اینبار هم مردم سرنگونی را انتخاب کردند!

اینبار هم مردم سرنگونی را انتخاب کردند!

در مورد دور دوم انتخابات رژیم

دور دوم انتخاب رئیس جمهور اسلامی با رئیس جمهور شدن پزشکیان خاتمه یافت. در این دور نیز سرنگونی طلبی پیروز شد! اینبار معلوم نیست تعداد آرا را چند برابر کرده‌اند. اما همه شواهد نشان میدهد که برای جبران شکست قاطع دور اول باید میزان مشارکت را بسیار بالاتر نشان میدادند. پیام خامنه‌ای که صبح جمعه گفت «شنیدم که شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است» بیانگر این نیاز بود.

آنچه مردم در شهرهای مختلف شاهد بودند حوزه‌های خالی بود. دور دوم نیز ادامه شکست قاطع دور اول بود و با هیچ ترفند و با هیچ قیمتی این شکست مفتضحانه را نمی‌توان جبران کرد.

چند مرتجع را جلو جامعه گذاشتند، در دور اول ۸۷ درصد جامعه با عدم شرکت در این مضحکه تودهنی محکمی به حکومت زد و همان‌ها که شرکت کردند نیز کاندید اصلی خامنه‌ای و سپاه را سکه یک پول کردند و در دور دوم نیز کاندید اصولگرایشان شکست خورد و پزشکیان برنده اعلام شد. اصلاح‌طلبی که کوچکترین وعده‌ای در مقابل یک جامعه خشمگین و معترض نداد جز اینکه او هم در خامنه‌ای ذوب شده و فرامین او را اجرا خواهد کرد. اما نفس اینکه مجبور شدند کاندیداتوری او را تایید کنند و در دوره‌ای که تلاش میکردند بالای حکومت را تماما یکدست کنند او را از صندوق بیرون بیاورند، به معنی تن دادن خامنه‌ای و هسته سخت قدرت به عقب‌نشینی در برابر صف متحد مردم سرنگونی‌طلب و شروع تشتت و بهم ریختگی بیشتر در صفوف حکومت است. اما این ترفند نیز دردی از حکومت دوا نخواهد کرد.

در جریان این نمایش انتخاباتی بخش‌های مختلف مردم یکبار دیگر با صدای بلند اعلام کردند رای ما سرنگونی است. چوبدستی شکسته اصلاحات دیگر نه تنها نمی‌تواند کابوس سرنگونی حکومت را تخفیف بدهد، بلکه بحران حکومت را تشدید می‌کند و خشم و نفرت مردم از کل حکومت و آتش انقلاب را شعله‌ورتر خواهد کرد. در هم کوبیدن کل نظام جمهوری اسلامی بقدرت انقلاب! این مسیری است که جامعه برای رهایی خود انتخاب کرده و با قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

حکومت برای جبران شکست راهی جز تداوم و گسترش سرکوب و اعدام و جنایت ندارد. اما با جامعه‌ای آگاه‌تر و منجسم‌تر طرف است. جامعه‌ای که رایش را سالها است داده است و مسیر پیشروی‌اش را با خیزش و انقلاب مشخص کرده است. حکومت نه جلو بی‌حجابی عمومی و خرد کردن بنیادهای اسلامی‌اش را میتواند بگیرد و نه جلو اعتصابات و اعتراضات را و نه جلو پیشروی و متشکل‌شدن بخش‌های مختلف جامعه را. دوره متشکل کردن و متشکل شدن بیشتر و انتخاب سیاسی آگاهانه برای پیشروی‌های بیشتر و سرنگونی حکومت قاتلان و فاسدان اسلامی است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ تیرماه ۱۴۰۳، ۶ جولای ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate