حکم ضد انسانی اعدام شریفه باید لغو شود!


حکم ضد انسانی اعدام شریفه باید لغو شود!

هنوز چند روز از اظهارات رئیس قوه قضائیه حکومت اسلامی مبنی بر مدارا و عدالت و… در مناظره های انتخاباتی نگذشته بود که دادگاه انقلاب گیلان برای فعال کارگری شریفه محمدی به دلیل فعالیت های اجتماعی اش حکم ضد انسانی اعدام را صادر کرد. همزمان با اعلام این حکم تعداد زیادی از فعالین کارگری و معلمان که پیش از این برای 

آنها احکام زندان صادر شده بود، از جمله پنج تن از زنان فعال در حوزه حقوق زنان در گیلان ، بلافاصله پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری برای اجرای حکم زندان،  توسط  اجرای احکام قوه قضائیه احضار شدند.

این اولین بار نیست که  فعالان کارگری و نیروی کار، قربانی جنگ و جدل ها ی خانوادگی جناح های حاکمیت سرمایه اسلامی میشوند. ناگفته پیداست که همه این کشمکش ها بر سر شیوه  و روش های متفاوت چپاول و استثمار هر چه بیشتر بخش های اصلی جامعه یعنی کارگران و مزدبگیران است و قربانیان اجتماعی، اقتصادی و قضائی این جدالها همواره  نیروی کار بوده است.

حکم ضدانسانی اعدام برای شریفه محمدی نیز تنها به دلیل کارگر و زن بودن برای این فعال کارگری صادر شده است، تا هم از زنان به عنوان گسترده ترین بخش معترض به  بی حقوقی اجتماعی و هم از طبقه کارگر به عنوان نیروی اصلی اعتراض به شرایط  معیشتی و اجتماعی، زهر چشم گرفته شود.

ضرورت مبارزه با مجازات اعدام به طورعمومی بر هیچ انسان شریفی پوشیده نیست، اما مبارزه برای لغو حکم ضد انسانی صادر شده برای شریفه محمدی و آزادی بی قید و شرط  او در شرایط حاضر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با تلاش منسجم و گسترده  برای لغو این مجازات ضد انسانی، نه فقط گا می جدی در مبارزه عمومی بر علیه مجازات اعدام  برداشته ایم، بلکه نشان خواهیم داد که عقب راندن جناح های مختلف حاکمیت کنونی سرمایه در ایران فقط با مبارزه متشکل کارگران و فعالین نیروی کار در سایر عرصه ها امکان پذیر و عملی است.

با مبارزه ای منسجم، متحد و متشکل برای آزادی بدون قید و شرط شریفه محمدی، زمینه مبارزه برای آزادی همه فعالین کارگری زندانی و سایر زندانیان سیاسی  و مبارزه گسترده برعلیه مجازات اعدام را فراهم کنیم.

کارزار پشتیبانی از کارگران ایران

نهادهای همبستگی با جنبش کارگری در ایران

شورای همراهی با آلترناتیو کارگری در ایران

 تیرماه ۱۴۰۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate