پزشکیان: هشیاری مردم، توهم خالد عزیزی!

خالد عزیزی سخنگوی حزب دموکرات کردستان ایران در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال درباره پزشکیان و وعده‌های او، به اصلاح‌طلبان دخیل می‌بندد، در آنها روزنه‌های “تغییر” را می‌بیند و روی آنها برای اصلاح جمهوری اسلامی حساب باز می‌کند.
او می‌گوید بعد از انتخاب پزشکیان عرصه سیاسی ایران وارد بُعد تازه‌ای شده است. مردم در ایران و کردستان از پزشکیان سؤال بکنند و سرنگونی را کنار بگذارند. یعنی بجای به میدان آوردن و تقویت جنبش‌های مردمی، جنبش علیه حجاب و عفاف، جنبش دادخواهی، جنبش علیه اعدام، مبارزات پیگیر کارگران و بازنشستگان علیه فقر و فساد، دنباله‌رو وعده‌های پزشکیان بشوند و از او بخواهند “مساله اتنیکی و قومی” را حل بکند!
خالد عزیزی با رئیس‌جمهور شدن پزشکیان آلترناتیوسازی را در درون رژیم محتمل دانسته و می‌گوید دوره براندازی (سرنگونی) تمام شده است. او در جواب به مجری برنامه که می‌گوید شما در کانتکست جمهوری اسلامی صحبت می‌کنید و می‌گویید مردم از پزشکیان بخواهند وعده‌ها را عملی کند و این یک‌قدم به عقب است از براندازی، پاسخ می‌دهد طبیعتاً موقعی که پزشکیان وعده داده، دیگر براندازی (سرنگونی) جمهوری اسلامی مطرح نیست! با این اظهارات، خالد عزیزی، مساله سرنگونی را صریحاً کنار می‌گذارد و عملاً پیام واضح و روشنی به پزشکیان ذوب شده در خامنه‌ای و جمهوری اسلامی می‌دهد که آماده هر نوع بندوبست و سازش و مذاکره است.
حزب دموکرات کردستان ایران ید طولانی در سازش و مذاکره با جمهوری اسلامی دارد. قبل از خیزش مردمی زن زندگی آزادی، مرکز همکاری احزاب کردستان در کشور نروژ مذاکرات مخفی با عوامل جمهوری اسلامی را شروع کرد. با شروع این خیزش پروژه سازش و بندوبست آنها تعطیل شد. در واقع با انقلاب مردم، مذاکرات با جمهوری اسلامی رسوا شد.
حزب دموکرات کردستان ایران به طور واقعی در خیزش انقلابی ۱۴۰۱ عقب افتاد و برنامه و چشم‌انداز مشخصی نداشت. برای ماه‌های طولانی دنباله‌رو رویدادهای انقلابی و پیشروی‌های جنبش سرنگونی بود. اظهارات خالد عزیزی در این گفتگو نشان می‌دهد که این حزب با رئیس‌جمهور شدن یک اصلاح‌طلب حکومتی، دور جدیدی از بندوبست و رسوایی سیاسی را آغاز کرده است!
– نسان نودینیان
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate