اعتصاب غذای رضا شهابی در زندان اوین

اعتصاب غذای رضا شهابی در زندان اوین از دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

با نظر پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب کارگر زندانی رضا شهابی کاندید جراحی گردن به دلیل بیرون زدگی مهره ۴و ۵ ، درد شدید در دست چپ و بی حسی دست چپ، و جراحی کمر به دلیل پارگی دیسک های ۴و ۵ و بیرون زدگی دیسک ۲و۳ و بی حسی پای راست و درد شدید در پا و کمر میباشد، که سوابق آن در پرونده پزشکی در بهداری زندان اوین موجود می باشد.

کمیسیون پزشکی به دلیل وضعیت وخیم شهابی دستور اعزام به بیمارستان رسول اکرم برای مشاوره قلب و ارولوژی و نوار عصب داده است تا سریع تر نسبت به جراحی و درمان ایشان در خارج از زندان تصمیم بگیرد. ولی به دلیل کارشکنی مسئول بند ۴ در ارسال نامه درخواست اعزام به بیمارستان به جای بهداری به حفاظت فرستاده شده است. از طرفی شهابی به انتقال به یک بند دیگر تهدید شده است. دلیل آن عدم تحویل زندانی کف خواب به عنوان مسئول اتاق، در اتاق ۳۶ متری است که ۱۷ زندانی در آن‌محبوس هستند و هیچ تخت خالی وجود ندارد و حتی جا برای لوازم شخصی و لباس های زندانیان موجود نیست. همجنین با توجه به آزار و اذیت زندانیان کارگری و تبعیض مسئول بند ۴ زندان اوین در ملاقات ها، این فرد مسئول همچنین مانع اشتغال رضا شهابی به صورت رایگان برای اصلاح موی سر زندانیان بی بضاعت و کم درآمد در آرایشگاه زندان شده است.

 این اذیت و آزارها و‌ تهدیدها بارها، از جمله روز گذشته، تکرار شده اند و رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، در اعتراض به تداوم این برخوردهای سرکوبگرانه و ‌تبعیض آمیز و برای اینکه صدایش به گوش کارگران، عموم مردم و مسئولان مربوطه برسد از تنها سرمایه اش که سلامتی به تحلیل رفته اش می باشد هزینه کرده و دست به اعتصاب غذا زده است.

اطلاعات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

کارگر زندانی آزاد باید‌گردد.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۹ تیر ۱۴۰۳

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate