به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

به نجات چهار زن مبارز در خطر اعدام برخیزیم!

چهار زن مبارز شریفه محمدی، پخشان عزیزی، وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری توسط بیدادگاههای حکومت اسلامی به حکم شنیع بغی متهم شده‌اند. شریفه محمدی و پخشان عزیزی در طول سه هفته گذشته در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شدند. وریشه مرادی و نسیم غلامی سیمیاری نیز سال قبل به همین حکم متهم شدند و این خطر وجود دارد که آنها نیز به اعدام محکوم شوند.

هدف جانیان حاکم و پیام آنها روشن است. انتقام از زنان معترض و انتقام از مردم سرنگونی طلب و انقلاب زن زندگی آزادی. حکومت که نمی‌تواند و جرات نکرده است زنان را بدلیل بی‌حجابی و شکستن دیوار آپارتاید جنسیتی به اعدام محکوم کند، برای این چهار نفر پرونده ساخته، آنها را به همکاری با جریانات مسلح متهم کرده و به آنها اتهام سنگینی زده است تا زنان را مرعوب کند. زنانی که با بی‌حجابی سراسری و حضور قهرمانانه در صف اول تظاهرات‌ها ضربه سیاسی و ایدئولوژیک مهمی در ایران و در سطح جهان به حکومت زدند و دنیا را متوجه یک حقیقت مهم کردند که این رژیم مورد نفرت همه مردم است و رفتنی است. مقامات حکومت به عبث تصور می‌کنند با چنین احکامی می‌توانند فضای انفجاری در جامعه را عقب برانند و عمر خود را طولانی‌تر کنند.

کارزار گسترده دفاع از شریفه محمدی نشان داد که می‌توانیم صف گسترده و قدرتمندی در داخل و خارج کشور در مقابل جمهوری اسلامی تشکیل دهیم و آنچنان هزینه سیاسی این اتهامات و این احکام را برای حکومت آدمکشان بالا ببریم که نه جرات کند آنها را اعدام کند و نه جرات کند به زن دیگری چنین حکمی بدهد. با تمام قوا باید به یاری این چهار نفر معترض برخاست. باید همه بخش‌های جامعه برای لغو احکام اعدام و آزادی این زنان نقش ایفا کنند. از دانشجویان و دانش‌آموزان تا کارگران و معلمان و بازنشستگان، از زنان مبارز در سراسر کشور تا مردم انقلابی در کردستان و بلوچستان، از کلیه تشکل‌های مردمی و فعالین اجتماعی و سیاسی تا زندانیان سیاسی باید صف قدرتمند و متحدانه‌ای شکل بدهیم و در دل این کارزار خود را متشکل‌تر و منسجم‌تر کنیم. ایرانیان خارج کشور نیز این توان را دارند که نقش مهمی در شکل دادن به موج دیگری از اعتراض و بسیج افکار عمومی جهانی در حمایت از این زنان و علیه حکومت ننگین اسلامی ایفا کنند.

حزب کمونیست کارگری همه مردم آزاده در ایران و خارج کشور و کلیه نهادها، احزاب و سازمان‌های سیاسی را فرامیخواند که تلاش برای نجات این چهار زن آزاده را گسترش دهند. حزب کمونیست کارگری از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ مرداد ۱۴۰۳، ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate