اتحادیه کارگران ساختمانی، جنگلبانی، بنادر و کشتیرانی استرالیا خواستار لغو حکم اعدام شریفه محمدی و آزادی فوری وی شد. 

اتحادیه کارگران ساختمانی، جنگلبانی، بنادر و کشتیرانی استرالیا (CFMEU) در یک نامه اعتراضی با امضای دبیران ملی، شعبه پایتخت و ایالت نیوساوث‌ویلز رسیده است، خواستار لغو حکم اعدام شریفه محمدی و آزادی فوری وی شد.

در این نامه که خطاب به سفیر رژیم اسلامی ایران در کانبرا پایتخت استرالیا، احمد صادقی نوشته شده، آمده است:

من مطلع شده‌ام که دستگاه قضایی دولت شما، خانم شریفه محمدی، فعال کارگری را به جرم عضویت در کومله که یک حزب سیاسی اپوزیسیون کرد ممنوع در ایران است، به اعدام محکوم کرده است. خانم محمدی، نماینده قانونی وی و خانواده‌اش این اتهام را به عنوان یک سناریوی ساخته و‌ پرداخته، به کلی رد کرده‌اند.

بسیار آزاردهنده است که خانواده‌اش به رسانه‌های جهانی اطلاع داده‌اند که نهادهای امنیتی دولت شما، خانم شریفه محمدی را در زندان سنندج شکنجه کرده‌اند.

بنا به گزارش گروه‌های حقوق بشری جهانی، حکومت اسلامی در ایران، ۸۳۴ نفر از جمله ۲۲ زن را در سال گذشته اعدام کرده است. این عمل وحشیانه، دولت شما را در مقام اول در جهان قرار داده است.

گزارش نهادهای حقوق بشری در مورد خانم شریفه محمدی حاکی از آن است که وی تحت رفتارهای خشن در زندان از جمله شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفته است، اجازه ملاقات با خانواده به ویژه با پسر جوانش از وی سلب شده، ارتباط با جهان خارج ندارد و وی را در انفرادی نگه‌داشته‌اند.

حکومت اسلامی ایران اعتراضات کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، رانندگان و دانشجویان را سرکوب کرده است. بیکاری ‌و تورم سر به آسمان کشیده است. روزانه فقر و شکاف طبقاتی گسترده‌تر می‌شود. اتحادیه‌ها و نهادهای صنفی در ایران غیر قانونی هستند. حق اعتراض در کشور شما غیر قانونی است. در چهار دهه گذشته حکومت شما لوله تفنگ‌ها را علیه اعتراضات بر حق نشانه گرفته است. حکومت شما در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی، هزاران نفر را به قتل رساند و‌ مجروح کرد، بازداشت نمود، شکنجه و اعدام کرد. ایران در قعر جدول آزادی‌ بیان در جهان قرار دارد.

اتحادیه کارگران ساختمانی، جنگلبانی، بنادر و کشتیرانی(CFMEU)،قویا حکم اعدام خانم شریفه محمدی را محکوم می‌کند. ما معتقدیم که ایشان قربانی سرکوب کارگران از سوی حکومت ایران است که در تلاشند حق تشکل و حق اعتراض داشته باشند. CFMEU خواستار آزادی فوری خانم شریفه محمدی است. CFMEU همچنین از حکومت ایران می‌خواهد که به حق ایجاد تشکل از سوی کارگران و حق اعتراض بدون بیم از تعقیب و آزار و ارعاب، احترام بگذارد.

با احترامات خالصانه

دبیر سراسری و شعبه دبیر پایتخت

زک سمیث

دبیر ایالت نیویاوث ویلز

درن گرین‌فیلد

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate