کارزار حمایت از شریفه با قدرت ادامه دارد

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۵

کارزار حمایت از شریفه با قدرت ادامه دارد

هشتاد نفر از فعالین جنبش زنان، فعالان سیاسی و مدنی، دادخواهان، فعالین و آسیب دیدگان انقلاب زن زندگی آزادی با انتشار بیانیه مشترکی حکم اعدام شریفه محمدی را محکوم کرده و اعلام کردند که حکم اعدام شریفه باید فورا لغو شده و شریفه بدون قید و شرط آزاد شود.

در این بیانیه آمده است: «ما امضا کنندگان این بیانیه اعلام میداریم حکم اعدام شریفه محمدی قویا محکوم است و باید فورا لغو شود. شریفه محمدی هیچ جرمی مرتکب نشده و باید فورا و بی قید و شرط آزاد شود و پرونده امنیتی و قضایی او مختوم اعلام گردد.

ما امضا کنندگان این بیانیه ضمن محکومیت هرگونه پرونده سازی برای شریفه محمدی، تاکید می‌کنیم مطالبه‌گری، اعتراض، اعتصاب، تشکل و عضویت در حزب سیاسی، جملگی از حقوق ابتدایی انسان قرن بیست و یکم است و ما از تمامی این حقوق قاطعانه دفاع می‌کنیم. ما از تمامی مردم آزادیخواه به ویژه از زنان و کارگران میخواهیم که به مبارزه خود قدرتمندانه‌تر ادامه دهند چرا که روش مقابله با ایجاد ارعاب و اختناق، تنها و تنها مبارزه مستمر، اتحاد و همبستگی، برپایی اعتراضات و اعتصابات است. ما امضا کنندگان این بیانیه از داخل و خارج کشور از تمامی سازمانهای بین‌المللی به ویژه کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل میخواهیم که به صدور حکم اعدام شریفه محمدی، رسیدگی کرده و نه تنها جمهوری اسلامی را برای صدور این حکم شنیع محکوم کنند بلکه برای لغو آن دست به اقدام شوند».

ماری لاولر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در شبکه ایکس تحت عنوان «اخبار آزار دهنده از ایران» نوشته است: «شریفه محمدی فعال کارگری و صنفی به دلیل فعالیت هایش در دادگاه به اعدام محکوم شده است . فعالیت حقوق بشری جرم نیست و ایران باید به سرکوب و ارعاب مدافعان حقوق بشر از طریق چنین احکامی پایان دهد».

در خارج کشور نیز تجمعات در حمایت از شریفه همچنان ادامه دارد. روز ۱۶ جولای (۲۶ تیرماه) تجمعی در فرانکفورت در حمایت از شریفه برگزار شد. در روزهای آینده نیز تجمعاتی از جمله در گرونینگن هلند روز ۱۹ جولای و در کلن آلمان ۲۰ جولای فراخوان داده شده است.

حکم اعدام شریفه محمدی و فعالیت‌های مختلف در داخل و خارج کشور برای آزادی او انعکاس وسیعی در رسانه‌های فارسی زبان داشته است. پتیشنی نیز در حمایت از شریفه شروع شد و تا کنون بیش از ۴۵۰۰ نفر آنرا امضا کرده‌اند.

کارزار حمایت از شریفه محمدی کارزاری علیه مجازات اعدام، برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، علیه زن ستیزی و دفاع از حق تشکل و اعتراض و اعتصاب و تحزب است. این کارزاری مهم در فضای سیاسی کنونی در ایران است و باید با تمام قوا از آن حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۷ جولای ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate