آمار اعلام شده رژیم اسلامی ایران برای برنده شدن رئیس جمهوری یا پیروزی جمهوری اسلامی بر مردم ، واقعی یا فیک؟

آمار اعلام شده رژیم اسلامی ایران برای برنده شدن رئیس جمهوری یا پیروزی جمهوری اسلامی بر مردم ، واقعی یا فیک؟

جنگ بر سر اعلام کردن درست و غلط میزان شمارش آرا نیست. درد مردم این نیست که جمهوری اسلامی راست می گوید یا دروغ که ۳۰ درصد، ۴۰ درصد یا ۴۹ درصد در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی شرکت کرده اند. آیا قرار نیست حتی اگر ۱۰ یا ۱۵ درصد هم در انتخابات شرکت کنند رژیم سر جایش بماند. معترضین و منتقدین را دستگیر کند، در زندان به آنها تجاوز کند و طوری آنها را بترساند که نوه هایشان نیز جرات نکنند انتقاد کنند؟!

سوال این است مگرشرکت در انتخابات – انتصابات رهبر و یا تعیین شدن پزشکیان باعث تعطیل گشت ارشاد، پایان دادن به پدیده اعدام، آزادی توماج صالحی، سپیده قلیان و بقیه می شود؟ آیا قرار است تغییری در سیاست خارجه ایجاد گردد، آیا قرار است رژیم ایران به روسیه پهباد نفرستد، آیا قرار است دست از حمایت از حماس- حزب اللهی ـ حوثی ها و حشد الشعبی بردارد؟ 

خیر ، قرار نیست هیچ یک از این اتفاقات بیفتد. هدف از این سیرک انتخاباتی افزودن مثلا دو یا چهار سال به عمر رژیم است. و همه جناحها از اصولگرا که اجازه دادن پزشکیان از فیلتر رد شود، اصلاح طلبان و توده ایها و نگهدارها آمده اند که عامدانه دم و دستگاه اقتصادی شان را نگه دارند. مردم هم این نکته ظریف را خوب تشخیص داده اند که در بار اول اینگونه تحریم کردند ، اما در دور دوم طرفداران بقا رژیم هرچه زور زدند تا این معادله را به هم بزنند.

تغییر رژیم فقط به وسیله برهم زدن سیستم موجود است. باید این رژیم را به زیر کشید قدرت سیاسی به دست شوراهای مردمی بیفتد.

باید اصلاح فرهنگی را از مدارس ابتدایی، رادیو و تلویزیون و گفتگوی شفاف با مردم در محل استارت زد. باید اخلاقیات مذهبی ، دزد و ریا کار را به زباله دان تاریخ انداخت. حکومتی بر مبنای انسانیت، آزادی و برابری برپا کرد.

سليمان سيگارچی

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate