این یک فرهنگ است

 تاریخ انتشار :۰۵.۰۷.۲۰۲۴

این یک فرهنگ است.

hoshyaresmaeil2017@hotmail

 روز ششصد و پنجاه و شش جنبش مردم ایران…

حمله و برخوردهای فیزیکی باند پهلوی به رای دهندگان عجیب نیست . از اول هم فرهنگشان همین بود چماق و عربده وساواک … رضا پهلوی به عنوان پدر چماقدارها چند وقت پیش رسما گفت کسانی که زمان پدرم شکنجه شدند افرادی مثل علی خامنه ای بودند !

پس از نظر رضا پهلوی شکنجه بد نیست بستگی دارد کی شکنجه شود ! کمونیست و مجاهد که برن بمیرن ، فقط من موندم اون ۵ درصد سلطنت طلب به چی رضاپهلوی دلخوش کرده اند تا آزادی و دموکراسی رو با این بچه فئودال تجربه کنند ؟؟

در آلمان هم ابتدا از فرهنگ کتاب سوزاندن شروع شد و به فرهنگ آدم سوزی رسید . در حکومت اسلامی هم از فرهنگ چماقداری در فاز موسوم به سیاسی به قتل عام دهه ۱۳۶۰ رسیدند .

از قدیم رضا پهلوی از برخوردهای چماقدارن ساواکی در حرف راضی نبود اما همیشه در عمل تکرار میشود . این یعنی اینکه رضا پهلوی نمیتواند مثل مارمولک زیر حصیر هم ناراضی باشد و هم شیوه های چماقداری پهلوی زیر سایه آزادی بیان تکرار شود .

مثل شعار مرگ بر کمونیست و مجاهد که داد و یکی میگفت رضا نبود یاسیمین بود … انگار در خانواده وفرهنگ پهلوی فرقی بین رضا و یاسیمین و بقیه هست . چماقداری و عربده کشی یک فرهنگ است در موضوعاتی هم که وزن فرهنگی دارد همه درکنار هم هستند . حالا ابی و پروفسور سمیعی و همایون شجریان و بقیه هم … در کنار همین فرهنگ قرار دارند .

برای پرهیز جدی از چماقداری توسط بازماندگان سلطنت رضاپهلوی باید یک حزب و تشکلی داشته باشد و قاطعانه جلوی اقدامات فاشیستی بازماندگان سلطنت را بگیرد. داشتن تشکل و حزب سیاسی هم اولین الزامش اینه که رضا مدعی شاه و ولیعهدی نباشد تا بتواند کار جدی سیاسی بکند .

البته برای شخص رضا کار جدی و سیاسی سخت است و تمایلی ندارد ولی من هم شخصا به معجزه اعتقادی ندارم که رضا پهلوی با همین کاراکتر فئودال ساواکی و چماقداری به سر جاده خاکی هم برسد چه رسد به  شاه جامعه ۸۰ میلیونی شدن !

چماقداری و انواع برخورد فیزیکی و اعدام و شکنجه و زندانی سیاسی … در هر نظام و شرایطی زشت و محکوم است . شما حق داری به جای بررسی انتخابات در نظام فاشیستی دینی ، کل بودن نظام را بررسی کنی که چرا باید هنوز تروریستها در قرن ۲۱ حاکم باشند ؟ چرا باید جامعه میلیونی ایران قانون اساسی ۱۴ قرن پیش را در قرن ۲۱ تحمل کند ؟ و جهان متمدن با تروریستهای حاکم در ایران بسازد ؟

 

۰۵.۰۷.۲۰۲۴

اسماعیل هوشیار

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate