اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر) مقابله با هراس افکنی رژیم، در رد اتهامات وارده به شریفه محمدی

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

مقابله با هراس افکنی رژیم،

در رد اتهامات وارده به شریفه محمدی

 

اخباری که طی دو روز گذشته در سایتهای اینترنتی و خبری انتشار یافته ، حاکی از آن است که دادگاهی در شهر رشت شریفه محمدی، فعال اجتماعی و کارگری و زندانی سیاسی محبوس در در زندان لاکان رشت را به اتهام «بغی» یا “شورش مسلحانه علیه نظام”، به دلیل عضویت تا سال ۱۳۹۲ در تشکل کارگری مستقل، «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» ، به اعدام محکوم کرده است. او در آذرماه سال گذشته بازداشت و برای او اتهام بی اساس عضویت در کومه له را طرح ریزی کردند. او را بعد از دستگیری به بازداشتگاه امنیتی سنندج منتقل کردند و مدت زیادی بدون دسترسی به حق انتخاب وکیل و تماس با خانواده در انفرادی حبس کردند و سپس دوباره از سنندج به زندان لاکان رشت منتقل کردند. شریفه محمدی، پیشتر در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای رشت به ریاست بازپرس «رجبی» به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “اقدام علیه امنیت ملی” و “بغی” به دلیل عضویت در یکی از گروه‌های اپوزیسیون مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

شريفه محمدی برای مدت های طولانی برای پذیرش اتهامات و اعترافات غیرواقعی مورد نظر بازجویان، تحت شکنجه های جسمی و روانی شديد قرار گرفته بود. او نه تنها مدت ها از ملاقات با خانواده و به ويژه فرزند خردسالش، محروم بوده بلکه برای مدت زمان طولانی اجازه تماس تلفنی با خانواده‌اش را نیز نداشته است. پیش از این در پنجم تیرماه، مادر شریفه محمدی با انتشار یک پیام ویدئویی با ابراز نگرانی از وضعیت دختر زندانی اش، خواستار اطلاع ‌رسانی درباره او شده بود. همسر شریفه محمدی نیز ماه گذشته به‌ دلیل پیگیری وضعیت او بازداشت شده بود که به تازگی آزاد شده است.

بازداشت مجدد عاطفه رنگریز و اعزام او به زندان شاهرود، حکم یک سال زندان برای مطهره گونه ای در شعبه ۲۹ دادگاه تهران، بازداشت نسرین حسنی و اعزام او به زندان بجنورد، و صدور کیفرخواست با اتهام “بغی” نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی در یک هفته اخیر برای شریفه محمدی و زندانیان سیاسی  نسیم غلامی‌سیمیاری،  حمیدرضا سهل‌آبادی، احسان روازژیان،  امین سخنور، علی هراتی‌مختاری، حسین محمدحسینی، حسین اردستانی، امیر شاه‌ولایتی، وحید بنی‌عامریان،  پویا قبادی، محمد تقوی، مجتبی تقوی، بابک علیپور، ابوالحسن منتظر،  اصغر دانشفر، بیان سیاست سرکوبگرانه ای است که حکومت اسلامی در پیش گرفته است.   

جمهوری اسلامی در زمانی که با ضربه سنگین “جنبش تحریم انتخابات” روبرو شده و نگران رویگردانی گسترده مردم از حکومت اسلامی و خطر انفجار خشم توده های کارد به استخوان رسیده است، برای ایجاد هراس در جامعه و سرکوب کردن هرگونه توان سازماندهی و آگاهگری دست به اقدامات انتقام جویانه علیه زندانیان سیاسی می زند.

ما به عنوان مدافعان آزادی های بی قید و شرط سیاسی، مخالفان زندان، شکنجه و مجازات غیرانسانی اعدام، فعالان راه ایجاد تشکل های مستقل صنفی و سیاسی و مبارزان حق تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان، از همه انسان های آزادیخواه، تشکل های چپ، اتحادیه ها، سندیکاها، نهادها، سازمان ها و تشکل های مدافع حقوق زندانیان سیاسی در ایران و جهان تقاضا داریم نسبت به این احکام قرون وسطائی واکنش نشان داده و نسبت به خطری که جان شریفه محمدی را تهدید می کند، با حساسیت بالا برخورد کنند. ما خواهان تبرئه این فعال کارگری و آزادی بی قید و شرط او و دیگر زندانیان سیاسی هستیم.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ برابر با  ۵ جولای ۲۰۲۴

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate