برای لغو اتهام ضدانسانی « بَغْی » علیه زندانیان سیاسی و لغو مجازات « اعدام » مبارزه کنیم  

اطلاعیه نهاد های چپ و دمکراتیک 

برای لغو اتهام ضدانسانی « بَغْی » علیه زندانیان سیاسی و لغو مجازات « اعدام » مبارزه کنیم  

رژیم جمهوری خون، جنون و جنایت اسلامی ایران، رژِیم اعدام و قتل‌عام، در تابستانی دیگر دنبال گردن برای طناب‌های دارش می گردد!

باری طی روزهای اخیر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی حکم اعدام علیه «پخشان عزیزی» صادر کرده است. پخشان زن کرد، اهل مهاباد و دانش‌آموخته‌ی مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. او همچنین روزنامه‌نگار، مددکار اجتماعی، فعال حقوق زنان و کردها نیز هست و پیش از این چندبار بازداشت شده. مازیار طاطایی و امیر رئیسیان، وکلای پخشان عزیزی با بیان خبر صدور حکم اعدام برای پخشان عزیزی، گفتند: «متاسفانه شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای خانم پخشان عزیزی حکم اعدام صادر کرده است و این حکم امروز به ما ابلاغ شده و البته حکم بدوی است و ما در حال تدارک لایحه فرجام خواهی و ثبت اعتراض به این حکم هستیم». رژیم خون‌ریز اسلامی، بعد از چند دهه خونریزی و کشتار تحت قوانین «مجازات اسلامی» که در ماده ۲۸۷ آن آمده است: «گروهی که در برابر اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، قیام مسلحانه کند، “باغی” محسوب می‌شود و در صورت استفاده از سلاح، اعضای آن به مجازات اعدام محکوم می‏گردنند؛ اتهام «باغی» و«طاغی» را به افرادی که مدعی‌ست به صورت گروهی در مقابل آن، قیام مسلحانه می‏کنند (باغی) نسبت داده و علیه آن‌ها مجازات «اعدام» در نظر گرفته است. 

باری در دهه‌ی شصت و بعد از آن با هیمن حکم باغی بر پیشانی هزاران هزار نفر، تیغ خونبار نظام و داس مرگ اصابت کرد و با این بهانه اعدامشان نمود .  

امروز حاکمان سیاه دل حکومت دینی، همان مفهوم «باغی» را در کلمه “بَغْی” باز تکرار می‌کنند. چرا این کلمه صفت خشن‌تری را معنی می‌بخشد؛ بَغْی، خروج یا شورش علیه امام مشروع و حاکم اسلامی است و کسی که مرتکب بَغْی می‌شود، باغی خوانده می‌شود.

تاکنون تعدادی از زندانیان سیاسی که اتهام بَغْی بدان‌ها بسته شده و احتمال دارد به اعدام محکوم شوند، به‌ غیر از شریفه محمدی و پخشان عزیزی؛ فهیمه کریمی ، وریشه مرادی، نسیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهل آبادی، احسان روازژیان، امین سخنور، علی هراتی مختاری، حسین محمد حسینی، حسین اردستانی، امین شاه ولایتی، وحید بنی عامریان، پویا قبادی،محمد تقوی، مجتبی تقوی، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر، اصغر دانشفر. ونیز جابر صخراوی،عبدالامام زائری، علی صیاحی ،  محمدعلی عموری، علی حلفی، غلامحسین کلبی، مختارآلبوشوک، عیدو شه بخش، عبدالغنی شه بخش، عبدالرحیم قنبر زهی، گرگیج شه بخش وسلیمان شه بخش، همچنین زندانیان سیاسی دیگر از جمله وفا آذر پار، فرزانه معینی، ایزا فروغی مجاهد کورکور، رضا رسایی و سعید شیرازی. و … می‌باشند. 

صدورحکم با اتهام بَغْی برای این زندانیان و همچنین بازداشت تعداد کثیری از فعالین اجتماعی مناطق کردستان، بلوچستان و عشایر فارس و اعمال خشونت  قرون وسطایی بر آن‌ها، نشانه‌ی تداوم  سیاست سرکوب وسیع و سراسری علیه فعالین سیاسی است.

ما نهادهای چپ و دموکراتیک مدافعان آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی از همگان، از افکار عمومی آزادیخواه، فعالین اجتماعی- سیاسی، فعالین و مدافعان حقوق کارگران، همه‌ی تشکل‌های کارگری، همه‌ی نهادها و سازمان‌های آزادیخواه، نهادهای مدافع حقوق بشر، فعالین حقوق زنان و تشکل‌های فمنیستی مدافع حقوق زنان، از احزاب و سازمان‌های سیاسی و چپ و اتحادیه‌های کارگری تقاضا می‌کنیم این اقدام غیر انسانی و فاشیستی حکومت را محکوم نمایند و برای نجات جان شریفه محمدی و پخشان عزیزی  مسئولانه و پیگیر تلاش کنند. ما از همگان تقاضا می‌کنیم از هیچ اقدامی تا رهائی این زنان مبارز فروگذار نکنند.

ما خواهان آزادی بی قید شرط همه‌ی زندانیان سیاسی هستیم!

تلاش کنیم برای نجات شریفه محمدی و پخشان عزیزی و دیگر دارندگان اتهام «بَغْی» یا «باغی»، کمپین‌ها، کارزارهای متنوعی را به شکل گسترده در سراسر جهان سازمان دهیم.

همبستگی، اعتراض و اتحاد ما می‌تواند، از گسترش اعدام، توحش و جنایات حکومت جلوگیری کند!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
سرنگون باد نظام جمهوری اسلامی!
زنده باد آزادی، برابری، دموکراسی، عدالت اجتماعی!

هیئت هماهنگی نهادهای چپ و دموکراتیک

پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ جولای ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate