بیانیه شماره ۴ کارزار«علیه حکم شصت سال زندان برای فعالین حقوق زنان در گیلان»

بیانیه شماره ۴ کارزار«علیه حکم شصت سال زندان برای فعالین حقوق زنان در گیلان»

اجرای حکم حبس سارا جهانی و یاسمین حشدری از فعالان حقوق زنان در گیلان به تعویق افتاد!
بنابر اخبار رسیده به کمیته آزادی زندانیان سیاسی، در حالیکه دیروز، سارا جهانی، یاسمین حشدری و هومن طاهری سه تن دیگر از یازده فعال حقوق زنان در گیلان از« پرونده مرداد ۱۴٠۲» بازداشت و راهی زندان شدند، اجرای حکم زندان سارا جهانی و یاسمین حشدری به تعویق افتاد.

سارا جهانی در یک ویدیو کلیپ قبل از رفتن به زندان، شجاعانه از استقامت شان و حمایت قوی خود از انقلاب «زن، زندگی، آزادی» گفت. او در این ویدیو گفت؛« اون شبی که حکم مون اومد با همین لباسم هم اینجا نشستم و گفتم هر اتفاقی بیفته بازم از جامون بلند میشیم و میگیم «زن، زندگی، آزادی». الان هم فردا میخواهم لاکان خودم را معرفی بکنم و بازم میگم اگر اجازه بدهید زنده بمانیم، باز هم بلند میشیم و میگیم «زن، زندگی، آزادی»

این پیام کوبنده تنها پیام سارا جهانی نیست بلکه پیام هزاران زن، جوان، مرد و کودکی است که انقلاب بی نظیر و باشکوت «زن، زندگی، آزادی» را رقم زدند.
تعداد بیشتری از این فعالین، از جمله زهره دادرس، زهرا دادرس، آزاده چاووشی، نگین رضایی، فروغ سمیعی نیا و هومن طاهری با مشکلات سلامت روبرو هستند. بیشتر این مشکلات بدلیل اعمال خشونت و آزار و اذیت فیزیکی و روانی در زمان بازجویی، پدید آمده است.

«عدم امکان دارو و درمان ویژه»«تحقیر و آزار و اذیت جسمی و روانی» « تهدید به تجاوز جنسی» و «تهدید به مرگ» مصداق بارز شکنجه و به مصابه «جنایت علیه بشریت» است.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در تاریخ ۲۲ تیر ماه برابر با ۱۲ جولای کارزاری را « علیه حکم شصت سال زندان برای فعالین حقوق زنان درگیلان» اعلام کرده است.
تعدادی دیگری از فعالین مدنی در گیلان زیر فشارهای امنیتی در معرض بازداشت هستند. شریفه محمدی فعال کارگری دیگری از گیلان به اعدام محکوم شده است. کارزار وسیع و قوی برای آزادی وی در سراسر جهان براه افتاده است.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی از همه افراد،سازمانها، نهادها و احزاب میخواهد تا در یک همبستگی و درحمایت از فعالین در گیلان، به کارزار لغو مجازات های زندان و اعدام بپیوندند.
ما می توانیم با یک اتحاد سراسری در داخل و خارج از کشور، خواست آزادی بی قید و شرط فعالین مدنی و سیاسی را از کردستان تا گیلان به یک مطالبه عمومی تبدیل کنیم.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی در ایران
۱۸ جولای ۲٠۲۴
۲۸ تیر ۱۴٠۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate