در حاشیه سفر جهانگیری به کردستان

دوم اسفند سال جاری جهانگیری معاون اول روحانی به کردستان سفر کرده بود. 

جهانگیری به کردستان آمده کدام  مشکل، درد و گرفتاری مردم را جوابگو باشد. بیکاری و فقر که بر پیکر جامعه ایران و کردستان نشسته است و هر روز به تعداد محلات حاشیه نشینی شهرها افزوده میشود! به افزایش کودکان محروم از تحصیل! به افزایش اعتیاد و تن فروشی و افزایش کودکان خیابانی و افزایش مردمی که بی سرپناه شده و زاغه  نشین شده اند! به کولبری و دست فروشی که از روی ناچاری هزاران نفر به این کار از روی ناچاری مشغولند!  که  هزاران کولبر که در اثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی شما کشته و از کار افتاده اند و با جسم معلول و در فقر زندگی میکنند!  سفر او پسا بالماسکه و مضحکه “انتخابات” سال ١٤٠٠ است. همایش و جلسات او با مزدوران حکومت اسلامی به همین منظور است. 

    

جهانگیری در باره کولبران گفته است که برای حل مشکل کولبری در سه استان حدود سه میلیارد تومان از هزینه دولت برای رفع مساله کولبری اختصاص داده اند.

جهانگیری و حکومت اسلامی مسبب کولبری هستند. اینها قاتل کولبران هستند. حکومت اسلامی با خامنه ای و روحانی و معاون الدنگ جهانگیری و نیروهای انتظامی در بیش از چهار دهه گذشته جان  چند هزار از کارگران بیکار که از روی ناچاری به کولبر مشغول هستند را گرفته یا معلول کرده  اند. 

کولبری حاصل بیکاری میلیونی است. این روزها بیکاری و فقر به مساله ای اجتماعی و همه گیر تبدیل شده است. بیکاری و فقر در کردستان و کولبری با هزینه های ناچیز سه میلیارد تومانی آنهم برای سه استان راه حل نیست. سه میلیارد تومان را در اختیار باندهای مافیایی که در اختلاس و دزدی و چپاول زندگی مردم استاد هستند قرار داده اند. این هزینه برای حل مشکلات کولبران نیست به دست آنها نرسیده، به جیب دزدهای اختلاسگر و باندهایی افتاده که با جهانگیری و باندهای سپاه پاسداران شریکند.  

راه حل مبارزه با بیکاری و فقر اجتماعی است. مردم در این شرایط برای رهایی از دست بیکاری و فقر باید از حقوق های پایه بر اساس استانداردهای تامین معیشت برخوردار باشند. به کارگران بیکار باید بیمه بیکاری مکفی پرداخت شود. 

کولبری باید به عنوان شغل و با تامین بیمه های اجتماعی به رسمیت شناخته شود. به کولبران باید حقوق پایه برای تامین معیشت پرداخت شود. دست جنایتکارانه نیروهای انتظامی و شلیک به کولبران باید کوتاه شود. 

 

جهانگیری در باره مردم کردستان به رسم تمامی نظامهای فاشیست و شونیست “فرموده اند” نیازی به تعریف مردم “غیور” و … و … کردستان نیست و مثل این است «زیره به کرمان ببرید» این فرمایشات شوونیستی و تعریف مزورانه یک قاتل از مردم کردستان و کنایه گناه بردن زیره به کرمان برای مردم کردستان که در دو ماه گذشته بیش از صد نفر از عزیزانشان دستگیر شده اند و با احکام  حبس های تعزیری  چند سال زندان به زندان افتاده اند برای مردم کردستان مزاح است. “رقص” و چاپلوسی مزدورانی است که در پس این کلمات نقشه جنایتکارانه هزاران اعدام در کردستان را کشیده اند. چاپلوسی قاتلی است که زارا محمدی را به دلیل تدریس زبان کُردی به پنچ سال حبس تعزیری محکوم کرده اند، که با میلیتاریزم و امنیتی کردن جامعه دستگیری و سرکوب را به بقا خود ادامه میدهند. 

جواب ما به جهانگیری این است که  دستگیری های گسترده در حکومت اسلامی کجای این برخوردهای مزورانه شما را قرار دهیم. جواب ما به جهانگیری این است که بیش از چهار دهه است مردم از شما از خمینی، خامنه ای از حکومت اسلامی متنفرند. جواب ما روشن است شما وصله بسیار ناجوری با سیستم اسلامی و سرکوبگر بر بدن جامعه ایران هستید. پیام ما به شما و حکومت اسلامی قاتل ((نابودی حکومت اسلامی)) است. حکومت اسلامی گورتان را گم کنید. شما رفتنی هستید!

٥ اسفند ١٣٩٩. ٢٣ فوریه ٢٠٢١   

ایسکرا  ۱۰۸۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate