برای نجات شریفه محمدی و همه زندانیان سیاسی و لغو حکم شنیع اعدام بپا خیزیم

برای نجات شریفه محمدی و همه زندانیان سیاسی و لغو حکم شنیع اعدام بپا خیزیم

بر اساس اخبار منتشره خانم شریفه محمدی در دادگاه انقلاب رشت به دلیل عضویت در «کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری»، و اتهام عضویت در یکی از گروه های اپوزسیون به اتهامات ساختگی بغی ،”تبلیغ علیه نظام”، “اقدام علیه امنیت ملی” به اعدام محکوم شده است. 

حکومت ضد زن و ضد کارگر جمهوری اسلامی، خانم محمدی را از زمان دستگیری در آذر ماه ۱۴۰۲ به اشکال مختلف از جمله حبس در سلول انفرادی، محرومیت ملاقات و یا تماس تلفنی با فرزند خردسالش و همچین شکنجه های فیزیکی برای اقرار گیری تحت فشار جسمی و روحی قرار داده است. 

حاکمان اسلامی که با تحریم گسترده مردم در انتخابات فرمایشی، تو دهنی محکمی خورده اند، از یکسو با روانه کردن باندهای مختلف جنایتکاران ، دزدان و قاتلان اصولگرا و اصلاح طلب برای کشاندن مردم به پای صندوقها به تکاپو افتاده اند و از سوی دیگر در هراس از انفجار خشم توده ها سرکوب را تشدید کرده اند. بیدادگاه های قرون وسطایی رژیم، حکم ساختگی بغی را برای ۱۵ زندانی سیاسی دیگر نیز صادر کرده است. اتهامی  که میتواند برای این زندانیان سیاسی همچون شریفه محمدی حکم اعدام در پی داشته باشد. 

جرم شریفه محمدی، کارگر بودن ، زن بودن و دفاع از حقوق کارگری و زنان است. این حکم برای ترساندن و زهر چشم گرفتن از جنبش کارگری ، جنبش زنان و سایر جنبشهای اجتماعی و بالا بردن هزینه فعالیت در جنبش کارگری و وحشت و ترس از تشکل یابی مستقل است. و این در حالی است که اعتراض، مبارزه و مقاومت در متن جامعه ادامه دارد و حرکات اعتراضی بخشهای مختلف مردم از جمله کارگران، معلمان، بازنشستگان، خانواده‌های جانباختگان و زندانیان سیاسی همچنان تداوم دارد و گسترش یافته است.

ما ضمن محکوم کردن این حکم قرون وسطایی خواهان آزادی بی قید و شرط  شریفه محمدی و همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی هستیم، از همه سازمانها ، نهادها و اتحادیه های آزادیخواه، از همه انسانهای مترقی و بشر دوست میخواهیم که صدای شریفه محمدی و همه زندانیان سیاسی در بند رژیم فاشیستی اسلامی باشند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه داری

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

کمیته مرکزی سازمان راه کارگر

۱۵ تیر ۱۴۰۳ – ۵ جولای ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate