روضەخوانی دیگر بر اریکە قدرت

روضەخوانی دیگر بر اریکە قدرت
بازی انتخابات تمام شد و جای بیسواد چهارم ابتدائی را پزشکی جراح گرفت!
هرچند افراد در مواردی می‌توانند ویژگی خاص و تاثیر معینی داشتە باشند اما آنچە مهم است زمینە مفروض و تاثیر قابل انتظار است.
کم نبودند کسانی کە از همان آغاز حکومت جبر وجهل و جنایت، بنام جمهوری اسلامی کە بر کشور ایران حکومت می‌کند را غیر قابل اصلاح می دانستند و اکنون بعداز ٤٥ سال این امر اظهر من‌الشمس است، اما روضە خوان جراحی را بە میدان آوردەاند کە “اصلاحاتی”! بفرمایند.
در کشور ایران تمام قوەها ذوب در ولایت فقیهند، اما بەهرحال کسی بە ادعای اصلاح اوضاع بە میدان آوردە شدەاست کە در ضمن بی ادعائی در سفرش ! بە سنندج مدعی شد کە:
-١- استفاده از اهل تسنن در پست های کلان مدیریتی
٢.-ارتقای مشارکت نمایندگان اقوام در مدیریت کشور
-٣- پایان دادن به دخالت گشت ارشاد در رابطه با تحمیل حجاب اجباری
.٤- سهیم کردن زنان در پست های کلان مدیریتی از ان جمله اند
در مورداول مگر رحیمی معاون احمدی نژاد کرد! نبود، ویا استاندار ان، یونسی، شکیبا، مهر آسا ، رحیمی .. کرد نبودند ؟ چەگلی بە سر کسی زدند کە حالا رحیمی‌ای دیگر گل بزند؟ رحیمی در سمت استانداری کردستان افتخارش این بود کە :”کلاشنیکف را از دست جوانان در آورد و وافور دستتشان داد” و لایحە فروش قانونی مواد مخدر بدست پاسداران را بە مجلس برد. زمانی ایدە مسخرە ساختن مسجد سنی‌ها در تهران مطرح بود ! انگار بیش از یک میلیون کرد بە تهران رفتە کە نماز بخوانند!
با پر روئی تمام در سرزمینی فریاد چهانگیر “زن، زندگی، آزادی” از آنجا بر خاستە است ،پایان دادن بە گشت ارشاد را موعظە می‌کند(روغن ریختە را نذر امامزادە می‌کند).
یک نظام و یا دولتی را بر مبانی :(قوانین اساسی و موضوعەاش، قوە اجرائیش و بلاخرە قوە قضائیش کە علی‌القاعدە مظهر عدالت اجتماعیست) میتوان ارزیابی کرد.
هرچند اشارە شد کە در نظام جبر و جهل وجنایت همگان ذوب در ولایتند
اما شاهکار بی چشم و روئی در آنجاست کە چند ماە پیش شریفە محمدی شیر زنی زادە این دیار در زمان رئیسی بە جرم فعالیت مدنی و خواهان اتحادیە مستقل کارگری بنا بە قضاوت طلبە ای معلوم الحال حوزە علمیە بە مرگ محکوم شدو اکنون در طایە این حکومت، دو شیرزن دیگر، پخشان عزیزی و نسیم غلامی سمیساری بە مرگ تهدید شدەاند.آقای جراح روضەخوان! مرگ در قاموس و نهاد شماست، هویت شما مرگ است، هرگز یاد جان باختگان دکتر ابولقاسم رشوند و جوانان جان باختە بدست خلخالی در پاوە ازیاد نمی‌رود و خاطرە هرمز گرجی بیانی و بهمن عزتی بە فراموش سپردە نمی شوند، چگونە می‌شود کشتار ١١ جانباختە فرودگاە سنندج را ازیاد برد کە ناصرسلیمی با صلابت پر وقارش سنبلی شد در افشای جنایات شما. یاد برادران مصطفی سلطانی و مبارز کبیر فواد و همرزمانشان در مریوان و خواهران کعبی و فضیلت دارائی در سقز و شهین باوفا سنبل فداکاری در سنندج در خاطرەها زندەاست، زینب جلالی را ١٧سال بدون ملاقات بگهداشتەاید و خود شما در تمام این سالها کارەای بودەاید.تاریخ ٥٩ کرد مهابادی کە کودک ١٤ سالەای در میانشان بود و بدستور هم اصلاح‌طلب شما در تبریز ودریک‌روز اعدام شدند! را فراموش نخواهد کرد ، چەکسی خاطرە فرزاد کمانگر را از یاد می‌برد؟ مرگ و سیاهی جوهر نظام شماست این اشارات اندک آغاز کارتان بود تبلور بی رحمی و قصاوت نا انسانی شما شاید در تاریخ بشر بی سابقە باشد زندانی را سالها زیر حکم اعدام نگە می‌دارید و و هر سالە بارها بە سلول انفرادیش می‌فرستید در واقع دهها بار اعدامش می‌کنید و ازاین قصاوت بازی ناانسانی لذت می‌برید! احسان فتاحیان را کشتید وکیلش گفت نمیدانم جرمش چە بود! لقمان و زانیار مرادی را ١٠ سال زیر حکم اعدام بگە داشتید و سرانجام خونشان را ریختید شیرکو معارفی ٥سال و جان رامین حسین پناهی را بدون محاکمە گرفتید. اخیرا ٧ زندزنی سلفی اهل مهاباد را پس از ١٥ ساڵ زیر حکم اعدام کشتید ٦ نفر را قبلی کشت و هفتمین (کامران شیخە) در مقدم ورودتان بە چوبە دار سپردە شد دادگاە آنها دو دقیقە طول کشیدە بود (مقیسە حاکم شرع گفتە بود کرد هستید یک اعدام، سنی هستید دو اعدام و سلفی هستید سە اعدام! )هر هفت نفر بە سەبار اعدام محکوم شدند. مصطفی سلیمی را بعداز ١٧سال زیر حکم اعدام کشتید و معین سلاح ورزی را بعداز ٣٢ سال زندان و زیر حکم اعدام بلاخرە کشتید. و این‌چنین است کە ما جمعیت کردهای مقیم فرانسە هم‌را و هم زبان با تمام آزادیخواهان فریاد “نە بە اعدام” را سر می‌دهیم .
۲۶/۰۷/۲۰۲۴ جمعیت کردهای مقیم فرانسە

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate