تهدید و هجوم تازۀ جمهوری اسلامی به کارزارِ کنشگران سیاسی و فرهنگی تبعیدی

 

اطلاعیهٔ کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید»

 

تهدید و هجوم تازۀ جمهوری اسلامی

به کارزارِ کنشگران سیاسی و فرهنگی تبعیدی

 

جمهوری اسلامی از آغاز برقراری سلطۀ خود، سیاستِ سرکوب و هجوم به کارزارهای سیاسی و فرهنگی را در پیش گرفته و دامنۀ این هجوم را با شگردها و ترفندهای گوناگون به کارزار کنشگران تبعیدی نیز گسترانیده است.

سیاهۀ هجوم جمهوری اسلامی در این زمینه ها بسیار دامنه دار است و تاکنون برآیند دهشتباری چون کشتار کنشگران سیاسی و فرهنگی را در پی داشته و بسیارانی را در داخل و خارج کشور به قتل رسانده است. جمهوری اسلامی به تازگی نیز در زد و بند با دولت های اروپایی و به ویژه، پس از آزادی اسدالله اسدی از زندان بلژیک و حمید نوری جانی از زندان استکهلم، یورش تازه ای را علیه کنشگران تبعیدی سازمان داده تا بلکه بتواند از ادامه کارزار آنان برای آزادی و آگاهی رسانی  جلوگیری کند. برای نمونه، نیمه شب ۹ ژوئیه ۲۰۲۴ افراد ناشناخته ای در استکهلم سوئد با آسیب رساندن به خودروی خانم گیسو شاکری، یکی از هموندان کانون نویسندگان و انجمن قلم ایران «در تبعید» و شکستن شیشهٔ آن با سنگ، یادداشتی با این محتوا، به زبان سوئدی از خود به جای گذاشتند: 

«ما می دانیم که تو چکار می کنی. به کارت پایان بده. دفعهٔ آینده دیگر فقط ماشینت نیست که صدمه می بیند.»

نا گفته پیداست که هیچ نیرویی، غیر از «سربازان گمنام امام زمان» انگیزهٔ لازم برای ترور مخالفان خود را ندارد. در واقع، جمهوری اسلامی که از کارزار کنشکران فرهنگی- سیاسی در جریان دادگاه حمید نوری زیان بسیار دیده است، اکنون بیهوده می کوشد با تهدید و هجوم، نقشی بازدارنده در اینگونه مبارزه ها ایفا کند. باید افزود که گیسو شاکری از کنشگرانی بود که در جریان برگزاری این دادگاه، حضوری کوشا داشت و در همین راستا، جمهوری اسلامی کوشید با تهیهٔ یک فیلم مستند و نمایش آن در تلویزیون ایران، انگشت اتهام و تهدید را به سوی او نشانه رود.

کانون نویسندگان ایران «در تبعید» و انجمن قلم ایران «در تبعید»، بر پایهٔ منشور و آرمان خود در پشتیبانی از آزادی اندیشه و بیان، همچون گذشته، در برابر تروریسم و سرکوب جمهوری اسلامی ایستاده و هر گونه زد و بند این حاکمیت ارتجاعی را با حکومت های سلطه گر جهان، افشا و محکوم می کند.

کانون نویسندگان ایران «در تبعید» – انجمن قلم ایران «در تبعید»

 

۱۲ ژوئیه ۲۰۲۴

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate