حکم اعدام شریفه محمدی زن، کارگر، رمزگشايی از یک پیام

حکم اعدام شریفه محمدی

زن، کارگر، رمزگشايی از یک پیام

صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی یک پرونده سازی آشکار و نمونه دیگری از شناعت «عدالت اسلامی» است. نهادهای اطلاعاتی رژیم اسلامی استاد این روشهای نخ نما هستند. پرونده های بیشماری وجود دارند که فرد از دنیا بیخبر را زیر شکنجه وادار به قبول خواست بازجویان از جمله «جاسوسی» برای آمریکا و اسرائیل، «عملیات تروریستی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و یا رابطه با احزاب «منحله» کردند و با اعدام زندانی «قدرت» شان را به رخ جامعه معترض کشیده اند.  

اما چرا شریفه محمدی؟ چرا صدور و اعلام چنین حکمی یکروز قبل از نمایش دور دوم انتخابات؟ شریفه محمدی سالها قبل مانند دهها نفر دیگر، عضو «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل کارگری»، یک نهاد فعالین علنی و قانونی حامی کارگران بوده و سالهاست از آن جدا شده است.  

شریفه یک زن است. شکنجه و آزار یک زن و یک مادر انعکاسی از نفرت عمیق رژیم اسلامی علیه زنان آزادیخواه و انقلابی است. زنانی که علیه اسلام و حجاب و آپارتاید بپاخاسته اند، ننگ بردگی را نمی پذیرند، آزادی و برابری را حق مسلم خود میدانند و همه طرحهای سرکوب ضد زن را با مقاومت و مبارزه به شکست کشانده اند. زنانی که رادیکالیسم و شجاعت شان جیغ دایناسور آخوندها را درآورده است. 

شریفه یک فعال اجتماعی و حامی حقوق کارگران است. جنبش کارگری فعالترین و موثرترین جنبش اجتماعی ایران است. جنبشی که در شرایط ممنوعیت قانونی تشکل کارگری و «حرام» بودن اعتصاب، سالی چند هزار اعتصاب برپا میکند. جنبشی که علیرغم سرکوب خشن موتور محرکه کلیه اعتراضات اجتماعی و محور مبارزه علیه فقر و فلاکت و استثمار و استبداد است.    

و بالاخره بحران همه جانبه و موقعیت شکننده داخلی رژیم از یکسو، امواج نفرت و نارضایتی مردم از اسلام و آخوند و پتانسیل اعتراضی عظیم علیه میلیاردرهای سرمایه دار از سوی دیگر، نیاز بیش از پیش حکومت را به تنها تکیه گاهش یعنی سرکوب خشن و مستمر تاکید میکند. 

اعلام حکم اعدام شریفه یک روز قبل از نمایش دور دوم، بازداشت زهره دادرس و احضار کلیه فعالان پرونده گیلان خانم ها؛ فروغ‌ سمیع‌نیا، جلوه جواهری، متین یزدانی، یاسمین حشدری، نگین رضایی، آزاده چاوشیان، سارا جهانی و هومن طاهری، جهت اجرای حکم حبس در زندان لاکان رشت، از پیام رژیم اسلامی به جامعه معترض رمزگشايی میکند. رژیمی که در انتخابات مسخره اش علیرغم اتحاد و تلاش باندهای متفرقه جنایتکار اسلامی پوزه اش به خاک مالیده شده و شکست سنگین دیگری را متحمل شده است. رژیمی که دنبال بند و بست با دولتها و مذاکرات و وقت خریدن است و ناچار شده روی عنصری نوکر و قاتل مانند مسعود پزشکیان توافق کند. رژیمی که میداند جامعه ضعف و زبونی اش را می بیند و معترض تر و متوقع تر از پیش حضور خواهد یافت. پیام رژیم اینست که جامعه نباید از اختلافات درون خانوادگی ما بهره برد، توقعاتش بالا برود و علیه نظام تعرض کند. جمهوری اسلامی با پرونده سازی و تشدید توحش علیه زنان و کارگران به سیاست «سرکوب پیشگیرانه» پسا-انتخاباتی روی آورده است. اتهام «بغی» حرف مفت است، مانند همه سخنان و اراجیف خامنه ای و آخوندها. مسئله تعرض به کانونهای تپنده اعتراض برای در موضع دفاعی قرار دادن جامعه است. 

پیام تان را گرفتیم، تلاش تان بیهوده است! نه سرکوب نه زندان دیگر اثر ندارد! شما جنایتکاران و قاتلین سریال باید منتظر دادگاه های مردمی باشید! شریفه محمدی و کلیه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند، به قدرت مبارزه و اتحاد آزادشان می کنیم! جنبش طبقه کارگر، جنبش آزادی زن، نسل جوان انقلابی گورکنان ارتجاع و استبداد اسلامی اند. ما میمانیم، شما رفتنی هستید!

#شریفه_محمدی

#اعدام_قتل_عمد_دولتی_است

۱۱ ژوئیه ۲۰۲۴      

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate