با گسترش همبستگی برای نجات شریفه محمدی زن مبارز و فعال کارگری ،با تمام توان بکوشیم!

حکومت اسلامی درهراس از پیشروی جنبش مردم،برتوحش بیشتری دامن می زند!

با گسترش همبستگی برای نجات 

شریفه محمدی زن مبارز و فعال کارگری ،با تمام توان بکوشیم!

                                                                                                             

انتشار خبر حکم اعدام شریفه محمدی زن مبارز وفعال کارگری از سوی دادگاهی در شهر رشت واتهام واهی و نخ نماشده «بغی» از یک سو بیان درماندگی و استیصال حکومت فاشیستی اسلامی در برابررویاروئی مردم با این حکومت است.و از سوی دیگربروز هراس حکومت از پیشروی جنبش مردم. از این رو حکومت دست به انتقام و تشدید توحش زده است.تا هرچه بیشتر مردم را مرعوب سازد.حکومت اسلامی حمله و تعرض به طبقه کارگر را گسترش داده ،سرکوب حق تشکل و سازمانیابی مستقل طبقه کارگر راتشدید نموده و آشکار علیه طبقه کارگر اعلان جنگ کرده است.

در اتهامات منتسبه به شریفه محمدی آمده است که او تا سال ۱۳۹۲در تشکل کارگری «کمیته هماهنکی برای کمک به ایجاد تشکل کارگری »عضویت داشته است .علاوه براین قبلا شریفه محمدی به عنوان فعال سیاسی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای رشت به اتهام«تبلیغ علیه نظام »و اقدام علیه امنیت ملی»در شرایط عدم برخورداری ازحق انتخاب وکیل و حتی تماس با خانواده، تفهیم اتهام ،زندانی و حبس گردید. 

شریفه محمدی در دوران حبس برای اعتراف و اقرار علیه خود  ۲۰۰ روز در سلول انفرادی بسر برده وبشدت  تخت شکنجه های جسمی و روانی قرار داشته است.

اکنون پس ازپرونده سازی بر علیه وی و تحمل حبس جنایتکارانه و اعمال شکنجه های مختلف ،در غیاب دادگاهی مستقل و عادلانه  این زن مبارزبه اعدام محکوم شده است.دستگاه قضا در حمهوری اسلامی، أساسا استقلال نداشته و پاسدار حکومت ولایت فقیه است.

رویاروئی مردم ایران با جمهوری اسلامی،تحریم نمایش «انتخاباتی »حکومت از سوی بیش از ۶۰ در صد مردم ایران ضربات سختی را به حکومت اسلامی وارد کرده است .جمهوری اسلامی در هراس از پیشروی جنبش مردم ایران،دست به اعمال توحش و خشونت بیشتری زده و می زند. حکم اعدام شریفه محمدی فعال کارگری در هراس از پیشروی این جنبش صادر شده است .

همچنین هم اکنون لااقل ۱۵ زندانی سیاسی به نام‌های نسیم غلامی‌ سیمیاری، حمیدرضا سهل‌آبادی، احسان روازژیان، امین سخنور، علی هراتی‌ مختاری، حسین محمدحسینی، حسین اردستانی، امیر شاه‌ولایتی، وحید بنی‌عامریان، پویا قبادی، محمد تقوی، مجتبی تقوی، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر، اصغر دانشفر با کیفر خواست اتهام بغی روبرو شده و در وضعیتی مانند خانم  محمدی در خطر حکم اعدام قرار دارند.

ما نهاد های جپ و دموکرات دست همه آنان که برای نجات جان شریفه محمدی تلاش می کنند صمیمانه می فشاریم!

ما نهاد های چپ و دموکراتیک مدافعان آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی از همگان،ازافکار عمومی آزادیخواه، فعالین اجتماعی ،سیاسی ،فعالین و مدافعان حقوق کارگران ،همه تشکل های کارگری ،همه نهاد ها و سازمان های آزادیخواه ،نهاد های مدافع حقوق بشر،فعالین حقوق زنان و تشکل های فمنیستی مدافع حقوق زنان ،از أحزاب و سازمان های سیاسی و چپ ،اتحادیه های کارگری تقاضا می کنیم ،این اقدام غیر انسانی و فاشیستی حکومت را محکوم نمایند وبرای نجات جان شریفه محمدی مسئولانه و پیگیر تلاش کنند.ما از همگان تقاضا می کنیم، از هیچ اقدامی تا رهائی این زن مبارز فروگذار نکنند.

ما براین باوریم گسترش اعتراضات فراگیروهمبسته ، می تواند حاکمیت را به عقب براند.

ما خواهان ازادی بی قید شرط همه زندانیان سیاسی هستیم!

تلاش کنیم برای نجات شریفه محمدی کمپین ها،کارزار های متعددی را سامان بدهیم! 

بکوشیم با گسترش اعتراضات در خیابان و جلب همبستگی جهانی برای نجات شریفه محمدی وهمه فعالان کارگری و زندانیان سیاسی ،تعرض حکومت به طبقه کارگر را به عقب برانیم!

همبستگی ،اعتراض واتحاد ما می تواند،ازگسترش اعدام،توحش و جنایات حکومت جلوگیری کند! 

زندانی سیاسی آزادی باید گردد!

سرنکون باد نظام جمهوری اسلامی!

زنده باد آزادی ، برابری ،دموکراسی، عدالت اجتماعی!

هیئت هماهنگی نهاد های چپ و دموکراتیک

۱۶ تیر ۱۴۰۳ –  ششم یولی  –   ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate