حمایت از کارزار حمایت از شریفه در داخل و خارج کشور در حال گسترش است

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۳

 

حمایت از کارزار حمایت از شریفه در داخل و خارج کشور در حال گسترش است

بازنشستگان شوش و کرمانشاه در تجمع اعتراضی امروز با شعار شریفه محمدی آزاد باید گردد حمایت خود را از شریفه اعلام کردند.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) نیز در بیانیه‌ای حکم اعدام شریفه را محکوم کرده و ضمن تاکید بر حق تشکل‌یابی اعلام کرده است که «جنبش زن زندگی آزادی به عنوان یکی از مهمترین جنبش های تاریخ معاصر ایران واجد دستاوردهای مهمی بود که یکی از آنها پیشتازی زنان و دختران این سرزمین در صف مطالبه‌گری از حاکمیت است. اینکه حاکمیت با همه تلاش‌ها و بسیج نیروهای اجتماعی، انتظامی و امنیتی خود، همچنان نتوانسته است، جنبش زنان ایران در پیگیری مطالبه حجاب اختیاری را متوقف کند، نشانه‌ای از افزایش قدرت زنان و دختران ایرانی در پیگیری مطالبات عمومی خود می باشد.

صدور حکم اعدام برای این فعال کارگری نیز نمی‌تواند خللی در عزم این جنبش‌ها در پیگیری مطالبات اجتماعی ایجاد کند».

نسرین جوادی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران با پیوستن به این کارزار نوشته است: “شریفه محمدی برای دفاع از شرایط مادی طبقه کارگر و برای پایان دادن به بهره کشی از آنان مبارزه می‌کرد”. شریفه باید بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود. محبوبه فرحزادی معلم بازنشسته در دفاع از شریفه محمدی و علیه اعدام او مینویسد: با من از اعدام مگو؛ که من  معلم و زندگی را می‌سازم. کشتن انسان نه افتخار است و نه  مرا می ترساند. شریفه محمدی آزاد باید گردد. تومار اعتراضی آنلاینی از سوی کمپین دفاع  از شریفه محمدی را نیز بیش از ۳۷۰۰ نفر امضا کرده اند.

در سطح بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری بیشتری به کارزار حمایت از شریفه پیوسته‌اند از جمله کلکتیو سندیکایی فرانسه، متشکل از ۵ سندیکای کارگری عمده این کشور شامل کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار (س.اف.د.ت)، کنفدراسیون عمومی کار (س ژ ت)،  کنفدراسیون متحده سندیکایی  (اف. اس. او)، اتحاد سندیکایی همبستگی (سولیدر) و اتحاد ملی سندیکاهای مستقل (او. ان. اس. آ) طی بیانیه‌ای تحت عنوان “از اعدام شریفه محمدی مدافع حقوق شهروندی و کارگری جلوگیری کنیم!” خواهان ابطال حکم اعدام علیه شریفه محمدی و آزادی فوری او شده است. کنفدراسیون اتحادیه ههای کارگری دانمارک

کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگران دانمارک، اتحادیه کارگری (اچ.ک) مربوط به شاغلان بخش‌های مختلف خدمات و توزیع، اتحادیه کارگری (اف.او. آ) سومین اتحادیه بزرگ کارگری دانمارک، اتحادیه سراسری مربیان کودک (اف.ال.اس)، اتحادیه کارگران ساختمان و محیط سبز، اتحادیه متخصصین (آی.تی) اتحادیه پرستاران دانمارک و اتحادیه آکادمیسین‌های دانمارک  حکم اعدام شریفه محمدی را بشدت محکوم کرده و خواستار آزادی او شدند. در بخشی از این بیانیه آمده است: “کارگران در ایران در مبارزه بر علیه نظام استثمار و حقوق پایه‌ای خود، از حق ایجاد تشکل مستقل برای دفاع از خود محرومند. مبارزه بر ای حقوق کارگران هرگز نباید جرم تلقی شود و حکم اعدام شریفه محمدی فقط نشانه سرکوبگری و غیرانسانی بودن رژیم ایران میباشد. ما از همه سازمانهای کارگری، زنان و حقوق بشر میخواهیم که خواهان ابطال فوری این حکم ناعادلانه و بدون دلیل شوند و از آزادی فوری و بی‌قید و شرط شریفه محمدی و همه زندانیان سیاسی دفاع کنند.

تجمعاتی نیز در گوتنبرگ سوئد، گرونوبل در فرانسه، آمستردام در هلند و هامبورگ در آلمان در حمایت از شریفه در روز ۱۳ جولای (۲۳ تیر) برگزار شد. تجمعات بیشتری در راه است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۴ جولای ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate