تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در سیری و ادامه اعتصابات کارگران پروژه ای نفت

تجمع اعتراضی کارگران رسمی نفت در شرکت فلات قاره در سیری و ادامه اعتصابات کارگران پروژه ای نفت

امروز ۷ مرداد کارگران رسمی در شرکت فلات قاره در سیری برای پیگیری مطالبات خود دست به تجمع زدند. . اعتراضات کارگران رسمی برای پیگیری مطالباتشان فشرده تر شده است. از مهرماه گذشته این کارگران در اعتراض هستند.

از سوی دیگر اعتصابات  کارگران پروژه ای نیز ادامه دارد. بعد از گذشت بیش از یکماه برخی پیمانکاران  با مطالبه ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت این کارگران موافقت کرده اند که این خود یک موفقیت برای آنان است. اما بخش زیادی از کارگران پروژه ای هنوز در اعتصاب هستند و میگویند از مطالبه ۱۴ روز  کار و ۱۴ روز استراحت کوتاه نمی آیند و پیگیر مطالبات اعلام شده خود هستند.  افزایش  حقوقها، ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت وحذف  پیمانکاران سه مطالبه فوری کارگران پروژه ای نفت است . کارگران پروژه ای در اعتراض به عدم پاسخگویی به مطالبات خود در تدارک تجمعات اعتراضی شان هستند.

حزب کمونیست کارگری حمایت خود را از اعتصابات در نفت اعلام کرده و از همه کارگران و بخش های مختلف جامعه انتظار بیشترین حمایت ها را دارد. گفتنی که بدنبال تماس کمپین برای آزادی کارگری زندانی، سعید نعما دبیر کل کنفدراسیون اتحادیه های کارگری عراق نیز حمایت خود از اعتصابات کارگران نفت اعلام کرده و حکم اعدام برای شریفه محمدی را محکوم کرده است.  بعلاوه تا کنون شماری از اتحادیه های کارگری بین المللی از این اعتراضات اعلام پشتیبانی  کرده اند . اسامی آنها عبارتند:  فدراسیون کارگران شیمیایی، انرژی و معادن اندونزی با بیش از ۲۶۰۰۰ عضو، پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران، فدراسیون معدن و انرژی ”ث.ژ.ت ”، کنفدراسیون سندیکایی فرانسه، اتحادیه جهانی IndustriALL، فدراسیون جهانی اینداستریال کارگران سوئدی، بریتانیایی، فرانسوی، اتحادیه RMT (بریتانیا)

کارگران نفت به بیشترین حمایت ها نیاز دارند  صدای آنها در سطح جهانی باشیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مرداد  ۱۴۰۳، ۲۷ ژوئیه  ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate