز پیاپی و هر روز حدود ۴ یا ۵ ساعت و تا هر وقت که جسم‌شان گرمای هوا را تاب می‌آورد، مقابل ورودی اصلی مجتمع نیشکر هفت تپه تجمع کردند و خواستار شغل در این واحد عظیم صنعتی بودند، می‌دانستند که سه روز آغازین این هفته، گرم‌ترین روزهای این منطقه خواهد بود، اما گفتند همان طور که این ۹۱ روز را تحمل کرده‌اند، باز هم تجمع‌شان را ادامه می‌دهند تا زمانی که درهای «هفت تپه» به روی‌شان باز شود.

روز دوشنبه ۸ مرداد، ۱۱ نفر از این گروه همچون روزهای قبل از ساعت ۸ صبح تا حوالی ظهر، 

جلوی ورودی اصلی مجتمع نیشکر هفت تپه ایستادند .

هفته اول اردیبهشت، تجمع گروه ۴۵ نفره جوانان ساکن هفت تپه جلوی ورودی این مجتمع صنعتی و کشاورزی آغاز شد. این جوانان به خبرنگار رسانه ای می‌گویند طبق عهدی که از همان روز اول با هم بستند، هیچ اجباری برای حضور در این تجمع نبود، اما با توجه به خواسته مشترکی که داشتند، قرار بود همگی به یک هدف پایبند باشند و این هدف مشترک، چیزی نبود جز اینکه همگی می‌خواستند به دلیل سکونت در مجاورت این مجتمع عظیم صنعتی و کشاورزی، به جای آوارگی در شهرها و استان‌های دور و نزدیک برای یافتن شغل، در «هفت تپه» مشغول به کار شوند.

این هدف هم خیلی غریب نبود؛ آنها شغل می‌خواهند؛ شغلی با درآمد حلال و قانونی وگرنه از سر تا ته خوزستان، شغل‌های ناجور با عایدی نجومی فراوان است و فقط سر نترس می‌خواهد که این جوان‌ها هم انقدر در این سال‌ها در شغل‌های سخت مشغول بوده‌اند که ترس از یادشان رفته است. این جوان‌ها، خود را مستحق‌ترین‌ها برای کار کردن در این مجتمع عظیم صنعتی و کشاورزی می‌دانند به خصوص که پدرها و برادرها و قوم و خویشان‌شان هم از سال‌های دور و نزدیک کارگر و کارمند هفت تپه بوده و هستند.

تا روز ۸ مرداد و طی ۹۱ روزی که گذشت، تعداد اعضای گروه در تجمع حضوری کم و کمتر شد. بعضی روزها فقط ۳ نفر آمدند و بعضی روزها ۱۰ نفر. گرمای نفس‌بر، تذکر نهادهای امنیتی، احضار شدن به کلانتری، ناامید شدن از جواب مثبت مسوولان «هفت تپه» مهم‌ترین دلایلی بود که باعث شد در دو هفته اخیر از آن گروه ۴۵ نفره کمتر از ۱۰ نفر پای ثابت تجمع هر روزه باشند، اما هدف اصلی باز هم همان است؛ تا زمانی که اسم‌شان در فهرست کارگران «هفت تپه» ثبت شود، به تجمع هر روزه و به قول خودشان «خبردار ایستادن» جلوی ورودی اصلی مجتمع ادامه خواهند داد. تا روز ۸ مرداد، چه یک نفر و چه ۱۰ نفر اگر در تجمع جلوی ورودی اصلی «هفت تپه» حاضر شده‌اند، یک نفر از حضور خود یا دوستانش فیلم گرفته یا با یک فایل صوتی، حضورشان را مستند کرده است.

درهمین رابطه:هشتاد و پنجمین روز تجمع اعتراضی جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

روزچهارشنبه ۳ مردادبرای هشتادو پنجمین روزمتوالی، جمعی از جوانان جویای کارهفت تپه به تجمع اعتراضیشان نسبت به بیکاری وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه ادامه دادند.

تجمع کنندگان با اشاره به دمای بالای ۵۰ درجه‌ی هوا و رطوبتِ بالا در منطقه به خبرنگاررسانه ای گفتند:تا رسیدن به خواسته‌ی خود دست از تجمع بر نمی‌دارند.

آنها افزودند: از بسیاری از مسئولانِ کشور برای کار در شرکت هفت‌تپه نامه گرفته‌‎ایم؛ بومی بودنِ ما ثابت شده و تأکید شده که از جوانانِ بومی برای کار در شرکتِ نیشکرِ هفت‌تپه استفاده شود، اما مدیرانِ شرکتِ هفت‌تپه نه به این نامه‌ها توجه می‌کنند و نه به تجمعِ ما.

آن‌ها با ارسال تصاویری از آتش زدنِ مزارع نیشکر می‌گویند: «خانه‌های ما در چند قدمیِ شرکتِ هفت‌تپه بنا شده اما حقی برای کار کردنِ ما در این شرکت قائل نیستند و تنها مشکلاتِ شرکت به ما رسیده است. حرارتِ آتش زدنِ مزارع در گرمای هوای بالای ۵۰ درجه را تحمل می‌کنیم و حق کار کردن در هفت‌په را نداریم.

آنها گفتند:تنها چیزی که می‌خواهیم کار است تا بتوانیم خرجِ خانواده‌ی خود را تأمین کنیم. در هفت‌تپه جز کارهای روز مزد و عملگی، کار دیگری نیست. بسیاری از ما کارهای تخصصیِ پروژه‌ای انجام داده‌ایم و به راحتی می‌توانیم در شرکت هفته‌تپه کار کنیم.

*چهل و دومین روز کمپین سال ۱۴۰۳ کارگران پروژه ای(۱۴ روزکار۱۴ روزمرخصی)

روز سه شنبه ۹ مرداد، چهل و دومین روز کمپین سال ۱۴۰۳ کارگران پروژه ای(۱۴ روزکار۱۴ روزمرخصی) بقرارزیر ادامه پیدا کرد:

۱- پتروشیمی رامپکوچابهارپیمانکاری تیمورپایمرد وسعیدی نژاد

۲- شرکت اطمینان سازه از پروژه چشمه خوش دشت عباس به پیمانکاری داودی و

 شرکت ثمین به پیمانکاری های رضا راکی ململی و پیمانکاری زمان پور اکیپ داربست بندها

۳- شرکت نفت سپاهان نیروهای پیمانکاری نیروهای پیمانکاری رگبی او دی سی سی ،ی م آدی،فرزین مردادی و…..

۴- پایپینگ کاران پتروشیمی پارس عسلویه شرکت پناه صنعت پیمانکاری فرشیدباقرپور 

۵- پالایشگاه اصفهان شرکت جهانپارس 

۶- شرکت«ان جی ال» دشت عباس 

۷-  پایپینگ کاران شرکت جهانپارس سایت ۱ بوشهر 

۸- کارگران پروژه ای ده شیر یزد

۹-  کارگران برق و ابزار دقیق شرکت اکسیر فاز ۱ پترو پالایش کنگان

 ۱۰-  صنایع شیمیایی اصفهان 

۱۱- کارگران پروژه ای اندیمشک

 ۱۲- جوشکار، فیتر، داربست بند، مونتاژ کار شرکت طرح بازرسی جفیر پیمانکاری کیانی

 ۱۳- کارگران«ای جی سی» دشت عباس

 ۱۴- فیترکاران پتروشیمی سلمان فارسی ماهشهر پیمانکاری مرادی

 ۱۵- جوشکاران فاز ۱۴ عسلویه 

۱۶- جوشکاران شرکت کوهساران بهبهان خط۴۲ اینچ مارون۲

۱۷ – پالایشگاه تهران پیمانکاری رحمت شمس

 ۱۸- کارگران شرکت فولاد کوشان

 ۱۹- کارگران نیروگاه رودشور

 ۲۰- درابست بندان پالایشگاه تهران پیمانکاری دادجو 

۲۱- داربست بندان پالایشگاه ادیش کنگان شرکت ستاره تاراز

۲۲-  کارگران پیمانکاری پیروزی نفت آفتاب

۲۳- رژین صنعت بندرجاسک پیمانکاری گلزاری

 ۲۴- جوشکاران پتروشیمی اسلام آباد غرب شرکت استیم

 ۲۵- جوشکاران و مونتاژکاران شرکت صدرای بندر جاسک 

۲۶ – جوشکاران، فیتر، درابست بندان اکسیر صنعت سایت مهستان

 ۲۷- جوشکار ، فیتر، داربست بندان پتروشیمی آلایم

 ۲۸- جوشکاران برق شرکت ابتکار نصب زاگرس

۲۹- پتروشیمی بوشهر سایت یک شرکت های کیان نصب، گیلان میکا و فراسکو

۳۰- پتروشیمی صدف عسلویه شرکت جهانپارس

۳۱- پتروشیمی دالاهوشرکت پیمانکاری ساویس

۳۲- داربست بندان پتروشیمی سلمان فارسی ماهشهر 

۳۳- میدان گازی هما شرکت انهار پیمانکاری نجف پور

 ۳۴- شرکت فولاد صنعت اطلس آغاجاری (نم زدایی)

 ۳۵- کارگران بختیاری نیروگاه باقرشهر تهران

 ۳۶-جوشکاران برق ابتکار نصب زاگرس

 ۳۷- سپید دانه گستر فولاد توسعه سیرجان

 ۳۸- فیترهای درخشان شیمی سایت ۱ ماهشهر

 ۳۹- داربست بندهای پتروشیمی نوری شرکت پتروکوهیار ایلام

 ۴۰- جوشکاران شرکت استیم پتروشیمی کرمانشاه

 ۴۱- کارگران پیمانکاری عزیزی پتروشیمی سلمان فارسی ماهشهر

 ۴۲- نیروهای شرکت اکسیر فاز ۱۴

 ۴۳- شرکت شیمی گستر انشان پیمانکاری عیسی نوذرپور دشت عباس

 ۴۴- شرکت نوید بندر امام

 ۴۵- شرکت تکران قم پیمانکاری مهدوی

 ۴۶- کارگران پیمانکاری محمد جواد رسن

 ۴۷- شرکت کیان نصب پتروشیمی بوشهر سایت یک

 ۴۸- دژگان صنعت بوشهر جزیره صدرا

 ۴۹- برق و ابزار دقیق اکسیر صنعت پتروپالایش فاز ۱۴

 ۵۰- جوشکاران پتروشیمی دنا ساتراپ

 ۵۱- اپراتور های جرثقیل و رانندگان اکسیر پتروپالایش سایت یک

۵۲-مجتمع فولاد کویر آران بیدگل

 ۵۳- شرکت سرمست مکانیک هفشجان

 ۵۴- مخازن سبز

 ۵۵- شرکتNGS گل گهر سیرجان 

۵۶- داربست بندان دژپاد فولاد کویر کاشان

 ۵۶- جوشکار، فیتر، داربست بندان پتروشیمی پارس سپاهان شهرضا 

۵۷- پتروشیمی کاویان شرکت پارس قدرت

 ۵۸- داربست بندهای اکسیر صنعت پتروپالایش سایت ۳ 

۵۹- شرکت کیان سازه

۶۰ – پتروسازه تدبیر رویان شرکت های ستاره پارزا و مبین ترک 

۶۱-  پالایشگاه ۱۳ 

۶۲- نگین تیان پارس پیمانکاری دهقان

۶۳- ساینا صنعت چابهار

 ۶۴- درزین صنعت راوین سبز آب اندیمشک 

۶۵- باقی جوشکاران، برق و ابزار دقیق نیروگاه رودشور

۶۶- بخشی از کارگران پتروشیمی کیمیا 

۶۷- جوشکاران و فیترهای پتروشیمی ایران و ژاپن ماهشهر. 

۶۸- کارگران قالب بند، داربست، نصاب تجهیزات، جوشکار، برق و ابزار دقیق نیروگاه سیکل ترکیب چادرملو اردکان

 ۶۹- بخشی از کارگران ماشین سازی ویژه 

۷۰- توسعه آهن و فولاد گل گهرسیرجان شرکت های فروزان فراندیش و  رستاک پویا

۷۱- جمعی از کارگران شرکت ODCC پالایشگاه نفت سپاهان

۷۲- بخشی از کارگران پالایشگاه جنوبی أصفهان

۷۳- پیروشیمی هرمز

۷۴- طرح توسعه کنگان

۷۵- اسکله رجایی پیمانکاری نوروزی

 ۷۶- کارگران پروژه ای پتروشیمی دماوند

 ۷۷- پتروپالایش شرکت کیان سازه پیمانکاری شهرام کیانپور 

۷۸- کارگران راکتور سازی اهواز

۷۹- شیراز،شرکت تیام صنعت

۸۰- نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه

۸۱- شرکت آمن پتروشیمی نوری 

۸۲- بخشی از داربست بندان فاز ۱۴ شرکت پایندان 

۸۳- شرکت پارسیان سازه ایرانیان از پتروشیمی کیان 

۸۴- جوشکاران، سنگ زن ها، داربست بندهای سایت مخازن 

۸۵- شرکت الفین سایت ۱ بوشهر 

۸۶- شرکت عتیق تجارت برادران نوروزی 

۸۷- شرکت پترو تکسان صنایع شیمیایی LAB

88- بندرعباس،شرکت پیشروجوش ایرانیان جنوب

۸۹- کارگران پروژه ای کارخانه سیمان لردگان

 ۹۰- کارگران شرکت کیسون در بندرعباس 

۹۱- جمعی از کارگران پروژه ای پتروشیمی هنگام 

۹۲- بخشی از کارگران شرکت اساف مستقر در بین لامرد و مهر

۹۳ – زنجان،پتروشیمی آورین در زنجان

۹۴ – شرکت آتروپات قرارگاه خاتم در جفیر

۹۵- کرمان ، کارگران پروژه ای معدن درالو  

۹۶ – عسلویه،کارگران شرکت آبادراهان سازنده مخازن

۹۷ – جمعی از کارگران پتروشیمی آپادانا پیمانکاری فرشید طهماسبی از فراسکو

۹۸ – داربست بندان پارس قدرت چابهار

۹۹- کارگران ترمینال نفتی کوی مبارک سمت جاسک و مکران زیر مجموعه شرکت پترو امید

*ادامه تجمعات اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود برای چندمین روزمتوالی

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ ۹ مرداد،حاکی از ادامه تجمعات اعتراضی شبانه روزی وتراکتوری کشاورزان اصفهان  نسبت به عدم اختصاص حقآبه از زاینده رود برای چندمین روزمتوالی می باشد.

*تجمع اعتراضی مال باختگان شرکت  سامان بهمن مقابل شهرداری مشهد

روزسه شنبه ۹ مرداد، مال باختگان شرکت  سامان بهمن برای اعتراض مقابل شهرداری مشهد تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،سال ۹۲ شرکت سامان بهمن زمینی را معرفی می‌کند تا مشاغلی را از سطح شهر بیرون ببرد. عده‌ای مغازه‌ها را پیش‌خرید کردند یا خریدند، اما اکنون که می‌خواهند تحویل بگیرند، شرکت سر باز می‌زند. زمین امکان بارگذاری ۴۰۰ واحد را داشته؛ اما بین ۶۰۰ تا ۷۰۰واحد فروخته است. الان حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰نفر شاکی هستند.

*کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش آموزان پایه اول 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تعداد دانش آموزان پایه اول نسبت به سال گذشته حدود ۱۱۰ هزار نفر کاهش یافته است؛ گفت: پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۴۹۵ هزار نفر در پایه اول ثبت نام کنند. این آمار براساس نرخ موالید و در نظر گرفتن تعداد اتباع و مهاجرین و نرخ تکرار پایه پیش بینی شده است.

وی گفت: سازماندهی‌ کلاس‌‌های درس حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان انجام شده و در حال حاضر در مرحله ساماندهی معلمان هستیم. استان‌های مختلف حدود ۸۰ درصد سازماندهی معلمان را انجام داده‌اند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

*احضار شروین حاجی‌پور به زندان جهت اجرای حکم سه سال و هشت ماه حبس

روزسه شنبه ۹ مرداد،شروین حاجی‌پوربا انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرامی خود گفت:به رغم اعتراضات به روند رسیدگی پرونده‌اش، حکم او در دادگاه تجدیدنظر تایید شده و باید تا چند روز دیگر خود را برای اجرای حکم سه سال و هشت ماه حبس به زندان معرفی کند.

او اضافه کرد:از طرفی به من خبر داده‌اند که حکم ممنوع‌الخروجی من برداشته شده. اگر از این کار خود قصدی دارید بدانید که من قرار نیست ایران را ترک کنم.

*جان باختن کارگر معدن شن و ماسه سرپل ذهاب براثرریزش معدن و واژگونی بیل مکانیکی

روزسه شنبه ۹ مرداد،یک راننده ۳۷ ساله بیل مکانیکی معدن شن و ماسه منطقه قلعه شاهین از توابع شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه براثرریزش معدن و واژگونی بیل مکانیکی جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate