عاشورای رژیم اسلامی در کانادا و اعتراض ما

عاشورای رژیم اسلامی در کانادا و اعتراض ما

از هشت سال پیش که دسته‌های عاشورا با حمایت جمهوری اسلامی ایران در تورنتو راه افتاد، ما مخالفین رژیم اسلامی نیز متحد و یکپارچه به مقابله با آنها پرداختیم. در سالهای اول تلاش کردیم با اعتراض خیابانی آنها را از خیابان‌های تورنتو، بخصوص خیابان اصلی یعنی خیابان “یانگ” و نزدیک پلازای ایرانیان جمع کنیم. با اعتراضات یکپارچه ما، در سالهای گذشته پلیس تعدادی  از آنها را دستگیر کرده و آنها را به پلازای ایرانیان راه نداد و بعد حتی آنها را مجبور کرد در کلیسائی فرعی جمع شده و عاشورایشان را در کلیسا به پایان برسانند! در دو سال گذشته آنچنان تحت فشار اعتراضات ما بودند که به مسجدی در گوشه شهر “اسکاربورو” خزیدند.

امسال بار دیگر خواستند در روز سه شنبه ۲۶ تیر مصادف با ۱۶ جولای در خیابان یانگ و پلازای ایرانیان ابراز وجود کنند که ما از چند روز قبلتر تلاش گسترده‌ای را برای اعتراض به این بساط حکومتی و جلوگیری از آن آغاز کردیم. روز سه‌شنبه، در هوای بارانی بسیار شدید از ساعت ۸ صبح  برای اعتراض در خیابان آماده شدیم. به طور جدی وارد مذاکره با پلیس تورنتو شدیم و مهمترین خواسته مان را اعلام کردیم که به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد که جمهوری اسلامی تحت نام عاشورا در خیابانهای تورنتو و مخصوصا خیابان یانگ و به ویژه پلازای ایرانیان ابراز وجود کند.

در نتیجه اعتراض ما  آنها مجبور شدند به جای خیابان اصلی، به یک پارک و مسیر فرعی بروند.  با ادامه اعتراض ما و اعلام مجدد از طرف ما که اجازه نخواهیم داد آنها به پلازای ایرانیان برگردند، پلیس از وسط راه  مانع آمدن  آنها به پلازا شد.

یک بار دیگر اعلام میکنیم که ما به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد هیچ شهر کانادا از جمله تورنتو به محلی برای جولان عوامل رژیم اسلامی تحت هیچ عنوانی از جمله عاشورا تبدیل شود. ما متحد و یکپارچه در کنار دیگر آزادیخواهان و مخالفین رژیم تا سرنگونی کامل رژیم استوار ایستاده‌ایم.

لازم به یادآوری است که در اثر سالها تلاش و اعتراضات وسیع علیه تحرک جمهوری اسلامی در کانادا، دولت کانادا سفارت جمهوری اسلامی را تعطیل کرده، سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده و قتل عام تابستان ۶۷ را به عنوان جنایت علیه بشریت شناخته است.

منتشر شده در ژورنال شماره ۸۷۵

به سردبیری محسن ابراهیمی

https://www.youtube.com/watch?v=zNd4sTGctw4

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate