کارزار حمایت از شریفه با قدرت به پیش میرود

کارزار حمایت از شریفه محمدی شماره ۲

کارزار حمایت از شریفه با قدرت به پیش میرود

به آن بپیوندید!

کارزار حمایت از شریفه محمدی به قدرت به پیش میرود. در تازه‌ترین اقدام کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا CGIL، بزرگترین تشکل کارگری در این کشور که بیش از ۵ و نیم میلیون عضو دارد، در بیانیه‌ای خواهان لغو فوری حکم اعدام شریفه محمدی و آزادی فوری و بی قید و شرط او شد. در این بیانیه آمده است:

«هدف از صدور حکم اعدام برای یک فعال کارگری و مدنی ایجاد وحشت در میان جامعه مدنی و مخالفان سیاسی و وادار کردن مردم به تمکین، با توسل به قهر و خشونت و با هدف به حاشیه راندن جنبش‌های اجتماعی و به حاشیه راندن آنها در تحولات سیاسی آینده در ایران است. حکم اعدام شریفه محمدی و سایر زندانیان سیاسی و معترضان شرکت کننده در خیزش مردمی باید فوراً و بدون قید و شرط لغو شود. مبارزه برای لغو این حکم و آزادی شریفه محمدی و دیگر زندانیان سیاسی، کارگری و مدنی، عرصه ای مهم و تعیین کننده در مبارزه کارگران ایران برای ایجاد تغییر در کشور و دست‌یابی به جامعه‌ای آزاد، عدالت محور و شکوفا است.

ما در ظرفیت کنفدراسیون عمومی کار ایتالیا طی ماههای آینده همراه با دیگر تشکل های بین‌المللی، صدای جنبش “زن زندگی آزادی” را همچنان تقویت خواهیم کرد و همدلی و همبستگی خود را با همه آنهایی که در ایران با پذیرش خطر مرگ برای دموکراسی، حقوق بشر و حقوق سندیکایی مبارزه می کنند، نشان خواهیم داد».

لیستی از حمایت‌های تاکنونی از کارزار حمایت از شریفه:‌

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد- ا یران، عفو بین‌الملل، کمیسیون‌های کارگران اسپانیا، جمعی از جوانان آلمانی عضو گروه دانشجویی اتحادیه کارگری آلمان «د گ ب» و اتحادیه کارگران ساختمانی، جنگلبانی، بنادر و کشتیرانی استرالیا (CFMEU)

۸۵ زندانی سیاسی در اعتراض به حکم اعدام شریفه از ساعت ۱۱ شب چهارشنبه به مدت ۲۴ ساعت دست به اعتصاب غذا زدند.

شورای بازنشستگان ایران، اتحاد بازنشستگان، سندیکای شرکت واحد، سندیکای نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکلهای کارگری، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران، نهاد دادخواهان، ندای زنان ایران، بیدار زنی، گروه اتحاد بازنشستگان، کانون نویسندگان ایران، شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، جمعی از نواندیشان دینی.

۱۶ زندانی سیاسی زن از زندان اوین، داود رضوی، حسن سعیدی و رضا شهابی، اسماعیل عبدی، اسماعیل بخشی، علی نجاتی، پروین محمدی، میثم فرهادی، ریحانه انصاری نژاد، محمود صالحی، گوهر عشقی، وریشه مرادی

زندانیان سیاسی در ۹ زندان کشور در بیانیه‌ سی و چهارمین هفته اعتصاب غذای خود ضمن اشاره به حکم  جنایتکارانه اعدام برای شریفه خواهان لغو فوری این حکم  شده و بر حرکتی اجتماعی برای مقابله با ماشین اعدامهای حکومت تاکید کردند.

در خارج کشور نیز تا کنون تجمعاتی در حمایت از شریفه برگزار شده و در روزهای آینده نیز در چندین شهر آلمان، فرانسه و سوئد تجمعاتی به این مناسبت برگزار میشود.

کارزار حمایت از شریفه محمدی کارزاری علیه مجازات اعدام، برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، علیه زن ستیزی و دفاع از حق تشکل و اعتراض و اعتصاب و تحزب است. این کارزاری مهم در فضای سیاسی کنونی در ایران است و باید با تمام قوا از آن حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ تیرماه ۱۴۰۳، ۱۲ جولای ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate