اعلامیه مشترک سازمان های کمونیستی در مورد انتخابات اتحادیه اروپا

اعلامیه مشترک سازمان های کمونیستی در مورد انتخابات اتحادیه اروپا

                             تحریم شرکت در انتخابات! 

این اتحادیه ابزار استثمار، اشغال و سرکوب کارگران و مردم است!

این اتحادیه سنگر نژادپرستی و جنگ است!

اعلامیه مشترک سازمان های کمونیستی در مورد انتخابات اروپا

راه کارگران و مردم به راهی  خارج از پارلمان اروپا و بیرون از اتحادیه اروپا منتهی می شود! خروج از این اتحادیه و عدم حضور در انتخابات اروپا! 

انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه و ژوئن امسال در حالی برگزار می شود که حملات متعدد در سطوح مختلف به حقوق مردم اروپا صورت می گیرد. آنها همچنین در زمان جنگ و درگیری خونین در قاره اروپا رخ می دهند. 

در سال‌های اخیر، قدرت‌های امپریالیستی مسلط در اتحادیه اروپا، استثمار و غارت مردم و کارگران را در تمام کشورهای اروپایی عمیق‌ترو تحکیم کرده‌اند. آنها اقدامات سختگیرانه ریاضتی را ارائه کرده اند، استثمار طبقات فقیر و متوسط ​​با کاهش حقوق و تعرض به حقوق کار آنها تشدید شده است و کشاورزان در قالب “سیاست کشاورزی مشترک اروپا” مورد حمله قرار گرفته اند. جوانان همچنان در کانون حملات حاکمان به آموزش و پرورش و وضعیت کاری آنها قرار داشتند. «دستورالعمل‌های بولونیا» در دانشگاه‌ها نه تنها نتوانسته شرایط تحصیلی را بهبود بخشد، بلکه در واقع آنها را به شدت بدتر کرده بطوریکه بسیاری از جوانان را مجبور به ترک این مسیر آموزشی کرده است. به طور کلی، اتحادیه اروپا ضربه سنگینی به جوانان طبقه کارگر، جوانان فقیر، مردم در لبه فقر، مهاجران و سایر «شهروندان درجه دو» وارد کرده است. از یک سو، این محدودیت‌های ناشی از سیاست‌ و اقدامات ریاضتی  نهایتا در بسیاری از جاها پذیرفته شد، اما در عین حال به طور فزاینده‌ای آشکار شد که هیچ حقوق دموکراتیک دائمی برای این بخش‌های جامعه در نظام کنونی وجود ندارد. 

در سال‌های اخیر بار دیگر تأیید شد که اتحادیه اروپا از جنگ‌های ناعادلانه حمایت می‌کند و مستقیماً در آن دخالت دارد. او یکی از مسئولین اصلی کشتار مردم است. جنگ ناعادلانه در اوکراین مُهر امپریالیسم روسیه و آمریکا را دارد. این جنگ همچنین مهر اتحادیه اروپا و ترویج سیستماتیک گروههای  فاشیستی در این کشوررا برخود دارد. البته مردم اوکراین حق دارند در برابر هرگونه تهاجم از خود دفاع کنند و برای استقلال خود بجنگند. اما این حق توسط دولت مرتجع زلنسکی و طبقه حاکم اوکراین و یقیناً امپریالیست های ناتو و اتحادیه اروپا امکانپذیر نیست. 

در عین حال از پاکسازی قومی جاری در فلسطین توسط نیروهای اتحادیه اروپا حمایت می شود. آنچه که اهمیت دارد این است که کشورهای اتحادیه اروپا به سرکوب هرگونه تلاش برای همبستگی با مردم فلسطین اولویت می دهند. تصمیم پارلمان اروپا برای حمایت قاطع از «حق اسرائیل برای “دفاع از خود” در حالی صورت میگیرد  که قتل عام طولانی مدت مردم فلسطین که سال ها در اشغال دولت فاشیست اسرائیل زندگی می کنند در غزه درجریان است.

 

اینها نمونههای بارزی است که چگونه ارزش مفاهیمی همانند دموکراسی و انسانیت در اتحادیه اروپا تضعیف شده است. واضح است که همبستگی با مردم فلسطین و مبارزه برای آزادی  به معنای مبارزه با اتحادیه اروپای جنگ طلب و نیز تحریم انتخابات آن است. 

سیاست های به شدت نژادپرستانه و ظهور احزاب راست افراطی در کشورهای اتحادیه اروپا و در پارلمان اروپا مورد حمایت نیروهای مرتجع، نژادپرست و ضد کمونیستی نظام است. با توجه به این موضوع، ما خواهان برابری سیاسی، اجتماعی و کاری برای همه پناهندگان و مهاجران هستیم. این تنها از طریق مبارزه مشترک مردم، مهاجران و پناهندگان محقق می شود. 

در اتحادیه اروپا، نیروهای فاشیستی جدیدی ظهور کرده و نیروهای قدیمی تقویت شده اند که نشان دهنده افراطی ترین اشکال سرمایه داری، استثمار و تبعیض اجتماعی، قومی، مذهبی، فرهنگی و جنسیتی هستند. کل این تهاجم ایدئولوژیک و سیاسی که به موازات چندین دهه حمله به حقوق و دستاوردهای طبقه کارگر انجام شده، برای بورژوازی امپریالیستی اتحادیه اروپا ضروری بود. هدف آنها این بود که کانون توجه کارگران و ستمدیدگان را منحرف و آنها را برای بحران جاری سرزنش و مقصر قلمداد نمایند. سیاست های افراطی و فاشیستی جناح راست در تضاد با اتحادیه اروپا نیستند، برعکس: آنها «گوشت و خون» آن هستند. این روند بیانی از سیاست نظام سرمایه داری و امپریالیستی است و نمونه ای از شرایط خطرناک و بحرانی اتحادیه اروپاست. 

شیوع همه‌گیری کرونا در ابتدا برای فرآیند تولید و کل نظام سرمایه‌داری مشکل ایجاد کرد، اما سپس از آن به عنوان فرصتی برای  تشدید حملات و بهانه‌ای برای قوانین متعددی که علیه کارگران و مردم بود، استفاده شد. 

اسطوره «اروپای خلقها»،  بصورت چهره اجتماعی و انسانی اتحادیه اروپا، در این زمان بصورت آشکارا در حال فروپاشی است و سیمای واقعی خود را نشان می دهد. این چهرهِ جنگ، استثمار و بربریت است. این چهره سرمایه داری امپریالیستی است که تنها به انباشت سود و برتری سیاسی خود بر مخالفان خود علاقه دارد. برای هر کسی که دوست دارد ببیند واضح است که تعداد انگشت شماری از کشورهای امپریالیستی بر اتحادیه اروپا حکومت می کنند. روشن است که آنها استثمار سایر مردم و طبقه کارگر را توسط طبقات حاکم خود را ترویج می کنند و ثروتهای باقی مانده را از کشورهای وابسته بیرون می کشند. این واقعیت اتحادیه اروپاست. اتحادیهای که تضادهای آشتیناپذیری بر آن حاکم است. اتحادیه ای که از درون محکوم به شکست است. 

این ساختار پوسیده و استثمارگر برای حفظ مشروعیت خود در برابر مردم ظاهرا به دموکراسی متکی است. کار پارلمان اروپا این است که مردم را سرگردان کرده و آنها را متقاعد کند که اتحادیه اروپا در حال تغییر است و می توان آنرا اصلاح کرد. اما حقیقت این است که پارلمان اروپا یک عروسک خیمه شب بازی بدون هیچ کارکرد معنادار و واقعی است، نمایشی که برای فریب مردم اروپا و منحرف کردن آنها از مبارزه آنها به نمایش گذاشته شده است. این یک «گلخانه» است که در آن لابی گری و سایر اشکال فساد رشد می کند. تنها چیزی که به اصطلاح نمایندگان پارلمان اروپا احساس وظیفه می‌کنند «کیسه‌های پول» است که از سرمایه‌داران برای پیشبرد منافع خود در داخل و خارج از اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند.

ما از مبارزات مردم و کارگران حمایت می کنیم، مبارزاتی  که دولت های اتحادیه اروپا زیر ضرب قرار داده  و واقعیت زندگی آن را آشکار میکند . ما از اعتصاباتی که در فرانسه برای حقوق بازنشستگی مردم که بتوانند با آن زندگی کنند حمایت می کنیم. اعتصاب کارگران حمل و نقل در آلمان و اسپانیا. ما از مبارزات کشاورزان حمایت می کنیم، همانطور که اخیراً در فرانسه و یونان اتفاق افتاد. ادامه و راه دستیابی  به عدالت برای مبارزات کارگران و خلق ها در پذیرش توهمات رقت بار درباره پارلمان اروپا و اتحادیه اروپا نیست. بسیج توده کارگر، در عین حال امید به آینده ای بهتر برای کارگران و مردم اروپا الزامی است. 

مسیررهائی مردم خارج از پارلمان اروپا و علیه اتحادیه اروپا تعیین میشود راهی برای همبستگی و برادری . این تنها راه مبارزه برای زندگی با حقوق اولیه در مبارزه با امپریالیسم و ​​استثمار است. چنین امر حیاتی تنها از طریق جبهه مشترک خلق ها در برابر این اتحادیه وحشی و ارتجاعی امپریالیست ها و سرمایه داران حاصل می شود. همه ما که این سند را امضا می‌کنیم : سازمان‌های چپ و کمونیستی از ستایش ساختار امپریالیستی ارتجاعی خودداری می‌کنیم. ما از شرکت در یک روند پوچ و مضحک مانند انتخابات اروپا خودداری می کنیم. ما از مردم می خواهیم که به طور دسته جمعی از انتخابات اروپا دور بمانند و فعالانه برای آوردن جنبش کارگری به خط مقدم مبارزات مبارزه کنند. ما از مردم اروپا می خواهیم که در انتخابات اروپا شرکت نکنند، زیرا این یک بازی مسخره است و در عوض در مبارزه با سیاست های اتحادیه اروپا فعال شوند. ما از دموکرات ها و مردم مترقی می خواهیم که به سیاست های جنگ افروزانه مورد حمایت اتحادیه اروپا که جنگ را به همسایگی ما آورده است، پایان دهند. ما برای خروج کشورهایمان از ساختار اتحادیه اروپا مبارزه می کنیم. ما از حق مردم برای مبارزه برای حقوق خود و مبارزه برای جامعه ای بدون استثمار و جنگ حمایت می کنیم. ما از همه می خواهیم که انتخابات اروپا را تحریم کرده و در مبارزات مردم شرکت کنند! 

                            – نه به اتحادیه اروپای سرمایه داران و امپریالیست ها!

برای تحریم انتخابات اتحادیه اروپا!

– برای یک جبهه بین المللی ضد امپریالیست- جبهه کارگران و مردم اروپا علیه جنگ، نژادپرستی و فاشیسم!

– مرگ بر سیاست ضد کارگری و سیاست بین المللی ریاضت و بربریت اجتماعی!

سازمان های امضاکننده:

KKE (ml) – یونان، برای ساختمان کمونیستی – آلمان، با وجود همه اینها- آلمان ، اتحاد کمونیستی ، (vp– OCML)- فرانسه، کمونیستهای انقلابی(RK)- نروژ  

ترجمه وتکثیر<یکی ازفعالین چپ در وین – اتریش >

Kontaktadresse: Iran-Rat, Amerlinghaus, Stiftgasse 8, A-1070 Wien 

email: shora.sam @gmail.com

منبع: hps://www.kkeml.gr/gemeinsame-erklarung-kommunisscher-organisaonen-zur europawahl-nicht-teilnahme-an-den-europawahlen/

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate